[Forslag] GvG

Bør det komme endringer på måten GvG fungerer?

  • Ja

    Stemmer: 57 93,4%
  • Nei

    Stemmer: 3 4,9%
  • Vet ikke

    Stemmer: 1 1,6%

  • Totalt antall stemmer
    61

DeletedUser2591

Guest
Det bør komme nye endringer i måten GvG fungerer på.

1) Minimum antall medlemmer i en klan for å delta i GvG. Ett medlem i en klan kan vel ikke kalles klan? Foreslår et minimum på 5 medlemmer.

2) Større kostnader for å sette den første beleiringen. Dette vil gi større interesse og engasjement for å bidra i klankassen og det vil gjøre det dyrere for enmannsklaner som kun er ute etter å ødelegge spilleopplevelsen.Istedet for 5x5 bør det kanskje koste 200x5.

3) Karantenetid på en uke uansett når du forlater en klan før du kan bli med i en ny klan eller opprette en klan. I dag er det bare om du returnerer til samme klan det er en uke.

Dette er ikke en prioritert rekkefølge fra min sin side, men 3 forslag som jeg mener bør vurderes.
 

DeletedUser2080

Guest
Enig i mye her:
1: minimumsantall medlemmer i en klan for å starte på GvG : JA! Minst 5, synes jeg
2: dyrere å beleire: JA!
3: karantenetid på skifte av klan: Ja

Forslag fra meg:
  1. Jeg synes også at de aggressive NPC-ene kan komme tilbake igjen.
  2. Slik det er blitt nå - tar man bare de mest verdifulle sektorene, og lar de minst verdifulle bli igjen.
  3. Sammenhengende sektorer bør belønnes
 

DeletedUser2236

Guest
Helt enige i mamamia's forslag, sammenhengende sektore bør virkelig belønnes, og agressive NPC sektorer bør bli slik det var! helt klart.

Ut over det vil jeg anbefale dere jeg ikke kjenner i tråden om og vidre formidle linken her til deres klaner på A,B og C :)
 
Syns dette ikke er noe godt forslag!

Vil heller hatt mange flere sektorer å krige om og mye lavere varekostnad. Problemet er at man ikke får kriget nok.

Og spesielt etter februar som PvP poeng vil igjen bli den ultimate globale rangering inntjeningen så blir det rett og slett for lite muligheter for å krige.

Kunne vært heller en mulighet å gi enkelt spillere mulighet begerenset muligeht til å krige i det generelle kartet eventuelt, men da måtte det vært minst like mange andre muligheter for å krige for den. Man kan ikke kreve at en spiller absolutt skal være i en stor klan for å kunne krige i gvg etter min mening. Og en stor klan klarer uansett å forsvare seg over tid mot slike angrep selv om det koster mye varer og enheter.

Og ønsker ingen karantene tid for å gå inn i en ny klan men godt at det er karantenetid for å komme tilbake. Denne kunne eventuelt vært lengre. Kankje helt opp til 1 måned. Da koster det mye mer å gå ut av en klan en allerede ønsker å være i men skal bare ta en pause av ulike årsaker. Det vil vært en større hinding av girillja klaner, men ikke stoppe muligheten om å bli med i en annen klan.

Syns ikke det skal være slutt på muligheten for å bytte klan uten at en må ofre for mye. Spesielt i fohold til fordelen av å være i en klan. Med varehandel, motivering og PvP inntjening
 

DeletedUser2236

Guest
Syns dette ikke er noe godt forslag!

Vil heller hatt mange flere sektorer å krige om og mye lavere varekostnad. Problemet er at man ikke får kriget nok.

Og spesielt etter februar som PvP poeng vil igjen bli den ultimate globale rangering inntjeningen så blir det rett og slett for lite muligheter for å krige.

Kunne vært heller en mulighet å gi enkelt spillere mulighet begerenset muligeht til å krige i det generelle kartet eventuelt, men da måtte det vært minst like mange andre muligheter for å krige for den. Man kan ikke kreve at en spiller absolutt skal være i en stor klan for å kunne krige i gvg etter min mening. Og en stor klan klarer uansett å forsvare seg over tid mot slike angrep selv om det koster mye varer og enheter.

Og ønsker ingen karantene tid for å gå inn i en ny klan men godt at det er karantenetid for å komme tilbake. Denne kunne eventuelt vært lengre. Kankje helt opp til 1 måned. Da koster det mye mer å gå ut av en klan en allerede ønsker å være i men skal bare ta en pause av ulike årsaker. Det vil vært en større hinding av girillja klaner, men ikke stoppe muligheten om å bli med i en annen klan.

Syns ikke det skal være slutt på muligheten for å bytte klan uten at en må ofre for mye. Spesielt i fohold til fordelen av å være i en klan. Med varehandel, motivering og PvP inntjening


Og ikke endre karrantenen for og starte en klan, for så og starte en klan osv er jo helt lattelig, det er jo slikt folk bare er ute og surrer og ødelegger, eller skaffer seg poeng på en "Uærlig" måte spørr du meg, det og stikke ut og sloss mot Artillleri med helikopter som mange gjør er en dårlig måte og lage en "rank" på spør du meg..
 

DeletedUser2852

Guest
Hei,

Jeg er ikke enig at man skal ha et minste krav på antall medlemmer i en klan. Hvorfor skal ikke små klaner få lov til å bli med på gvg kartet? Det er ikke alle som greier å få 5 medlemmer med en gang. Spillere velger ofte store klaner slik at de for større fordeler. Så jeg stemte nei!

Syns det er bra at det er små klaner (om det er underklaner/plyndreklaner...osv.) som pirker på de store. Hvorfor skal de få lov å slå seg til ro med mest mulig makt.
 

DeletedUser2236

Guest
Hei,

Jeg er ikke enig at man skal ha et minste krav på antall medlemmer i en klan. Hvorfor skal ikke små klaner få lov til å bli med på gvg kartet? Det er ikke alle som greier å få 5 medlemmer med en gang. Spillere velger ofte store klaner slik at de for større fordeler. Så jeg stemte nei!

Syns det er bra at det er små klaner (om det er underklaner/plyndreklaner...osv.) som pirker på de store. Hvorfor skal de få lov å slå seg til ro med mest mulig makt.

Så du mener gvg burde være akkurat slik det er nå?
 

DeletedUser2591

Guest
Små klaner er vel hjertelig velkommen, det som er problemet er enmannsklaner som dukker opp kun med den hensikt å ødelegge spillet. Disse enmannsklanene som gjerne dukker opp er ikke spillere med lav poengsum og lite erfaring, men spillere som gjerne har mange poeng, høy forvars og angrepsbonuser, Når nå spillet er lagt opp som det er gjort med klan mot klan bør det være et minimun antall spillere der for å kalles en klan. Ellers så kan vel egentlig bare klan delen legges ned og spillet blir kun PvP? Og er en aktiv på chatten vil det vel alltids komme en invitasjon fra en klan. Alle startet vi engang og jeg fikk mye god hjelp fra folk jeg idag har på vennelista uavhengig i hvilken klan de var medlem i. Og det skal de ha de fleste som spiller, hjelpsomme til det ytterste om en bare tør spørre.
 

DeletedUser2792

Guest
Det bør absolutt gjøres noe med "1 manns klaner" problemet, og med nye rankingsystemet som kommer vil trolig 1 manns klaner bare bli et mye større og verre problem fremover enn det er i dag. Dette er absolutt ikke måten spillet er ment å spilles, så dette må tas tak i etter min mening.

Enig i det karg skriver ang. de 3 punkt.
Enig i det Mamamia skriver.

Tileggsinfo fra meg:
1) Karantene på 4 uker fra du blir medlem i en klan til du får begynne å bli med å krige på GVGkartet.

2) For å hindre at nye brukere (usikkre nye spillere) blir tvunget til å vente i evigheter med å bytte klan, eller få lov å prøve seg i GvG kan en åpne for at alle som har spilt spillet mindre enn 3 mnd og/eller har poengscore under 25'000 for lov å bytte klan hvor ofte de vil, og blir ikke berørt av alle karantene reglene som blir satt opp, f.eks.

Det bør definitivt brukes litt tid på å planlegge hvordan forhindre at 1 manns klaner opprettes og utnytter denne svakheten som finnes i spillet.

-mvh frysses.
 

Slührfi

Sysselmann
Forslagene som er nevnt her er i seg selv gode. Er tilhenger av at noe må gjøres med GvG. Slik dette konseptet fungerer nå, er det forholdsvis ubalansert i forhold til de enkelte klaners faktiske styrkeforhold. Enmannsklaner er kun et problem fordi det er "for enkelt" å ta ut sektorer til en stor klan. Med det tenker jeg på at en person faktisk forholdsvis enkelt erobrer en sektor holdt av en klan som består av inntil 80 medlemmer.

Nå skal man være forsiktige med å sammenligne "real life" med det som foregår her ;), men det kunne faktisk være en mulighet å få balansert dette litt. I dag er sektorene på kartet (sammenhengende) tillagt en viss forsvars/angrepsevne. Maks 75%. Dette burde heller blitt endret slik at denne evnen gjenspeiler det faktiske styrkeforholdet medlemmenes angreps/forsvars SBer har. Ikke det at all angreps/forsvarsbonus fra alle medlemmers storslåtte bygninger summeres å legges til, men at det i alle fall gjør at grensen på 75% økes betraktelig. Dersom det er enmannsklanen som er problemet, og denne møter for eksempel sektorer med 200-300% i forsvar (eller enda mer), gjenspeiler det mye mer den styrke en stor klan vil kunne ha. En stor klan med mange medlemmer med høyere nivå på slike storslåtte bygninger, vil også ha en fordel sammenlignet med en klan med medlemmer som har lavere nivå på slike bygninger. Det er jo ikke direkte feil det heller :)

Jeg vil altså ikke nødvendigvis si at enmannsklanene er det største problemet, det er styrkeforholdet klaner imellom som bør være det avgjørende når man er ute å med sine revestreker i GvG....

Takk for oppmerksomheten!
 

DeletedUser2612

Guest
Det vi ikke vet, vi av oss som er her på dette forum og som spiller daglig, - er hvilken modell Innogames kjører.
HVA tjener de mest penger på? Dette er et "gratis" spill, og de må ha inntekter. Selv ønsker jeg meg en betalingsmodell.
Opprett EN verden (per land) der alle som ønsker kan migrere til, hvor det koster f.eks. 79kr i mnd. å være med i, men der det er umulig å kjøpe noe annet. Jeg tror dette ville løst mange problemer.
 

DeletedUser2852

Guest
Så du mener gvg burde være akkurat slik det er nå?
Hei,
Ja, jeg syns det er bra som det er nå :) selvfølgelig er det utrolig irriterende at det kommer små klaner som tar sektorer fra de store. De taper jo enorme varer på dette. Men hvorfor skal de store få gjøre akkurat hva de vil? det må alltid være en risiko der, ellers så mener jeg at man dreper gleden/sorgen med gvg.
 

DeletedUser2591

Guest
Hei,
Ja, jeg syns det er bra som det er nå :) selvfølgelig er det utrolig irriterende at det kommer små klaner som tar sektorer fra de store. De taper jo enorme varer på dette. Men hvorfor skal de store få gjøre akkurat hva de vil? det må alltid være en risiko der, ellers så mener jeg at man dreper gleden/sorgen med gvg.

Problemet ligger vel ikke i små seriøse klaner som prøver å bygge seg opp. Velkommen skal de være. Utfordringen er stort sett enmannsklaner som dukker opp med det formål å sabotere og når de har gjort det så frigir de sektorer og legger ned klanen eller oppretter en ny liten enmannsklan og gjør samme raidet ett anet sted på kartet.
 

DeletedUser2411

Guest
Enig i dette, et godt forslag! Har påpekt det samme i lengre tid, for når enkeltmannsklaner kan gjøre så mye hærverk for mer seriøse klaner, er spillet feil lagt opp! Skulle vært slik at vil en prøve seg i gvg, må en samle en allianse i nabolaget eller venner; spørre hvem som helst om å danne en klan; som kaarg sier:1. Min 5 medlemmer
2. Klan bør bestå 1 mnd før den kan krige, slik at varer kan samles, og ikke bare gå inn å ødelegge for andre
3. Som også påpekes over; karantenetid må gjelde før alle klaner, ikke bare den en forlot, ellers hjelper det ikke!
4. 1-manns klaner er et problem, da noen gjør det kun før å senke andre klaner, andre med enorme ressurser av krigere og varer bare
feier over kartet lett som en plett!
5. Skal jo være gøy for alle, store som små, og etter den nye merkelige poengbergningen som kommer, har nå store poengspillere laget
sine egne klaner (1-manns) for å krige mest mulig, er redd for å miste for mye poeng! Temaet her var egentlig; hvordan blir det for
vanlige spillere, små klaner etc. Kommer de til i det hele tatt?
 
Topp