Innlevering: Foreslå en Storslått Bygning

Status
Stengt for ytterligere svar.

DeletedUser1984

Guest
Empire state building kom i 1931 ferdig, og er bra som byggning like etter industrialderen. Den kan være enten 4x4 eller 5x5, produsere medaljer og gi en ekstra forsyningsboost.
 

DeletedUser

Guest
Big ben

Bygd 20 år for tidlig, men stort sett alle andre bygninger er allerede foreslått :p
 

DeletedUser

Guest
Paris' Grand Palais

Paris' Grand Palais ble sammen med Petit Palais reist til Verdensutstillingen i 1900.
Arkitektonisk er bygningen en særegen blanding av nyklassisistisk fasde i stein og smijernsdekorasjoner i art noveau-stil. Den har et buet glasstak og sentral kuppel i glass med bærende konstruksjoner i jern.
 

DeletedUser1973

Guest
Mitt forslag er Eiffeltårnet, Eiffeltårnet ble bygget mellom 1887 og 1889, og stod ferdig til Verdensutstillingen i 1889.
 

DeletedUser1989

Guest
Chrysler Building i USA

Den sto ferdig i 1930 og var verdens høyeste bygning i 1 år :)
 

DeletedUser1878

Guest
Eiffeltårnet

Jeg foreslår Eiffeltårnet som ny storslått bygning.
 

DeletedUser1992

Guest
The Peace Palace 1913
Houses the International Court of Justice
Dette er en mektig og flott bygning :)
 
Jeg foreslår Library of Congress Thomas Jefferson Building - påbegynt 1890 og ferdigstilt 1897. Siden det er en bygning og institusjon som har mye å gjøre med bevaring of formidling av kunnskap, samt bevaring av nasjonens kulturarv, kan den relateres til produksjon av forge-poeng og lykke.
 

DeletedUser1393

Guest
storslåtte bygninger

mest spesielle bygningen jeg kan komme på må være den spanske Sagrada Família kirken.. Den er helt sjuuk og er også en bygning fra slutten av 1800-tallet, den ble dog ikke bygd ferdig ^^ Den vil derfor være min storslåtte bygning
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser1173

Guest
Siden Eiffeltårnet og Frihetsgudinnen allerede er foreslått vil jeg lansere The Library of Congress, Thomas Jefferson Building (1888-1889) som en outsider;)
Jeez!! noen kom meg i forkjøpet igjen...
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser1597

Guest
Frihetsgudinnen

jeg vil gjerne komme med forslaget "Frihetsgudinnen" som f.eks kan gi Lykke og Forsvarbonus :)
Jeg vil også foreslå "Eiffeltårnet" som kan gi Angrepsbonus og Varer :)
 

DeletedUser

Guest
Empire State Building

Empire State Building ble fullført i 1929.
 

DeletedUser

Guest
Einstein Tower (Einstein Tårnet)

Et laboratorium og observatorium i ett, lagd i ære til Einstein. Startet i 1919, ferdig i 1921. Du finner den nær Potsdam i Tyskland. Stilen den bærer er tidlig moderne ekspresjonisme. Passer perfekt til den nye alderen!

Synes det kunne passe med en bygning til som ikke tar alt for mye plass, ettersom vi bare har tre "mindre" storslåtte bygninger (mindre refererer til plassbruk) fra før. Den kan gi FP bonus og lykke, fordi tårnet representerer forskning og fordi alle elsker det å titte på stjernene/se opp mot himmelen. ;)
 

DeletedUser

Guest
Frihetsgudinnen.

Frihetsgudinnen kan bli en flott storslått bygning, som forhøyer lykken til uante høyder, slik den gjør på ekte.


Mvh
Pendragon
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp