[Diskusjonstråd] Oppdatering til versjon 1.32

DeletedUser

Guest
Har du spørsmål, kommentarer eller tilbakemeldinger til oppdateringen til versjon 1.32? Ta det her!

Du finner mer informasjon om oppdateringen til versjon 1.32 her.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Dette ble oversatt relativt ordrett fra engelsk og jeg er med på at teksten er noe tvetydig.

Jeg regner med at man får muligheten til å ignorere andre spillere (altså, reservere seg fra meldinger o.l. fra dem via en slags hukeknapp ved siden av spillernavnet der det står "Ignorer") men ikke ta meg på ordet på dette stadiet. Vi får se hva Ole sier til dette.
 
Da får vi gi Ole litt mer å gruble på:

Hvordan vil en eventuell mulighet til å ignorere meldinger fra andre spillere påvirke fellesmeldinger i klanen?

Når f.eks. jeg sender ut melding til "alle klanmedlemmer", vil spillere som har ignorert meg ikke få meldingen?

I vår klan benytter vi fellesmeldinger hyppig til kommunikasjon, og hvis det blir sånn at enkeltmedlemmer kan "melde seg ut" av dette fellesskapet ved å ignorere f.eks. oss i klanledelsen, vil det være problematisk...

=)
 

DeletedUser1975

Guest
Regnet med det gjaldt chatten jeg,
men hvordan avignorer man om spilleren er ignorert.?.
 

DeletedUser

Guest
det er helt iditoisk at man må sende en suport for og avignorere en spiller.
er du sikker på at man ikke kan ignorere en melling. feks om temaet er "gvg jernalderen" så kan du ignorere dette fordi du ikke sloss i jernalderen?
 

DeletedUser

Guest
Vi får rett og slett vente og se. Det er ikke så mye informasjon å få tak i annet enn hva som står i oppdateringsteksten akkurat nå =)
 

DeletedUser

Guest
Vel, Ole er ikke sikker... Vi kan jo høre med noen som er på Beta..? Duck?
 

DeletedUser5

Guest
Angående spørsmålene vedrørende ignorering: denne oppdateringen vil det komme en mulighet til å også fjerne ignorering av spillere gjennom den globale rangeringslisten (noe som tidligere kun har vært mulig ved å kontakte support). Ignoreringssystemet for meldinger og chat er felles, og ikke separate fra hverandre.
 

DeletedUser

Guest
mulighet for og ignorere meldinger, har blitt tatt opp på beta serveren, men tror ikke det her kommet der enda, så kommer nok ikke hit med det første, men ville satt stor pris på det når det kommer, for da har man muligheten til og ignorere klanmeldinger man ikke er interessert i, feks "gvg" fra aldre du ikke sloss i, eller har tenkt til å sloss i med det første.
 

DeletedUser

Guest
Da får vi gi Ole litt mer å gruble på:

Hvordan vil en eventuell mulighet til å ignorere meldinger fra andre spillere påvirke fellesmeldinger i klanen?

Når f.eks. jeg sender ut melding til "alle klanmedlemmer", vil spillere som har ignorert meg ikke få meldingen?

I vår klan benytter vi fellesmeldinger hyppig til kommunikasjon, og hvis det blir sånn at enkeltmedlemmer kan "melde seg ut" av dette fellesskapet ved å ignorere f.eks. oss i klanledelsen, vil det være problematisk...

=)
...Siterer for klarhet
 

DeletedUser5

Guest
Ole; hvis det nå blir mulig å ignorere meldinger, kan du svare på mitt første spørsmål angående dette?

Har noen blokkert deg, vil de ikke få meldinger fra deg - uavhengig av antall mottakere for meldingen.
 
Har noen blokkert deg, vil de ikke få meldinger fra deg - uavhengig av antall mottakere for meldingen.


I såfall må det komme en funksjon for klanmeldinger uavhengig av ignorering. Det er helt uakseptabelt at det skal gå an å f.eks. ignorere klanleder, for å slippe unna klanmeldinger. Det er vanskelig nok å kommunisere med det meldingssystemet som er nå - om man så ikke engang vet om alle mottar meldingene engang!

Eller så bør det bli umulig å ignorere de man er i en klan med - kan virkelig ikke skjønne hvorfor det skulle være nødvendig.


Kommunikasjon i klaner er veldig viktig!
 

DeletedUser2419

Guest
Får vel nesten legge inn noe om denne versjonens totale skivebom; Emne på meldinger. Hensikten med å bruke emne på meldinger som vi har gjort i klanen i årevis er jo at man skal kunne se på tråden UTEN Å ÅPNE DEN hva den dreier seg om, for deretter å kunne avgjøre om man skal bruke tid på å lese den. Implementeringen i v1.32 er slik at du ikke ser emnet i tråden før du faktisk har åpnet meldingen, noe som gjøre hele funksjonen en skivebom. Den gjør ikke noe godt og lager bare mer tull, så enten fiks den eller fjern den!
 

DeletedUser

Guest
Får vel nesten legge inn noe om denne versjonens totale skivebom; Emne på meldinger. Hensikten med å bruke emne på meldinger som vi har gjort i klanen i årevis er jo at man skal kunne se på tråden UTEN Å ÅPNE DEN hva den dreier seg om, for deretter å kunne avgjøre om man skal bruke tid på å lese den. Implementeringen i v1.32 er slik at du ikke ser emnet i tråden før du faktisk har åpnet meldingen, noe som gjøre hele funksjonen en skivebom. Den gjør ikke noe godt og lager bare mer tull, så enten fiks den eller fjern den!

hei,
ser problemet ditt, hadde samme selv, men på beta versonen har det nettopp kommet en ny oppdatering, vi har endel problemer med denne akkurat nå, men som skal bli fikset snart.
på denne nye versjonen har de fikset problemet ditt, men tar vel sikkert 1-2 uker før den kommer hit.
der det vanligvis står navna til alle som er med vil emnet stå før du trykker på meldingen, når du går inn i meldingen tror jeg den vil se ganske lik ut som nå. først navnene på medlemmene øverst deretter emnet eller motsatt.
 

DeletedUser

Guest
Hei posted med bilde så du kan se hvordan det vil se ut

http://prntscr.com/4cuyg7melling.png
4cuyg7
 
Topp