Halloween oppdrag - gåter

DeletedUser2130

Guest
Oppdrag 16
Hva gjør de som ikke har en kirkegård å selge?
 

DeletedUser1624

Guest
De får garantert noe annet i oppdrag eller ikke, men premie blir det kanskje likevel da........Bare sørg for at du ikke selger kirkegård før oppdraget er der, eller hvis du har det på "lager" ikke sett det ut siden halloween-oppdraget evt. startet uten den på plass. Da regnes den ikke med.....
 

DeletedUser1624

Guest
Verre er det hvis du har kirkegård utplassert. For da før du selger bør du ha tilsvarende lykke allerede bygget/på plass, slik at du får solgt den. Litt dårlig gjort hvis du har vunnet en slik en , mens andre ikke har den og får en full ny kirkegård med "gratis" dobbel dose Lykke kanskje......
 

DeletedUser

Guest
Jeg er, med mange, irriterte på disse halloweenoppdragene. Er vel kjekt med litt quiz av og til, men disse oppgavene er bare idiotiske. "430 og 40 og 12 sier jeg, bygg det og bygg det og bygg det jeg ber". Hvilken logikk har denne oppgaveteksten!? Absolutt ingen! For noe idioti.
 

DeletedUser1624

Guest
Bygg det bygget som har dette og du vil forstå...den er ikke så idiotisk, men du kan forgå.....
 

DeletedUser2305

Guest
På oppgaver 16.
" Det endelige hvilested."

Hva skal vi gjøre, når vi ikke har kirkegård å selge bort.....?
Da kan man ikke løse dette oppgaven/gåten og kan ikke går videre til neste oppgave/gåten::((..??!!!!!
 

DeletedUser5

Guest
Jeg er, med mange, irriterte på disse halloweenoppdragene. Er vel kjekt med litt quiz av og til, men disse oppgavene er bare idiotiske. "430 og 40 og 12 sier jeg, bygg det og bygg det og bygg det jeg ber". Hvilken logikk har denne oppgaveteksten!? Absolutt ingen! For noe idioti.
Det er mye logikk i denne oppdragsteksten. I tillegg må du huske at oppdragstittelen og oppdragskravet også inneholder hint. Gir tittelen "Smed eller smitt!" noen hint også, i tillegg til tallene i oppdragsteksten? ;)

Da oppdragsteksten eksplisitt sier "bygg det" vil jeg anbefale deg å ta en titt over bygningene som kan bygges, og om det er noen som gir deg noen aha-opplevelser når du ser på de forskjellige navnene og statistikkene. Eller hva?

På oppgaver 16.
" Det endelige hvilested."

Hva skal vi gjøre, når vi ikke har kirkegård å selge bort.....?
Da kan man ikke løse dette oppgaven/gåten og kan ikke går videre til neste oppgave/gåten::((..??!!!!!
Har det faktisk vært noen som har fått dette oppdraget, som ikke har hatt en Kirkegård i sin by? Nei, det har nok ikke det. ;)
 

DeletedUser1624

Guest
Les hele denne tråd og du får nok med å kle deg på....side 1, 2 og 3. Så er vi ferdig med det. ;)
 

DeletedUser1624

Guest
Du har 6 forskjellige valg som skal oppfylles. Har du klart 4 og 5...da bør du kanskje forstå hvilke av dem som er utført.....
 

DeletedUser2310

Guest
her er den engelske, burde være lett å forstå:

1. Decorate or die – build 5 decorations
2. Walk or wane – build 12 roads
3. (Produce or Perish (not sure if this is the title of this one or #5)) - 9 x 5 min production
4. Idea or idle – research a technology
5. (Produce or Perish (not sure if this is the title of this one or #3)) - Produce one of each production time ( 5 min, 15 min, 1 hour, 4 hours, 8 hours, 1 day)
6. Smith or smitten – build 3 blacksmiths
7. Explore or extinction - scout a province
8. Towel or torment – polish 22 players
9. War or welfare – attack and win a sector on the continent map
10. Contribute or quiet – spend 13 points on Great Bldgs (any)
11. Goods or grief – produce or trade 5 of each of the Bronze Age goods
12. Delete or die – delete 4 army units
13. Erect or error – build one from all the 7 types of items in the building menu (House, supply bldg, goods bldg, cultural bldg,
decoration, army camp & road)
14. Land or lose – conquer a province
15. Savvy or sorry – have 5 artillery of the same age
16. Sell or sorrow – Sell old graveyard, get a newer one
17. Spend 24 forge points
 

DeletedUser2378

Guest
Selvfølgelig...Ble visst bare utålmodig/ukonsentrert! :(
Takker for svar uansett!
mvh dorio;)
 

DeletedUser2349

Guest
9. War or welfare – attack and win a sector on the continent map

Jeg er handelskvinne.. er det mulig å løse oppgavene med varer?? (alle oppgavene)
Vil ikke lage masse humbug millitær for å løse dette greiene.. så går det ikke.. gir jeg f.. i hele halloween tullet!!
 

DeletedUser1624

Guest
Den engelske listen er ikke 100%. Noen oppdrag har også alternativer den ikke nevner.
Ja handel kan også brukes. Vent og se når du kommer dit:

"...La beistet nytt land besitte, eller oppfinn noe til hærens nytte..." .

Lykken av en seier er å gjøre den din egen! sier nå jeg.
Noen av gåtene er vanskelige, og du må lete godt inne mellom ordene som er skrevet. Men sikker er man ikke før man har testet et par alternativer...så bruk tiden godt. Håper bare jeg kommer i mål.....til / før slutt.
 

DeletedUser2349

Guest
Er det nødvendig å måtte krige for å løse oppgavene?
Jeg er handelskvinne, lager ikke masse millitær for ett oppdrag.. så da får jeg være uten fullføring ...
eller er det noen her som har løst det uten millitær?
 

DeletedUser1624

Guest
Hittil, for meg, har alle oppdrag hatt handel eller utforsk teknologi som alternativ til å bruke militære styrker.

Men dessverre må du nok investere i militære bygg eller enheter for å kunne fullføre enkelte oppdrag. Men å gå i "krig" trenger du ikke.
 

DeletedUser

Guest
Noen som kan hjelpe meg med denne? Hva må jeg gjøre? Det er ihvertfall ikke forske på en ny teknologi...

Vannstyrets herre
Ikke liten, ikke mellomstor, ikke stor, de veldig gamle får ingen kjære mor. Tolv poeng må investeres, det er nå det kreves! Hvis du ikke klarer brassen, får du skrape i teknologikassen!
 

DeletedUser2102

Guest
Dra på besøk!
Nervøser! Dra! Dra! Dra! På besøk vennene dine, gjør ham glad med en hjelpende hånd. Gjør det tre ganger for å sette hjerte i flammer.

Krever:
Smil eller svik! 3/3

Tenk godt nå! 0/7

Så hva er det jeg skal gjøre for "Tenk godt nå!" ?
 

DeletedUser1881

Guest
7 fp

bruk 7 FP på ka som helst :) denne e på alle oppdragene :)
 

DeletedUser2102

Guest
Takk for hjelpen.
Ja, jeg la merke til det da jeg samlet inn forsyninger, penger og fp.
Jeg synes det ikke var logisk å skjønne det :)
 
Topp