Tid for å helbrede

DeletedUser1173

Guest
Her om dagen mistet jeg en jeger og 9 prikker på en annen jeger, i samme angrep (fra samme bygning). Rett etter angrepet satte jeg i gang rekrutteringen av en ny jeger, og forventet at den skadde jegeren skulle være helbredet før den nye jegeren var produsert. Det står at jegeren helbredes hvert 24. minutt (9 x 24 = 3 timer og 36 minutter). Når den nye jegeren var ferdigprodusert manglet jeg fortsatt 3 prikker på den skadde jegeren.

Jeg kontakter support for å høre om dette er en bug eller hva årsaken kan være. Det første svaret jeg fikk var at: Enheter vil bare helbrede dersom det ikke rekrutteres nye enheter samtidig.

Dette er åpenbart ikke tilfelle, men jeg bestemmer meg for å kjøre noen tester. Jeg mister en musketer i et angrep, og mister samtidig 2 prikker på en annen musketer (fra samme bygget). Jeg setter i gang rekruttering av en ny musketer og etter 50 minutter er den skadde musketeren på 100% igjen, helt i tråd med 24 minutter helbredelse. Dette avkrefter svaret fra support om at styrker ikke helbreder mens det rekrutteres.

Jeg kontakter support igjen. Svaret denne gang var: Mulig at helbredelsestiden varierer noe mellom type enheter, men på det engelske forumet fastslår utviklerne at helbredelsestimene stemmer og at det ikke er en bug.

Jeg kjører to nye tester. Trebuchets og jegere. En trebuchet med 2 prikker igjen tok ca 4,5 timer for å nå 100% igjen, og jegeren tok også over 4 timer for å få tilbake 8 prikker. Problemet her var at jeg fulgte med hvert 24 minutt på jegeren, og en god stund fulgte den skjemaet helt etter planen, så hoppet den over en prikk osv…

Svaret fra support var denne gangen: Kan anbefale deg å spørre på forumet for å høre med andre spillere hvordan opplevelser de har av akkurat det samme.

Så derav denne noe langdrektige posten… Er det andre som har erfart at styrker ikke helbreder slik det står at de skal gjøre? Og kanskje ennå viktigere, hva er årsaken/løsningen?

Jeg må forresten legge til at dette på ingen måte er kritikk av support, da jeg fikk rask (og hyggelig) respons på henvendelsene mine=)
 

DeletedUser1173

Guest
Tidligere i dag benyttet jeg alle 8 jegerne mine. Jeg mistet to og hadde en del skadde. Den mest skadde hadde 4 prikker igjen. Dette var over 4 timer siden (jeg vet dette fordi en av jegerne er rekruttert igjen), og jeg mangler fortsatt en prikk på den skadde jegeren... Det KAN ikke være bare jeg som erfarer dette??
 

DeletedUser1173

Guest
For å stille spørsmålet på en annen måte: Er det noen av dere eminente forumister, eller moderatorer som kunne tenke seg å forske litt på dette?
 

DeletedUser140

Guest
Først ønsker jeg å referere til følgene sider/tråder:
http://forgeofempires.wikia.com/wiki/Category:Military_Unit
http://forum.en.forgeofempires.com/showthread.php?6210-What-s-with-the-healing
http://forum.beta.forgeofempires.com/showthread.php?452-Healing-Time

Hver side/tråd inneholder ulik informasjon, og jeg vil her gå gjennom hver enkelt av dem og si hva jeg har funnet ut. Den første lenken linker til en informasjonsside, og man kan der lese:
"Once a military unit has taken damage, it takes time to heal. Once a unit has been produced, this time is displayed when the player visits the building that unit is housed in (providing the building is currently idle). This time is how long it takes for the given unit to recover 1 hit point."
Dette betyr at tiden det tar å helbrede en enhet (som vist) er tiden det tar å helbrede et poeng med liv. Det står også at bygningen ikke må være i bruk - jeg skal være ærlig; om det betyr at enheten helbredes med mindre effekt, eller om det betyr at enheten ikke helbredes i det hele tatt, er jeg usikker på. Våre utviklere har sagt at det ikke er noe galt med disse tidene (sett fra den andre lenken).
Du kan også lese at en bygning kun kan helbrede en enhet om gangen. Har du flere enheter som er skadet, vil ikke alle helbredes med en gang.

Det er kun utviklerne som vet eksakt hvordan dette fungerer. Håper dette hjalp deg litt.
 

DeletedUser1173

Guest
"Du kan også lese at en bygning kun kan helbrede en enhet om gangen. Har du flere enheter som er skadet, vil ikke alle helbredes med en gang."
Aha! Dette høres faktisk ut som en plausibel forklaring. Det kan også forklare hvorfor det virker som om enheter "hopper over" helbredelse av og til (bygget helbreder en prikk på en annen skadd enhet)... Det blir en litt mer omfattende test for å få bekreftet dette, men nå har jeg i allefall en sannsynlig hypotese å jobbe med :)
Takk for tilbakemeldingen Kristian!
 
Topp