[Forslag] Uttak av klankassa

NorMags

Jarl
Lurer på om det kan la seg gjøre å åpne for uttak av klankassa? I starten var det mange som donerte i hytt og gevær i alle tidsaldre... Kanskje la grunnlegger eller ledere kunne ta ut av kassa?
 

DeletedUser5

Guest
Spennende forslag, men jeg er helt ærlig litt skeptisk til konsekvensene det vil ha.

Mener dere at ledere/grunnleggere skal kunne ta ut varer til seg selv bare? I så tilfelle vil jeg kalle det svært urettferdig ovenfor andre klanmedlemmer. Varene er jo donert til GvG. Mener dere at leder/grunnleggere skal kunne ta ut varer og gi til hvem som helst i klanen? I så tilfelle ville det tillatt fri flyt av varer i klanen. Det er en grunn til at dette ikke alt eksisterer i markedet, og det er at det vil være for urettferdig ovenfor mindre spilleren uten en for stor klan. Man skal kunne handle til seg varer, men man skal ikke ha fri flyt av de i en klan.
 

DeletedUser1827

Guest
Ser betenkelighetene med å kunne ta ut varer fra klankassen. Problemet er at klankassen vil kunne fylles opp med varer som ikke vil bli brukt.

Men om man kunne bytte varer innad i klankassen. F.eks. bruke donerte smykker og gjøre dette om til granitt i klankassen. Slik ville klanen kunne nyttiggjøre seg av alle donerte varer.
 
Hva med en refunderingsløsning? At klanleder kunne "refundere" varer fra en tidsalder - men at da gikk varene tilbake til de som donerte, og man måtte eventuelt refundere en hel tidsalder.
 

NorMags

Jarl
Ikke GI de bort nei,men bytte på vanlig måte. Poenget med at grunnlegger/leder kan ta ut er jo at de vil det beste for klanen stort sett og ikke beholde varene selv. Nå blir jo varene bare stående ubrukt, bedre å få byttet til seg noe man har bruk for...
Spennende forslag, men jeg er helt ærlig litt skeptisk til konsekvensene det vil ha.

Mener dere at ledere/grunnleggere skal kunne ta ut varer til seg selv bare? I så tilfelle vil jeg kalle det svært urettferdig ovenfor andre klanmedlemmer. Varene er jo donert til GvG. Mener dere at leder/grunnleggere skal kunne ta ut varer og gi til hvem som helst i klanen? I så tilfelle ville det tillatt fri flyt av varer i klanen. Det er en grunn til at dette ikke alt eksisterer i markedet, og det er at det vil være for urettferdig ovenfor mindre spilleren uten en for stor klan. Man skal kunne handle til seg varer, men man skal ikke ha fri flyt av de i en klan.
 
Sist redigert:

DeletedUser2080

Guest
Stenbitt: Jeg synes du utvikler idéen til NorMags en fin måte :)

Dersom klanleder, eller den som spilleren i klanen som får en slik betrodd oppgave, kan handle innad i klankassen, det vil si bytte varer som man trenger til å erobre nye sektorer i en provins (tidsalder) mot varer fra en annen provins (tidsalder). Forholdet kan kanskje være 1:2 eller 2:1, eller 1:1 innenfor samme tidsalder.

Dette kan bety at spillere som ikke har kommet så langt i spillet kan være med å delta til å produsere varer som klanen trenger.
 
Topp