Innlevering: Foreslå en Storslått Bygning

Status
Stengt for ytterligere svar.

DeletedUser

Guest
New York Public Library eller Metropolitan Opera House

"New York Public Library (NYPL) er det kommunale folkebiblioteket i New York. Det regnes som et av verdens fremste bibliotek."

"Metropolitan Opera House, populært kalt The Met, er et av verdens fremste operahus. Det ligger ved Lincoln Square i New York og er en av de tolv kulturinstitusjonene som tilsammen utgjør Lincoln Center for the Performing Arts.
Operahuset ble grunnlagt i april 1880 og teateret Old Met ble åpnet 22. oktober 1883. "


To flotte kandidatar til å verte storslått bygg! :)
 

DeletedUser2022

Guest
Bygning

Eiffel Tårnet

Det ble bygd i 1889, altså mellom 1880 og 1930`. Den ble bygd av Gustav Eiffel. Eiffeltårnet er 1050 ft høy, og er en av verdens 30 høyeste bygninger. Håper dere likte hva jeg skrev ;)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Gateway of India.

Mange gode forslag ute å går. og alle skriver om kjente byggninger fra både før og etter angitt dato. Selv har eg brukt litt tid på denne konkurransen for å finne noe som vil passe inn blandt det som allerede er av SB i spillet. så eg tenkte eg skulle prøve meg på:

Gateway of India som ble bygget fra 1911-1924 og skulle minnes besøket til kong Georg V og dronning Mary i 1911.

Lykke til alle andre og.
 

DeletedUser1934

Guest
"Metropolitan Opera House, populært kalt The Met, er et av verdens fremste operahus. Det ligger ved Lincoln Square i New York og er en av de tolv kulturinstitusjonene som tilsammen utgjør Lincoln Center for the Performing Arts.
Operahuset ble grunnlagt i april 1880 og teateret Old Met ble åpnet 22. oktober 1883. "
Operahuset du snakker om ble bygget i 1966, altså over 30 år for sent i dette tilfellet. Foreningen "Metropolitan Opera" ble grunnlagt i 1880, men det er da altså en forening, og ikke en bygning. Det gamle Metropolitan Opera House fra 1883 lå et annet sted, og var ikke veldig spektakulært å se på uansett. Hadde det nåværende operahuset vært bygget i riktig tidsperiode, ville jeg absolutt støttet deg på det.
 

DeletedUser

Guest
Empire state building

Greit at den stod ferdig i 1931, men den ble påbegynt i god tid før det.
 

DeletedUser2022

Guest
en sjanse til??

Jeg vil også foreslå Marquette building. Den ble bygget i 1895, og er en av Chicagos mest berømte byggverk. Den er 17 etasjer høyt. Jeg blir glad hvis dere leser dette også :)
 

DeletedUser

Guest
Storslått bygning

Jeg foreslår Eiffeltårnet.
Eiffeltårnet ble bygget til verdensutstilingen i Paris i 1889, og var den tids høyeste bygning. Et datidens underverk av stål. Det beholdt rekorden som verdens høyeste bygning helt fram til 1830, da det ble slått av Chryslerbygningen i USA. Chryslerbygningen var imidlertid ikke så kjent utenfor USA. I 931 sto Empire State building ferdig. Den er verdenskjent, men faller utenfor tidsrammen med 1 år.
Bekk
 

DeletedUser

Guest
de 3 sverd som står i stavanger

+bonus må da selfølgelig bli +angrep og forsvar
kansje tilåmed minskning av tid på rekrutering av militær baserte enheter (=
 

DeletedUser1646

Guest
Foreslår Chrysler bygningen i New York. Ferdig i 1930.

Dengang verdens høyeste bygning og fortsatt en av New Yorks fineste bygninger.
Foreslår at bygningen gir handelsrettigheter utover nabolag og vennekrets, sam det meste som vare produksjon, forge poeng produksjon, medaljer, forsyninger & lykke.
Hilsen LeifGS
 

DeletedUser

Guest
Neste storslåtte bygg

Jeg foreslår Frihetsgudinnen i New York bygget i 1886

mvh,

Morten
 

DeletedUser2024

Guest
Forslag på storslått bygning: Empire State building (bygget 1929-1931)

Empire State building
 

DeletedUser1725

Guest
Tribune Tower

Hei :)

Er vel ikke den mest kjente, men vil gjerne foreslå Tribune Tower.
Dette fordi jeg føler hvordan den ble bygget passer denne konkuransen veldig godt. Det var nemlig the Chicago Tribune som i 1922 startet en internasjonal designkonkuranse for å skape sitt nye hovedkvarter, der vinneren av konkuransen fikk 50.000$ og det var totalt 100000$ i totale premier.
Ikke ulikt hvordan dere nå holder konkuranse med premier for beste forslagene til nye Storslåtte Bygninger i spillet. Liker sammenhengen og at bygningen er litt med i Transformers - Dark of the Moon, er heller ikke feil :D

For å vinne måtte man skape "the most beautiful and distinctive office building in the world" og vinnerdesignet ble det neogotiske bidraget fra new yorkerne John Mead Howells og Raymond Hood. Bygget ble påbegynt i 1923 og sto ferdig i 1925. Før byggingen startet ble det også hentet inn "deler" fra flere andre kjente storslåtte bygg til grunnmuren, blant annet Trondheim Cathedral, Taj Mahal, Clementine Hall, the Parthenon, Hagia Sophia, Corregidor Island, Palace of Westminster, petrified wood from the Redwood National and State Parks, the Great Pyramid, The Alamo, Notre Dame de Paris, Abraham Lincoln’s Tombsiste, the Great Wall of China, Independence Hall, Fort Santiago, the Berlin Wall, Angkor Wat, Ta Prohm, and Banteay Srei. Dette inkluderer også andre storslåtte bygninger fra spillet og det hadde kansje gått ann å gjøre det slik at man var nødt til å ha feks tre tilfeldige skisser fra bygninger nevnt som allerede finnes i spillet før man kan bygge denne storslåtte bygningen?

Ettersom dette både var en kontorbygning, mediabygning, radiostasjon og en bygning som fikk mange besøkende går det ann å gjøre mye ut av den. Personlig vil jeg helst se en bygning til med angrepsbonus i spillet, men denne passer nok bedre til lykke/befolkningstall også kunne jeg gjerne tenkt meg at den som første storslåtte bygning produserte noe helt tilfeldig hvert døgn. På nivå 10 kunne dette vært feks 8fp/30 varer fra nåværende alder/penger/produksjon, osv. Kansje tilogmed et døgn med god forsvarsbonus kunne vært med i randommen? Grunnet radiosignaler og bare for mer variasjon :p

Ble ett langt innlegg dette, men håper det blir lest for det om :) Og ja, er litt copy - paste fra wikipedia her ;) Mer informasjon finner du her http://en.wikipedia.org/wiki/Tribune_Tower

mvh Undeceived
 

DeletedUser

Guest
Einstein Tower

-Bygd mellom 1919 og 1921
-Bygningen ser veldig spesiel/unik ut
-Observatorium, finnes ikke fra før i foe
-Bonus til forge points?
 

DeletedUser2029

Guest
Storslått bygning

Mitt forslag er Grand central teminal i New York.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp