[Diskusjonstråd] Oppdatering til versjon 1.40

Vanlige dekorasjoner blir ikke prioritert forran samtidshus. Som nevnt tidligere er prioriteringen slik som beskrevet i annonseringen.


Mvh,
Ole


Men, dere må nesten tro oss når vi sier at den prioriteringslista ikke ser ut til å funke helt som den skal. For det gjør den åpenbart ikke, det har vi sett flere eksempler på i dag. Vi melder jo ikke fra om dette for å være vanskelige... =)
 
Vanlige dekorasjoner blir ikke prioritert forran samtidshus. Som nevnt tidligere er prioriteringen slik som beskrevet i annonseringen.
Å, det må være derfor mine neonskilt (så bortgjemt bak andre bygg at jeg selv hadde problemer med å finne ut hvor jeg hadde gjort av dem) plutselig er begynt å bli polert, selv om jeg har uberørte lunnskapsaltre, konditori, vannfrontvillaer, lofthus, etc.
Det kunne selvsagt vært mulig å ha inn i en "Ingenting å polere/motivere" når knappen blir trykket på, men det ville krevd en pop-up og enda et klikk fra deg. Hele ideen med hjelper-funksjonen er at den skal være enkel og kjapp, og noe slik ville ha motarbeidet det ganske så mye.
Sludder. Hvis jeg er i en annen spiller sin by og klikker på en tilgjengelig bygning for å motivere den, men noen akkurat rakk å motivere den før meg, klarer dere utmerket godt å fremskaffe en pop-up som blir borte av seg selv uten å måtte klikkes bort. Og for meg som spiller vil i alle fall ett ekstra klikk på en pop-up om at mottakers by dessverre ikke har noe som kan motiveres eller poleres, være langt å foretrekke fremfor at spillet LYVER TIL MEG om at jeg har hjulpet mottageren.
 

DeletedUser2319

Guest
Hva tenker du på nå?[/QUOTE]

Jeg kan ikke svare for andre, men fra mitt ståsted er "forbedringen" en faktisk forverring. Det jeg har savnet er at besøksknappen i hendelseshistorikken var inaktiv når det ikke var mulig å motivere (av tidshensyn eller at ikke spilleren var klanmedlem, nabo eller venn). Den funksjonaliteten kom med versjon 1.40, men det var tydeligvis bare forbigående til hjelper-funksjonen ble aktivert. Slik det fungerte med inaktiv besøksknapp var det veldig raskt å gå gjennom historikken, uten å måtte huske på hvem som var motivert/polert i løpet av de siste 24 timene. Nå er det veldig tungvint å gi ønsket bistand til andre spillerere, først må historikken sjekkes og så må man gå til hver enkelt spiller via bildeikonene i nabolag, klan og vennelisten.

Det er ikke slik at jeg ønsker å få eller gi tilfeldig hjelp, og jeg registerer at jeg det siste døgnet har fått en del unyttig polering fra spillerere jeg tidligere fikk god og verdifull hjelp fra (dvs. motivering).

Jeg ser flere muligheter for å forbedre spillet:

1) Tilbakestill til situasjonen etter innføring av versjon 1.40 med inaktiv besøksknapp (deaktiver hjelper-funksjonen)
2) Legg til besøksknappen i tillegg til hjelper-funksjonen
3) Lag hjelperfunksjonen slik at man kan velge mellom motivering og polering

For øvrig synes jeg hjelper-funksjonene harmonerer dårlig med en annen nylig endring. Hva skal man nå med endringen som kom i en av de seneste versjonen hvor man får opp kortversjon av profilteksten (som de fleste bruker til å fortelle om motivasjonsønsker)? Denne funksjonen har jo ingen reell funksjon når man samtidig som den kommer opp har like enkel tilgang til den fulle profilteksten.
 

DeletedUser2319

Guest
Husk det at beta ofte kjører andre versjoner, og er et testmarked. Selv om funksjoner og/eller funksjonalitet er en vei på beta, betyr det ikke at det vil bli slik på de vanlige versjonene av Forge of Empires.

For hva gjelder prioritering av bygninger med hjelperfunksjonen, er den som beskrevet i annonseringen til versjon 1.40:


Jeg minner også om det at hjelper-funksjonen ikke erstatter annen funksjonalitet - den er helt frivillig og tilbyr et enklere alternativ. Det er fortsatt mulig å besøke en spiller og så velge hvilken handling og hvilken bygning du ønsker å polere eller motivere. Hvilken vei du velger er helt opp til deg.

Hva gjelder funksjonen vil den forhåpentligvis bli aktivert i dag. Den ble ikke aktivert i går av hensyn til stabilitet og kvalitet grunnet stor popularitet på de ni språkversjonene hvor den ble aktivert, og den påfølgende serverbelastningen.

