skade i kamp

DeletedUser

Guest
Kan noen forklare hvordan skaden er beregnet?

Det første skuddet fra stein kasteren min tok halvparten av livet til en spydmann, men alle skuddene etter det tok bare en tredjedel eller fjerdedel, selvom de var i åpent terreng

En spydmann og en hest var begge på halvt liv, men klarte ikke å ta mer en halvparten på en enkelt spydmann og døde.

Disse eksemplene kostet meg en kamp mot 8 spydmenn, som jeg trodde jeg ville klare lett.
 

DeletedUser39

Guest
Om slyngeren din (også buemenn og ridende bueskyttere) står på en stein, får den +2 bonus på attack og skader mer, - kan første attack vært fra en stein?
Men alt er også litt random. Iblant slår ikke spydmenn/soldater tilbake når de har veldig lite liv igjen, så ikke alt skjer likedan hver gang, - heldigvis får en vel si, det krydrer jo tilværelsen litt :)
 

DeletedUser

Guest
Nei det var ikke en slynger, men en steinkaster (katapult lignende) og jeg bevegde han ikke mot noen åser heller.
 

DeletedUser

Guest
Heisann!

Livet til en enhet er ikke like mange som livene man ser. Når den har fult med "liv/prikker" betyr det at den har 100% liv. Den kan derfor ha eks. 134 liv igjen selv om den bare har to "liv" igjen. Hvor mange "prikker" som blir tatt vil da variere utifra hvor langt det er til neste prikk forsvinner av prosenten liv som er igjen.

Som Oli sier får distanse enheter 1+ angrepstyrke av å stå plassert på en klippe under angrepet, noe som kan være grunnen. Tropper har også varierende angrepstyrke. For de som er kjent med "Pokemon" har man også her en type for "critical hit", der de treffer motstanderens såreste punkt, og mest mulig liv blir tatt. Dette er slik for at man aldri kan vinne en kamp på rene utregninger.

/Sapienta
 

DeletedUser20

Guest
Iblant slår ikke spydmenn/soldater tilbake når de har veldig lite liv igjen

Såvidt jeg har registrert er det slik at den første gangen din...La oss si spydmann blir angrepet slår den tilbake igjen i selvforsvar, men den andre gangen på samme runde den blir angrepet slår den ikke tilbake, likeså med 3,4,5 etc.
 
Topp