[Nyhet] En titt fremover

DeletedUser5

Guest
logo.png

En titt fremover

Kjære Konger og Dronninger,

Hvis du har nådd slutten av Halloween eventens oppdragslinje, har du muligens lagt merke til at stjernen fra fjorårets vinterbegivenhet deltok med en ganske Frossen opptreden. Var dette et hint om hva som kommer fremover? Absolutt! I dag ønsker vi å gi dere litt ekstra informasjon om hva som skjer i den nærmeste fremtiden.


Vinterbegivenhet

I løpet av Desember vil vi arrangere en Vinterbegivenhet, med unike oppdrag og premier som skal vinnes. Stjerner vil bli valutaen i begivenheten og - med et nytt oppdrag hver dag - vil du nok bli holdt opptatt med å gjennomføre utfordringene for å åpne gaver..

Hvis du har gått glipp av tidligere begivenheter, vil du nå få muligheten til å skaffe deg unike bygninger fra noen av våre tidligere begivenheter - og selvsagt - har vi også en rekke nye belønninger, som inkluderer en ny unik bygning i korrekt sesongmessig ånd.

snowglobe.png


Den Moderne Tid

Vi rocker og vi roller... det fantastiske 50-tallet er over oss, samtidig som at Forge of Empires tar steget inn i en ny tidsalder.

Spillere som har nådd slutten av den Progressive Tid vil finne en ny tidsalder ventende. Den amerikanske drømmen preger temaet for byene av den Moderne Tid, og med den kommer også nye provinser og erobre og land å utforske.

For de som er ambisiøs nok til å nå den, vil den Moderne Tid også introdusere en endring til hvordan spillet blir spilt... men det er alt vi sier i denne omgang - du må nok vente og se det selv!

drive_in.png



Vi håper at du har satt pris på dette lille glimtet av hva som snart kommer. Men det er ikke alt - vi har også andre stilige funksjoner, nytt innhold og begivenheter i ermet. Følg med!

Takk for din støtte til Forge of Empires.

Med vennlig hilsen,
Forge of Empires teamet
 

DeletedUser

Guest
Ser at dere at har det glade 50 tallet klart for å snart gjøre sitt innrykk i våre verdener. Det er jo moro det da, MEN .... hva om dere bremser litt ned på farten dere setter ut nye aldere på .... vi vil jo snart være bortenfor "the dark side of the moon" med dette tempoet her. Kan dere ikke ha lengere tid mellom utsettingen av nye aldere?
Neste sak jeg lurer litt på er: Det er kommet mange meldinger om åssen spillet har blitt i det siste som jeg VET dere har fått med dere, åssen hadde det vært å fått rettet opp i disse feilene før dere legger til en ny alder?

Jeg tror mange som spiller dette spillet ville ønsket seg å få rettet opp mange feil og faktisk fått spilt en stund i den alder de er i, før det kommer en ny igjen. Det er ikke alle som har muligheten til å spille like "hardt" som topp 50 gjør, men det gjør vel ikke disse spillerne noe mindre viktig fordet.

Ruggen
 

DeletedUser

Guest
Er helt enig med Ruggen, det hadde vært mer fornuftig å bruke mer energi på å rette opp i alle skjevheter i spillet først.
 

DeletedUser5

Guest
Kan dere spesifisere hva dere mener med skjevheter i spillet? Sikter dere til det noe med negative tilbakemeldinger på nabolagssystemet, så vil nok ikke det bli endret. Ja, det er større og gjevnere nabolag og litt hardere, men det er slik det skal være. Og i en krig må det uansett alltid være en som taper, og med større nabolag er det nok alltid slik at noen vil tape litt mer enn tidligere. Når det gjelder skjevheter knyttet direkte til spillbalansen, så blir det jo blant annet implementert en balansekorrigering på tirsdag, i oppdateringen til versjon 1.13.
 

DeletedUser2264

Guest
Jeg lurer på når det kommer flere medalje utvidelser. Sitter nå med 85 000 medaljer som ikke kan brukes til noe :/ Hadde vært litt mere motiverende å krige etc. om en hadde fått noe igjen for medaljene.
 

DeletedUser1935

Guest
Er det bestemt hvilke bygninger som blir storslåtte byggverk i den moderne tid? Hvis ikke, kommer dere til å holde konkurranse der vi kan foreslå bygninger, slik det var med den progressive tid?
 