Mvh,
Ole

Påstanden om at hjelper-funksjonen ikke har erstattet annen funksjonalietet er ikke korrekt. Ja, det er slik at det fortsatt kan motiveres konkrete bygg. Nei, dette kan ikke gjøres like enkelt som tidligere. Besøksknappen i hendelseshistorikken er borte, og da kan det ikke påstås at hjelper-funksjonen ikke erstatter annen funksjonalitet. Jeg vil tro at flere enn meg har benyttet besøksknappen ved motivering, ikke kun nabo-, klan- og vennelistene.
 

DeletedUser1364

Guest
Den hopper over Hall of Fame også, denne burde også være prioritert

Mvh Harazan
 

DeletedUser

Guest
Den hopper over Hall of Fame også, denne burde også være prioritert

Mvh Harazan

HoF er ikke prioritert av den grunn at en spiller ikke skal bli "tvunget" til å hjelpe en annen klan ved å hjelpe en annen venn, men den vil bli motivert om bygninger i høyere alder er motivert.
 

DeletedUser

Guest
Men, dere må nesten tro oss når vi sier at den prioriteringslista ikke ser ut til å funke helt som den skal. For det gjør den åpenbart ikke, det har vi sett flere eksempler på i dag. Vi melder jo ikke fra om dette for å være vanskelige... =)

den gjør det mest sannsynlig du har bare tolket det som står der feil.
først kommer spesielle bygninger
deretter er det 50% sjanse for motivering og 50% sjanse for polering. Daten velger dette før den ser på alderen!
når den har valgt motivering vil den velge høyeste mulig alder på bygningen.
eventuelt når den har valgt polering vil den velge høyeste mulig alder på kulturbygningen/pyntegjenstander.
Om det ikke er mulig å motivere noe vil den heller poelere, er det ikke er noe å polere, vil den heller motivere.
 

DeletedUser

Guest
Å, det må være derfor mine neonskilt (så bortgjemt bak andre bygg at jeg selv hadde problemer med å finne ut hvor jeg hadde gjort av dem) plutselig er begynt å bli polert, selv om jeg har uberørte lunnskapsaltre, konditori, vannfrontvillaer, lofthus, etc.
Ja, det er riktig at den skal det, les hva jeg skrev om hvordan den polerer/motiverer.
Sludder. Hvis jeg er i en annen spiller sin by og klikker på en tilgjengelig bygning for å motivere den, men noen akkurat rakk å motivere den før meg, klarer dere utmerket godt å fremskaffe en pop-up som blir borte av seg selv uten å måtte klikkes bort. Og for meg som spiller vil i alle fall ett ekstra klikk på en pop-up om at mottakers by dessverre ikke har noe som kan motiveres eller poleres, være langt å foretrekke fremfor at spillet LYVER TIL MEG om at jeg har hjulpet mottageren.
Det er forskjell, på disse to tilfellene, du får disse 20 mynt før du har motivert noe. og den sender kun ut data om hva du motiverer og polerer, mens du nå ikke motar dette, og kan derfor motivere neste veldig raskt, skulle du hatt dette pop-up systemet ville det tatt deg et par sekunder mer per by du motiverer.
det som ville vært mulig ville vært at du kunne motivert på nytt idet du oppdaterer eller noe, om du ikke fikk motivert sist, da ville det ikke krevd noe mer av dataene og gått like raskt.
 
Det kan da ikke være meningen at den skal polere et neonskilt før den motiverer et kunnskapsalter, når det står i beskrivelsen at kunnskapsaltre er blant de spesielle bygningene som skal tas før alle andre.

Og nei, popup systemet ville ikke tatt et par sekunder mer per by jeg hjelper - det vil ta et par sekunder ekstra bare hvis jeg prøver å hjelpe en by som der og da ikke kan hjelpes. Hvis byen kan hjelpes, blir den jo hjulpet, og da kommer det ingen pop-up.
 
den gjør det mest sannsynlig du har bare tolket det som står der feil.
først kommer spesielle bygninger
deretter er det 50% sjanse for motivering og 50% sjanse for polering. Daten velger dette før den ser på alderen!
når den har valgt motivering vil den velge høyeste mulig alder på bygningen.
eventuelt når den har valgt polering vil den velge høyeste mulig alder på kulturbygningen/pyntegjenstander.
Om det ikke er mulig å motivere noe vil den heller poelere, er det ikke er noe å polere, vil den heller motivere.

Hvordan kan du vite at jeg feiltolker det?

Det er jo helt bak mål at vi ikke blir trodd når vi melder om ting som ikke funker. Som sagt, det er jo ikke for å være vanskelig vi melder fra om dette..
 

DeletedUser2637

Guest
Jeg er fortsatt veldig nysgjerrig på hvorfor tigerhi blir prioritert på lik linje med alter av kunnskap (navn i spill) / kunnskapsskrinet (navn i annonsering på hovedside/forum).

Dette må jo være en feil.. den gir ingen ekstra bonus i forhold til et hvilket som helst annet lykkebygg ved finpuss. Er det noen grunn til at det er slik? Har det blitt rapportert videre at det er unødvendig? Det er jo tydelig at det er noe som er bevisst valgt prioritert siden det står i annonseringen at det skal være prioritert så et skikkelig svar på hva som skal skje med denne hadde vært fint.
 
Topp