[Forslag] Større endringer i nabosammensetning

DeletedUser1956

Guest
Kunne det ikke snart vært på tide med en endring å rullere litt på nabosammensetningen?? har spillt med de samme naboene i lang tid. Det eneste som skjer er at det av å til kommer inn noen små spillere, gjerne fra tidlig middel alder eller lignende. Hadde vært mye morsommere om det hadde blitt stokket om av å til.
 

DeletedUser

Guest
Det kunne kanskje hjelpe om noen la fram en fornuftig sammenslåingsstrategi for utviklere å evaluere?

Det er også viktig å huske at en del ting som virker åpenbare og greie for spillere er veldig vanskelig å få til for utviklere. Det har rett og slett med det å gjøre at datamaskiner følger litt annen logikk enn folk flest.
 

DeletedUser

Guest
jeg er forsåvidt fornøyd med nabosamesetningen min, men ville tro et greit forslag at man går etter antall forskninger man har åpna/antall fp en spiller har brukt på forskning, feks om 80 spillere som hadde fullført alle forskningen (eventuelt fylle opp med det som mangler av spillere som er nærmest og bli ferdig), deretter de 80 neste om er nærmest og bli ferdig med forskningen og deretter de neste 80 som er nærmest, så man rett og slett går etter hvor langt folk er i forskningen,
feks om en spiller da vil 90% av naboene til en progresive spiller være i moderne-industrialderen, og mulig for at noen får naboer som er postmoderne eller kolonitiden,
 

DeletedUser5

Guest
Dagens system for nabolagssammenslåing baserer seg i størst grad på hvor langt den enkelte har kommet med forskningen. Det står egentlig greit forklart i annonseringen vår fra den gang vedrørende endringene som da ble gjennomført:

Nabolag vil nå bli brutt opp i mindre "blokker". Disse blokkene vil deretter bli slått sammen med blokker fra andre nabolag som har nogenlunde likt avansement på forskningstreet. Merk at det fortsatt vil være nok variasjon i disse blokkene for å sikre sunn konkurranse. Med denne metoden vil du se mer balanserte nabolag og - grunnet bruken av blokker i steden for hele nabolag - vil spillere ikke lengre finne seg selv innestengt i mindre nabolag.

Nabolagsblokker vil ikke bli delt etter en forhåndsdefinert rangering, men vil variere avhengig av formen til nabolaget. For eksempel, hvis det er få spillere fra en naturlig blokk øverst i nabolagsrangeringen etterfulgt av et stort gap, vil dette gapet bli brukt til å dele opp blokker fra resten av nabolaget. Hvis en blokk er veldig stor, så kan det fortsatt hende at den blir delt opp uten at det krever et stort poenggap.
 

DeletedUser2419

Guest
Problemet jeg opplever er vel at nabolaget mitt har vært relativt statisk med 80+% de samme spillerne i månedsvis (gjelder alle 3 serverene!). For å holde liv i spillet (gjøre det noe interessant å krige i nabolaget nå som GvG er "ferdig") burde 50% av nabolaget byttes ut ved hver rotasjon. Ift programmering tror jeg det ville være en veldig enkel sak å løse, selv om effekten nok vil være at blokkene som utgjør de tre øverste nabolagene i dag nok av og til hadde blitt splittet på 4 nabolag enkelte rotasjoner. Jeg tar gjerne et litt rart sammensatt nabolag en gang i blant over statiske nabolag som i dag.
 

DeletedUser

Guest
problemet ditt ville vært løst om det hadde vært flere spillere her, på beta serveren er det 3* ganger så mange spillere hvor av 90% er mer aktive en de som spiller her. det er litt over 16 tusen spillere på en server der, og 12 tusen har mer enn 1000 poeng, og de 2000 beste har over 100 000 poeng, da vil dette systemet kunne fungere mye bedre, blir mye lettere og rotere nabolagene og fortsatt ha ca. samme poeng. framfor her som spiller nummer 2000 har 2700 poeng, og ca. 2400 som har mer enn 1000 poeng.
en skandinavisk server, med fler aktive spillere, kunne løst dette problemet
 
Topp