[Forslag] Karantene ved klanbytte

DeletedUser1438

Guest
Dette med "spøkeleseklaner" er diskutert flere ganger, og løsningen som er forsøkt er å bremse klanhopping ved en karantenetid på 7 dager før man kan komme tilbake til klanen man forlot.

Dette har ført til "effektiv" kriging på GvG via en masse småklaner, der de som kriger for poeng eller for å ta andre klaner mest effektivt hopper ut en uke, kriger ivei, og vender tilbake igjen. Jeg vil si at karantenetiden som ble innført er lite effektivt og ikke hensiktsmessig tiltak for å hindre klanhopping.

Mitt forslag er å beholde 7 dagerskarantenen, MEN å snu litt på den, slik at man får 7 dagers karantene fra GvG når man oppretter eller kommer inn i en ny klan. Dvs. bytter du klan, går det 7 dager FØR man kan krige i GvG, og ikke slik som nå, at det går 7 dager før man evt. vender tilbake. Men ved å gå tilbake til en klan man tidligere har vært i, bør det også utløse 7 dagers karantere.

Hele poenget med GvG er burde jo være å bygge opp en solid klan som sammen kan gjøre det bra i GvG, og ikke premiere enkelte store spillere som hopper rundt i småklaner for mest mulig poeng ? Derfor hadde det også vært en god ide å kun gi tilgang til GvG kartene til klaner som har et minimumsantall med spillere, f eks 5 spillere.

Kort oppsummert er altså mine forslag:

1. 7 dagers karantene fra GvG ved innmelding i en klan.
2. Minst 5 spillere i en klan for å få tilgang til GvG.
 

DeletedUser1956

Guest
Dette synes jeg høres ut som en meget godt forslag, det vil begrense enmannsklanene som florerer og løser seg opp når oppdraget er utført. Skal man krige må det gjøres på et rettferdig grunnlag, det koster jo tross alt kun få varer å beleire, og ikke koster det heller soldater. når man forlater en skal man ha 2 ukers karantene for å gå inn en ny, eller danne en selv.
 

DeletedUser2036

Guest
Min erfaring er at sabotasjeklaner kommer i forskjellige versjoner. Også der hvor en klan i skrivende stund har 19 medlemmer, men som også angriper andre klaner, for så å frigjøre sektorer fortløpende, slik at det ikke skal koste så mye varer for å sabotere for andre.

Slik det er nå, så ser det ut til at det vil være vanskelig å unngå rene sabotasjeklaner, selv med karantener, og minimum antall spillere. En alternativ løsning kan kanskje være å sette minimum antall sektorer en klan må kontrollere for å kunne angripe en annen klan. Da vil det begynne å koste litt mer hvis man skal drive ren sabotasje. Unntak må jo selvfølgelig komme, om en klan er omringet uten mulighet til å nå minimum antall sektorer, og hvis landingssone kun er tilgjengelig ved å angripe en annen klan.
 

DeletedUser2236

Guest
Div forslag til nye regler:

1 sektor koster feks 100 (av alle i den tidsalderen) varer og ta, når man har tatt 10 stk så ligger det på like mye varekostnader som det er i dag.

minimum 5-10 (noe sånnt) må være i klanen for og kan delta i GvG, er man 1 eller 2 stk er man ikke en klan rett og slett..

Muligens et tidspungt man kan krige i GvG eller kun angripe andre klaners sektorer feks 16:00 til 00:00 i hverdagene og muligens andre tider i helgene?

7 dagers karantene fra GvG ved innmelding i en klan. (som cara sier)
 

DeletedUser2146

Guest
Jeg støtter forslaget til Cara:
1. 7 dagers karantene fra GvG ved innmelding i en klan.
2. Minst 5 spillere i en klan for å få tilgang til GvG.

I tillegg likte jeg et annet forslag jeg så i en annen tråd, at en klan må ha eksistert over en viss tid for å få lov til å slippe inn på GvG. Dette vil jo og gjøre det mindre attraktivt å opprette klaner for å skaffe seg lette poeng eller ødelegge for andre.

Jeg syntes det er helt vilt at FoE tillater at enmanns-klaner skaffer sektorer, beleirer, en annen enmanns-klan kommer inn og tar ut førstnevnte beleiring etter den har hatt x-antall slag, eller at de kommer inn og beleirer, så frigjør....osv.

Ser dere ikke hvor ødeleggende dette er for spillet i sin helhet? Flere spillere har valgt å slutte på grunn av dette.
 

DeletedUser2591

Guest
Støtter forslaget. Dette må sees på raskt!!
Jeg støtter forslaget til Cara:
1. 7 dagers karantene fra GvG ved innmelding i en klan.
2. Minst 5 spillere i en klan for å få tilgang til GvG.

I tillegg likte jeg et annet forslag jeg så i en annen tråd, at en klan må ha eksistert over en viss tid for å få lov til å slippe inn på GvG. Dette vil jo og gjøre det mindre attraktivt å opprette klaner for å skaffe seg lette poeng eller ødelegge for andre.

Jeg syntes det er helt vilt at FoE tillater at enmanns-klaner skaffer sektorer, beleirer, en annen enmanns-klan kommer inn og tar ut førstnevnte beleiring etter den har hatt x-antall slag, eller at de kommer inn og beleirer, så frigjør....osv.

Ser dere ikke hvor ødeleggende dette er for spillet i sin helhet? Flere spillere har valgt å slutte på grunn av dette.
 

NorMags

Jarl
Støttes! Dette har blitt helt latterlig, hvem f..n gidder å drive på med dette tullet her i lengden?? Noe må gjøres litt brennkvikt!!!
 

DeletedUser2779

Guest
Støttes. Som aktiv spiller i en klan er ressursbruken i GvG (bruk av tid og kjøp av diamanter) blitt alt for høy. Dette må adresseres for at ikke engasjerte spillere blir passifisert og velger å bruke tid på andre spill
 

rwalstad

Herse
Støtter dette fullt ut. Vi har erfart at enmannsklaner rensker over kartet og fjerner oss helt fordi en forsmådd leder for en klan hopper ut av sin klan og oppretter en enmannsklan. 5 spillere bør det minimum være. da vil det koste mere energi å få igang en slik 'destruktiv klan' som bare er ute etter å ødelegge et møysommelig arbeide som er gjort hos en klan med 9-10 soner.


Kort oppsummert er altså mine forslag:

1. 7 dagers karantene fra GvG ved innmelding i en klan.
2. Minst 5 spillere i en klan for å få tilgang til GvG.
 
Topp