DeletedUser5

Guest
Det blir nok ingen konkurranse slik som det var før vi slapp forrige tidsalder. Arbeidet med den Moderne Tid er allerede godt i gang, så ja... de Storslåtte Bygningene er nok allerede bestemt. ;)
 

DeletedUser

Guest
Vel Ole, når du spør etter ting som kan fikses så skal jeg gjerne komme med svar til deg :)
Du liker å fortelle oss når vi sier noe om spillet at dette er et krigs spill og noen vinner og andre taper, dette stemmer men er ikke sant uansett i dette spillet. Her bare vinner man på kriging og taper lite eller ikke noe ved tap, allså dere har KUN angrip i tankene og latt forsvar seile sin egen sjø.
Helt klart så taper man når man er liten og holder på å bygge seg opp, og når man da får inn ALLE de store i nabolaget på plyndre runde så ser dere vel at det kan ta motivasjonen i fra mange nye spillere og dermed undergrave hele spillet - de må beskyttes mye mer og dette kan dere gjøre ved å si at man kun kan plyndre de som er i samme alder.
Når man har kommet i gang med byen så er jo tapene ved plyndring helt usansynlig dårlige. Det er spillere som fortsatt har NULL i forsvar og ikke gidder å ha forsvar fordi det kan hende de taper noen varer, 1000 forsyninger eller 1300 mynt om de blir plyndret og igjen så må jeg spørre hvorfor dere ikke ser dette og gjør noe med det.
I et krigsspill så har man begge deler - angrip OG forsvar - hvor er dette i FoE? I våre sjakk tider så kan man jo bare tenke seg åssen Magnus Carlsen hadde gjort det om han kun tenkte på angrip og blåste i forsvaret sitt.
Ser du sier at nabolagene kommer til å bli slik de er, men for guds skyld - Sett en tidslås på 24 timer når man forlater klanen.
Slik det er nå så hopper man ut av klanen for så å krige mot egene medlemmer og dermed har dere åpnet for at hele klan opplegget er dødt.
Tilbake til forsvar og plyndring, det burte vært slik at om man har max forsvar i fra det høyeste tårnet man har åpnet så kan man kun bli plyndret av andre i samme alder MEN den byggningen som blir plyndret blir da en "plankehaug" som må klikkes på og startes opp igjen. Så kommer det store - om man ikke gidder å ha forsvaret oppdatert så bør man bli plyndret samme antall som enheter man mangler - dvs ... har du 5 enheter i forsvar så blir du plyndret 3 bygg av alle som plyndrer deg - da tipper jeg at folk får spillet et krigsspill der man må tenke angrip og forsvar - Og det Ole ... er et krigsspill :)

PS: Dette kunne sikkert vært skrevet på en bedre måte men se forbi det da og gjør noe med spillet vi spiller, trenger dette mer enn en ny alder igjen. Trenger ikke en ny alder om ikke noen spiller mer.

Håper på innspill i fra mange som spiller og Ole :)
 

DeletedUser

Guest
Kanin-hoppe-leken ut og inn av klanen er jo kun der pga at klanmedlemmene skal høstes for poeng.
Med 24 timer eller 48 timer så stopper dette opp.
Med en måned+ så kan du jo selv tenke deg åssen det hadde blitt om du ville bytte klan fordi du kjenner folk eller andre ting, men du kan ikke for du må vente en måned + ... det blir vel litt feil? :)
 

DeletedUser1691

Guest
Det hlres latterlig ut å favorisere spillere som vil kjøre et sololøpvs de som vil hvere i en klan for å samarbeide. Noe slik "straff?" gir ingen mening.
 

DeletedUser5

Guest
Vel Ole, når du spør etter ting som kan fikses så skal jeg gjerne komme med svar til deg :)
Du liker å fortelle oss når vi sier noe om spillet at dette er et krigs spill og noen vinner og andre taper, dette stemmer men er ikke sant uansett i dette spillet. Her bare vinner man på kriging og taper lite eller ikke noe ved tap, allså dere har KUN angrip i tankene og latt forsvar seile sin egen sjø.
Helt klart så taper man når man er liten og holder på å bygge seg opp, og når man da får inn ALLE de store i nabolaget på plyndre runde så ser dere vel at det kan ta motivasjonen i fra mange nye spillere og dermed undergrave hele spillet - de må beskyttes mye mer og dette kan dere gjøre ved å si at man kun kan plyndre de som er i samme alder.
Når man har kommet i gang med byen så er jo tapene ved plyndring helt usansynlig dårlige. Det er spillere som fortsatt har NULL i forsvar og ikke gidder å ha forsvar fordi det kan hende de taper noen varer, 1000 forsyninger eller 1300 mynt om de blir plyndret og igjen så må jeg spørre hvorfor dere ikke ser dette og gjør noe med det.
I et krigsspill så har man begge deler - angrip OG forsvar - hvor er dette i FoE? I våre sjakk tider så kan man jo bare tenke seg åssen Magnus Carlsen hadde gjort det om han kun tenkte på angrip og blåste i forsvaret sitt.
Noe av det gjennomsnittsspilleren setter størst pris på med Forge of Empires er det at all fremgang ikke kan forsvinne over natten - det er et spill det går an å spille om man skal vekk en dag. Jeg sier meg enig i at det er synd når spillere "ikke gidder" å ha forsvar. Men nå er det et valg de får ta. Husk det at spillet er balansert slik at man faktisk har en stor fordel av å forsvare seg. For det første så er de Storslåtte Bygningene slik at de gir større bonus til forsvar enn angrep hvis du summerer alle bonusene man kan få. I tillegg så mister ikke forsvareren noen av troppene sine - noe den som angriper gjør. Å gjøre konsekvensene for den som forsvarer sin by større hvis en taper er nok ikke noe som vil skje.

Og om du ønsker kriging... gled deg til GvG (Klan mot Klan)!


Ser du sier at nabolagene kommer til å bli slik de er, men for guds skyld - Sett en tidslås på 24 timer når man forlater klanen.
Slik det er nå så hopper man ut av klanen for så å krige mot egene medlemmer og dermed har dere åpnet for at hele klan opplegget er dødt.
Jeg er enig i at dette på mange måter er et problem - dette er da det gir en fordel til de som gjennomfører noe spillets design ikke har lagt opp til. At det ødelegger "hele klanopplegget" sier jeg meg dog ikke enig i. Dette er noe vi er klar over, og som har blitt rapportert til spilldesign flere ganger. Så vidt meg bekjent diskuteres flere løsninger. Et annet alternativ til det du nevner (tidsbegrensing for å komme tilbake) så går det også an å gjøre angrep på klanmedlemmer mulig - men at man fjerner muligheten for plyndring av klanmedlemmer.
Tilbake til forsvar og plyndring, det burte vært slik at om man har max forsvar i fra det høyeste tårnet man har åpnet så kan man kun bli plyndret av andre i samme alder MEN den byggningen som blir plyndret blir da en "plankehaug" som må klikkes på og startes opp igjen. Så kommer det store - om man ikke gidder å ha forsvaret oppdatert så bør man bli plyndret samme antall som enheter man mangler - dvs ... har du 5 enheter i forsvar så blir du plyndret 3 bygg av alle som plyndrer deg - da tipper jeg at folk får spillet et krigsspill der man må tenke angrip og forsvar - Og det Ole ... er et krigsspill :)

PS: Dette kunne sikkert vært skrevet på en bedre måte men se forbi det da og gjør noe med spillet vi spiller, trenger dette mer enn en ny alder igjen. Trenger ikke en ny alder om ikke noen spiller mer.

Håper på innspill i fra mange som spiller og Ole :)
Min første tanke når jeg leser dette er at det vil være utrolig urettferdig for de som har valgt å ta handelsveien - de som har valgt å satse på varer for å komme seg fremover gjennom tidsalderne og på kontinentkartet.

Når det gjelder bygninger som blir plyndret så kommer nok dette til å forbli på en bygning. Noe annet ville ført til en ubalanse i spillet.
 

DeletedUser

Guest
Kanin-hoppe-leken ut og inn av klanen er jo kun der pga at klanmedlemmene skal høstes for poeng.
Med 24 timer eller 48 timer så stopper dette opp.
Med en måned+ så kan du jo selv tenke deg åssen det hadde blitt om du ville bytte klan fordi du kjenner folk eller andre ting, men du kan ikke for du må vente en måned + ... det blir vel litt feil? :)

Tanken med 1 måned+ var for å joine samme klan man nettopp hoppet ut ifra da.
 

DeletedUser

Guest
Det hlres latterlig ut å favorisere spillere som vil kjøre et sololøpvs de som vil hvere i en klan for å samarbeide. Noe slik "straff?" gir ingen mening.

Så du mener at de i klan skal få i både pose og sekk..
Det gir jo ingen mening at klanmedlemmer angriper hverandre.
Det er jo bare teit..
 
Topp