spørsmål/forslag/bug

DeletedUser20

Guest
Jeg orket ikke å lage så mange poster i dag så putter alt inn i en post :)


1: Hvorfor i alle dager er hester så latterlig dårlig? De ser i grunn skumle ut, men realiteten er en helt annen. Mitt forslag er å sette opp angrepstyrken, de koster mye å tar lang tid å lage, likevel tar de såvidt liv. Jeg kan se den ene fordelen med at den kan bevege seg langt, men føler ikke at det kompanserer nok for dens forsvar/angrepstyrke.

2:Finnes det noen slags kontovakt eller sovemodus funksjoner, evt er det under arbeid?

3:Jeg har lest på bloggen til forge of empire at nye tidsaldere er under arbeid, både nåtid og fremtid, har dere fått noe mer infromasjon som kan utdype det?

4:En smule vanskelig å forklare, men jeg skal gi det et forsøk, dette er vel en bug eller rettere sagt noe som ikke er oversatt! Ta foreksempel "varme kilder" under "forsk på ny teknologi" der jeg mangler tekstil for å kunne låse opp "varme kilder". Der står det "Tekstil:To be produced in veveri". Dette må da være feil?

5:Når du avanserer fra steinalderen til jernalderen, kunne det ikke vært en ide og da sette 2 soldater til å passe på mens du ikke har noe annet forsvar, enn de 2 spydmennene du hadde fra steinalderern. (Når sant skal sies er det mulig det er slik fra før av, men jeg tror ikke det.)

6: Det skulle vært et sted der det står hvor mye lykke du trenger for å få din befolkning entusiasiske, eller evt kan dere si meg en formel for å regne ut dette?

7: Det kunne vært greit å flytte på utvidelser også, det er en del jeg angrer på at jeg satt der jeg satt de.


Håper ikke dette ble for masse, noen er nok relativt enkle å svare på, andre trenger ikke svar. Ta tiden deres, ingen hast! :)
 

DeletedUser

Guest
Jeg svarer på det jeg vet i bold :)

Jeg orket ikke å lage så mange poster i dag så putter alt inn i en post :)


1: Hvorfor i alle dager er hester så latterlig dårlig? De ser i grunn skumle ut, men realiteten er en helt annen. Mitt forslag er å sette opp angrepstyrken, de koster mye å tar lang tid å lage, likevel tar de såvidt liv. Jeg kan se den ene fordelen med at den kan bevege seg langt, men føler ikke at det kompanserer nok for dens forsvar/angrepstyrke.

Er enig med deg i dette! Som du sier er nok tankene at man skal kunne ta ut "ranged units" kjappest mulig, og spiller man riktig kan faktisk dette gi en ganske god fordel, men dessverre er hestene for svake for å gjøre noen katastrofal skade om man har et lite snev av uflaks. Skal ta det opp, så får vi se! :)

2:Finnes det noen slags kontovakt eller sovemodus funksjoner, evt er det under arbeid?

Pr. dags dato, nei! Jeg vet ingenting om de holder på å integrere det, men det skal jeg prøve å få funnet ut av. Oppdaterer asap :)

3:Jeg har lest på bloggen til forge of empire at nye tidsaldere er under arbeid, både nåtid og fremtid, har dere fått noe mer infromasjon som kan utdype det?

Litt usikker på hva du ønsker å vite. Spesielt da jeg ikke sitter med noe spesifikk informasjon rundt dette annet enn at det vil gjøre muligheten for at spillet skal vare lenger. Disse vil funke som allerede eksisterende tidsaldere, men vil kanskje utbre mulighetene for strategi senere som spillet vil bli oppdatert, og nye oppgraderinger kommer.

4:En smule vanskelig å forklare, men jeg skal gi det et forsøk, dette er vel en bug eller rettere sagt noe som ikke er oversatt! Ta foreksempel "varme kilder" under "forsk på ny teknologi" der jeg mangler tekstil for å kunne låse opp "varme kilder". Der står det "Tekstil:To be produced in veveri". Dette må da være feil?

Som jeg forstår det er dette en setning som ikke har blitt oversatt. Dette skal derfor bli lagt ut her

5:Når du avanserer fra steinalderen til jernalderen, kunne det ikke vært en ide og da sette 2 soldater til å passe på mens du ikke har noe annet forsvar, enn de 2 spydmennene du hadde fra steinalderern. (Når sant skal sies er det mulig det er slik fra før av, men jeg tror ikke det.)

Tja, forstår tankegangen din, men er litt uenig. Når man har kommet så langt bør man ha tropper nok til å beskytte seg den lille tiden frem til man faktisk kan sette tropper for en høyere alder i forsvar, etter min mening :)

6: Det skulle vært et sted der det står hvor mye lykke du trenger for å få din befolkning entusiasiske, eller evt kan dere si meg en formel for å regne ut dette?

Det finnes verktøy i Excel som regner ut dette for deg. Prøvd å dele det i "Minus", så får vi håpe at dere klarer å åpne det :) Her er link til nedlastning

7: Det kunne vært greit å flytte på utvidelser også, det er en del jeg angrer på at jeg satt der jeg satt de.

Uenig. Dette er en del av det strategiske å plassere dette smartest mulig, og om du har gjort noe feil, klare å best mulig rette det opp igjen.


Håper ikke dette ble for masse, noen er nok relativt enkle å svare på, andre trenger ikke svar. Ta tiden deres, ingen hast! :)

Håper jeg klarte å gi svar på det meste, så skal jeg prøve å finne ut litt mer om det jeg ikke vet så mye om.

/Sapienta
 

DeletedUser20

Guest
5: Da syntes jeg ihvertfall at det burde vært et oppdrag der du skal sette noen enheter i forsvar, jeg hadde klødde meg i hue lenge før jeg til slutt fant ut hvordan du gjorde det.

7: Joda, men byen din forandrer seg hele tiden, og det er ikke veldig lett å plasere de praktisk med tanke på fremtiden hele tiden. Evt, kunne vært en premium funksjon.

Men takk for svar :)
 

DeletedUser

Guest
5: Da syntes jeg ihvertfall at det burde vært et oppdrag der du skal sette noen enheter i forsvar, jeg hadde klødde meg i hue lenge før jeg til slutt fant ut hvordan du gjorde det.

Dette er evnt. en sak jeg vil anbefale deg å ta opp her. Får det bra response fra andre sender vi det videre til Inno! :)

7: Joda, men byen din forandrer seg hele tiden, og det er ikke veldig lett å plasere de praktisk med tanke på fremtiden hele tiden. Evt, kunne vært en premium funksjon.

Er vel også noe du kan ta opp på forslag og konstruktiv kritikk. Jeg er fortsatt uenig, men det er meg. Legg det frem, så får vi se hva som skjer :)

/Sapienta
 

DeletedUser

Guest
Hei
Jeg ser at dere annonserer for flere moderatorer. Men er det en mulighet for å bli en GameOperator også? En som har med spillet i seg selv (ingame) som håndhever spillet regler med multi, phusing osv. Jeg vet at flere Game Admins er på plass så vidt jeg vet, men det hadde vært fint å kartlagt i tilfelle andre (inkl. meg) ville hatt søkt på den stillingen ;)
 

DeletedUser

Guest
Heisann Karl!

Setter pris på om du tar opp nye spørsmål i en egen tråd, eller privat melding på forumet. Det du sikter til er antakeligvis Ingame moderator, og ja, man kan søke om det på samme måte som andre moderator stillinger

/Sapienta
 
Topp