Innlevering: Foreslå en Storslått Bygning

Status
Stengt for ytterligere svar.

DeletedUser1519

Guest
Tower Bridge - London
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Woolworth Building

En av de eldste gjenværende skyskraperne i New York. Den var verdens høyeste kontorbygning fra åpningen i 1913 til 40 Wall Street sto ferdig i 1930.
 

DeletedUser1731

Guest
Pentagon

Jeg foreslår Pentagon. Det er verdens største kontorbygning med et unikt design. Bygget ferdig i 1943.

Andre aktuelle kan være:
Operahuset i Sydney
Klippemoskeen i Jerusalem
Peterskirken i Roma
Church of the holy Sepulchre i Jerusalem
Holmenkollen hoppbakke i Oslo

Arnt20
 

DeletedUser1577

Guest
Storslått bygning forslag.

Saint Luke's Episcopal Church (1883)

Ingame ID: ShipTrader
 

DeletedUser

Guest
Musée du Louvre

Deler av slottet ble innviet som museum i 1793. Etter en større restaurering på 1980-tallet, ble slottet åpnet for offentligheten.
Med andre ord Louvre var under produksjon og museum for private under helle den nye tidsalder.
Musée du Louvre er den glemte historiske bygningen, men alikavel den viktigste kulturele bygningen laget i nyere tid.
Det eg ser for meg med denne bygningen er en litten vri fra andre beløninger fra historiske bygninger og som ville gid en historisk korekthet.
er følgene, Musée du Louvre: Gir xx antal lykke og xx antal Bonus prosent til andre storslåte bygninger.

Louvre er den historiske universele bygning, var opprinelig en festning, men er i dag et av verdens største museer og det mest besøkte kunstmuseum i verden. Det er i seg selv et historisk monument og et sentralt landemerke i Paris

Desvere så vet eg ikke hvor vanskelig dette er å skripte, men om bygge var forholds vis lite. Så ville det vært briliant og høyt elsket. Å få en 10 til 50% på alle andre storslåte bygninger ville blit motatt med stor glede.

Deres Seidemann

Takk
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Helt enig med at vi trenger noen mer mindre plass trngende bygninger
Takk, seidemann
 

DeletedUser1099

Guest
Storslåtte byggninger

Woolworth building - New York

Woolworth Building er en av de eldste gjenværende skyskraperne i New York. Den var verdens høyeste kontorbygning fra åpningen i 1913 til 40 Wall Street sto ferdig i 1930. Med sine 241 meter er Woolworth Building fremdeles en av USAs femti høyeste bygninger.
Woolworth Building er oppført som et praktbygg etter inspirasjon fra middelalderens kirker, noe som ga den tilnavnet The Cathedral of Commerce da den sto ferdig. Bygningen er rikt utsmykket med spir, relieffer, mosaikker og andre ornamentale detaljer i gotisk stil, og den regnes av mange som en av New Yorks vakreste og mest spektakulære bygninger.

De to norske ingeniørene Gunvald Aus fra Haugesund og Kort Berle fra Halden spilte en viktig rolle i byggingen av Woolworth Building, da det var disse to som designet stålrammen til skyskraperen. Mange norske snekkere, murere, malere og elektrikere arbeidet på bygget.
 

DeletedUser1367

Guest
Mitt forslag er: Dampmaskin.

Kan ikke navnet på noen kjente, bortsett fra Skibladner som er det eldste dampskipet i Norge. Men kan vel alltids bruke navnet på oppfinneren hvis ikke man finner noe annet: Thomas Newcomen.
 

DeletedUser

Guest
Statue of Liberty - Frihetsgudinnen

avduket i 1886 Frihetsgudinnen :-D
 

DeletedUser

Guest
En storslått Bygning

Musée d'Orsay would be a awesome building to bring into Forge of Empires. Its a great building with a spectacular architecture. Would look great in my backyard ;)
 

DeletedUser

Guest
Jeg foreslår Nidarosdomen i Norge fordi:
Nidarosdomen er Norges mest sentrale kirke, fordi den er Olav den helliges gravkirke. Den er i dag en luthersk domkirke og menighetskirke og betraktes både som Norges nasjonalhelligdom og som kroningskirke (selv om det ikke lenger foretas kongekroninger i Norge). I den norske Grunnloven av 1814 ble det slått fast at Kongeriket Norges regent skal krones i Trondheim. Nidarosdomen ble sist benyttet som kroningskirke i 1906, da Haakon VII ble kronet. Etter at Stortinget i 1908 avskaffet kroningsseremonien, har kirken vært brukt til signing av regenten. De norske kronregaliene har vært oppbevart i kirken og er nå utstilt i Erkebispegården like ved.

Fram til reformasjonen i 1537 hadde kirken også det høystemte tilnavnet «Cor Norvegiae» (Norges hjerte), fordi St. Olavs skrin var plassert bak høyalteret. Et vanligere navn var Kristkirken i Nidaros; selv om kirken var sterkt knyttet til Hellig Olav, var den ikke viet til ham, men til den hellige Treenighet.

Med vennelig hilsen Håvard til Forge of Empires teamet.:D
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser1685

Guest
Forslag til SB

Monumentum av Washington!

Den er høy, veldig høy. Og smal - så den tar ikke stort med plass. Jeg ville ha foreslått at den hadde gitt lykke og forsvarsbonus. Dette er fordi at bygningen representerer landets storhet, hvor høyde blir lagt stor vekt på. Dette gir økt velvære hos innbyggerne. Og forsvar bonusen er 2 delt; vi har 2 bygninger som gir angrepbonus - men ét som gir forsvar. Greit å fylle det ut. Og at bygningen kan gi innbyggerne mer motivasjon for å forsvare sitt land når de tenker på alle de vidundelighetene landene har. Som denne bygningen :) Spør du en USA innbygger, så hadde vedkommende vært stort fornøyd.


Bakgrunns info:

The Washington Monument
A Brief History of the World's Tallest Buildings

Towering above Washington, D.C., at just over 555 ft. (169 m) is the Washington Monument — a tribute to the nation's first President and his military prowess during the Revolutionary War. Architect Robert Mills' conception of a neoclassical rotunda topped by a towering obelisk won the competition to design the monument; construction started in 1848. A lack of funds, haphazard organization and the outbreak of the Civil War caused several delays, however, and by the time construction started up again, architectural tastes and styles had changed and Mills had passed away. His original design was heavily altered and an unadorned, pointed Egyptian obelisk prevailed — thanks in part to George P. Marsh, the U.S. ambassador to Italy and a design adviser for the monument, who had spent time living in Egypt and was influenced by the many Egyptian obelisks scattered throughout Rome. By 1884 the structure was complete; today, visitors who take an elevator to the top can enjoy unobstructed, 30-mile (48 km) views of the U.S. capital.

Kilde: http://funzu.com/index.php/crazy-pics/a-brief-history-of-the-worlds-tallest-buildings-07012010.html
 

DeletedUser

Guest
Storslått Bygning forslag

Heisann

Jeg vil gjerne foreslå Eiffeltårnet som den nye storslåtte bygningen.
Den var verdens høyeste bygning fram til 1930, og det sier jo litt.


Mvh Kaare Steel Groos III
 

DeletedUser2058

Guest
Foreslå en Storslått Bygning

Hei
Eg foreslår Sagrada Familia.
Spenner over mange tidsaldere, da den blei påbegynt i 1882, og etter planen skal stå ferdig i 2026. Eit stykke Storslått Bygning som eg meinar passar ein Progressiv Tidsalder.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp