[Diskusjonstråd] Oppdatering til 1.20 og GvG

DeletedUser1173

Guest
Etter en tenkerunde har jeg kommet til at jeg må spisse formuleringen litt... Jeg forventer at FoE inkorporerer en funksjon der det kommer klart fram hvem som gjør hva i loggen. Det er plass til navnet på spilleren mellom hendelsen og koordinatene, så det burde ikke være umulig. Alternativt forventer jeg at FoE garanterer at det ikke er alternative kontoer i klanen min (stolt på eller ikke). Hvis ikke denne endringen (eller garantien) kommer vil spillet garantert bli ødelagt av sabotører. Tulkas Nostradamus har talt!
 

DeletedUser5

Guest
Det er mulig det... Men er det ikke slik at man må være stolt på for å sende ut fellesmailer? Det blir i så fall fryktelig tungvint for medlemmene å kommunisere hvis bare en handfull medlemmer skal være stolt på? Det ville uansett vært kjekt om det var mulig å få opp i loggen hvem som har gjort hva for å se hvem som bidrar. Er det mulig å få til dette?
Hvordan en klan velger å organisere sin stamme, er opp til de. Man må ikke ha noen rettigheter for å delta i fellesmailer.

Hva som eventuelt måtte komme i senere oppdateringer, vil bli informert om i changelog. Noe mer om hva som kommer, er jeg redd for at enda ikke er annonsert.
 

DeletedUser1847

Guest
Hei
Hva er dette med klan kasse? Når jeg skal sette en beleiringshær / forsvarhær får jeg beskjed om å betale fra klan kasse, jeg finner ingen muligheter til å betale til noen klan kasse (finnes funksjonen i hele tatt?). Jeg har nokk varer selv, men får ikke noen muligheter til å betale med dem. Er det en feil / bug?
 

DeletedUser1847

Guest
Takk NorMags :)
Må trykke på hver og en vare ja. Hvis du har varer på lager selv så er det bilde av varen, hvis du ikke har varen er det bilde av diamant. Så fremt det ikke er varer i klan kassen. Tror dette ble riktig. :)
 

DeletedUser

Guest
Noen spørsmål som har kommet opp i løpet av de siste dagene.

1. Eks: To klaner har hver sin sektor inntil hverandre. Den ene setter beleiring på den andre. Kan da den andre sette beleiring tilbake? Det er bare disse to sektorene som er naboer og det er ikke langs kystlinjen.

2. Når man beleirer en sektor, påvirker det poeng/ranking til beleiret klan hvis beleiringen står over den daglige poengberegningen?

3. På Progressiv Tid kartet er det flere sektorer som har aggresive NPC naboer. Disse skal etter sigenes skade 1 hær pr. NPC nabo, men jeg har gått igjennom disse og ingen har skadede hærer. Regenereres forsvarende hærer?

4.Når man "gir frihet", hva skjer egentlig? Dette er veldig dårlig forklart i guiden.
-Er det en aggressiv NPC eller en nøytral som overtar?
-Hvor mye ressurser genereres? Dette skal ha noe med antall hærer å gjøre, men noen tall hadde vært greit.
-Hvordan ser man at sektorer genererer ressurser for din klan?

Jeg er også helt enig i at det må komme en funksjon med navn i hendelsesloggen. Det er ikke lett å finne ut av hvem som driver med ting når det er såpass mange som er "stolt på".
Klokkeslett for hendelsen hadde også vært flott.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser1173

Guest
Grrr! Nå har dere tuklet med det igjen... Hvor har dere informert om at det er gjort endringer i nabolagskrigene? Plutselig har det blitt slik at poengene fra nabolagskriger kommer i det tårnet hvor flesteparten av angrepsstyrkene kommer fra!? For eksempel hvis man angriper med flest styrker fra høymiddelalderen men bruker 2 styrker fra senmiddelalderen vil man nå få poengene i høymiddelalderen. Hvor er logikken bak dette?

Edit: Support sier at dette ikke er en bug, så da må det være en endring, men etter en test til, hvor jeg bruker 6 høymiddelalderstyrker og 2 tanks får jeg poengene i det progressive tårnet (som man kunne forvente tidligere). Enten så er den første kampen et resultat av en bug likevel, eller så er det gjort en endring som er inkonsekvent.

Edit 2: Jeg fant ut at styrker fra et militærbygg jeg hadde slettet fortsatt stod tilgjengelig i hæren min, og jeg tilfeldigvis valgte å ta med akkurat disse styrkene i angrep. De sto oppført i hærvinduet mitt både før og etter angrep, men var ikke med på slaget i det hele tatt. Om dette er en bug som dukket opp med den siste endringen vet jeg ikke så det er mulig denne er postet feil.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser1973

Guest
Spørsmål om frigiving av sektor

Lurer på noen ting i forbindelse med frigiving av en sektor:
1 - Når man frigir en sektor får klanen varer, hvordan blir dette regnet ut? Er det basert på varene man la inn i den aktuelle sektoren eller...?
2 - Forsvarshærer blir igjen i sektoren etter som jeg leser, vil det si at hvis sektoren har 6-forsvarshærer så får NPC en disse og neste klan som skal angripe må bekjempe 6 hærer?
3 - Når man frigir en sektor, vil varekostnaden for en ny beleiringshær reduseres, og i tilfelle med hvor mye?
 

DeletedUser1173

Guest
Jeg var i utgangspunktet entusiastisk med tanke på lanseringen av GvG, men nå etter å ha prøvekjørt dette en stund er jeg sikker på at en større snuoperasjon vil være nødvendig. Det er ikke det åpenbare problemet med spionkontoer, og de massive ødeleggelsene en slik konto kan gjøre (uten frykt for å bli avslørt), som er det verste aspektet av denne nylanseringen likevel. Det virkelige problemet har åpenbart seg ved et par anledninger, som for eksempel i går kveld:

Rett etter at lederen i min klan sender ut en fellesmail om at hun tar kveld så legger den største klanen på Arvahall en beleiring på en av våre sektorer (timingen kan være tilfeldig). Jeg sender ut en fellesmail og fire andre i klanen hopper til for å bryte beleiringen. Innen vi fem klarer å slå den første beleiringshæren så har de tatt 7 av 8 forsvarshærer ved å kjøre på med autocombat og diamanter (for øvrig også en god team effort av Hell R).

Spillet har altså endret seg til å dreie seg om hvem som er raskest til å trykke på autocombat, og hvem som kan bruke flest diamanter. Det er ingen i vår klan som er store diamantforbrukere, så det sier seg selv at vi spiller feil spill.

I etterkant av overkjøringen kommenterte en av klanmedlemmene våre at; det kan vel umulig være intensjonen til de som har laget spillet at det skal være slik?

Jeg frykter at det er nettopp det som er intensjonen. Det skulle vært festlig å se omsetningstallene før og etter lanseringen av GvG.

Ja, jeg er klar over at man ikke MÅ spille GvG, men uendelig antall kamper i GvG har gjort det umulig å krige på tårnene med mindre man spiller GvG, så hva er det da som gjenstår? Hvis man ønsker å bygge en by kan man spille Sim City og hvis man ønsker å chatte med venner kan man like godt gjøre det gjennom Skype eller lignende.

I og med at jeg har spilt siden sommeren 2012 håper jeg i det lengste at det vil komme en endring som vil gjøre det underholdende å fortsette, men jeg holder ikke pusten mens jeg venter.

PS: det er noen svært relevante spørsmål som stilles av både Zephyr og Geirpet så hvis det er noen som har eventuelle avklaringer så hadde det vært interessant å se disse:)
 

DeletedUser1935

Guest
Jeg har også i det siste fått en magefølelse av at Innogames gjerne vil belønne de som kjøper diamanter, og mer eller mindre driter i de som ikke gjør det. Rent forretningsmessig er det sikkert fornuftig, men jeg liker definitivt ikke utviklingen.
 

DeletedUser1173

Guest
Jeg har full forståelse for at det må være noen som finansierer morroa for oss andre, men når dette blir så ødeleggende for spillet til de som ikke betaler så vil det ikke gå lang tid før det bare er betalende spillere og spionkontoer igjen. For min del ville det være akkurat det samme om diamantspillere bare kunne betale for ta over en av våre sektorer øyeblikkelig eller om de tar omveien rundt autocombat-diamanthealing. Jeg har akkurat like liten sjanse til å gjøre noe med det.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser2419

Guest
Nei. For det første er det kun bonusprovinsene - de provinsene som er frivillige og ikke de som videre uforskning på kontinentkartet i tråd med forskning er avhengig av. Disse var tidligere litt lettere å ta en de burde, og er nå på det nivået de skal være. For det andre så henger dette sammen med styrken til GvG-bygningene. Selv om de har fått litt redusert kraft på PvE-området av spillet, har de fått ny og utvidet effekt gjennom deres inntreden og inkludering i GvG.

Det tok litt tid før jeg fikk sjekket dette, men nå har jeg kommet til Nord-Amerika på Cirgard og kan positivt bekrefte at General Cartwright som før hadde 30% bonus på sin første sektor (Level 3 på det gamle systemet) fortsatt har 30% (Level 10 på det nye). Mot slutten av dette kartet kan jeg huske at han hadde 60% (?). Siden disse sektorene er obligatoriske er det bevist at du i ditt svar over har en lettsindig omgang med sannheten (eller løgn, som vi gjerne kaller det). Fint om du kan gjøre litt rede for hvorfor disse sektorene som ER obligatoriske IKKE har blitt justert med GvG-justeringen og hvordan Innogames gjør QA på svar de gir ut for å sikre seg mot at de lyver i svarene de gir til spillerne.
 

DeletedUser1827

Guest
Jeg er også på samme kartet og skal slå general Lee for å få tatt Las Penas. Dette kan ikke sies å være en bonusprovins, den gir meg varelager!
Men forsvarerne har hele 40% i bonus - ikke morsomt!
 

DeletedUser5

Guest
Det tok litt tid før jeg fikk sjekket dette, men nå har jeg kommet til Nord-Amerika på Cirgard og kan positivt bekrefte at General Cartwright som før hadde 30% bonus på sin første sektor (Level 3 på det gamle systemet) fortsatt har 30% (Level 10 på det nye). Mot slutten av dette kartet kan jeg huske at han hadde 60% (?). Siden disse sektorene er obligatoriske er det bevist at du i ditt svar over har en lettsindig omgang med sannheten (eller løgn, som vi gjerne kaller det). Fint om du kan gjøre litt rede for hvorfor disse sektorene som ER obligatoriske IKKE har blitt justert med GvG-justeringen og hvordan Innogames gjør QA på svar de gir ut for å sikre seg mot at de lyver i svarene de gir til spillerne.
Ja, det stemmer at motstanden i de enkelte provinsene fortsatt er det samme. Jeg var kanskje litt uklar i mitt svar, selv om poenget egentlig er ganske uendret: de aller fleste provinsene som har enheter med bonuser, er frivillige provinser (frivillige i som at de ikke må bli tatt over for videre avansement på felttogkartet). Det er noen unntak til dette, men samtidig endrer ikke det grunnen til at de ikke ble justert. De var for lette, og balanseringen av Storslåtte Bygninger for at de skulle støtte GvG lot spilldesign slå to fluer i en smekk: Storslåtte Bygninger ble balansert for å også støtte Klan mot Klan-funksjonen, og provinsene på felttogkartet fikk nå den motstanden de skal ha.
 

DeletedUser2419

Guest
Jeg mener fortsatt at resonnementet ikke holder vann. Det hadde vært en smal sak å innføre en tredje verdi på angreps-SB'er som kun gjaldt GvG uten å ødelegge nabokriging og felttogkartet, men uten å ødelegge nabokriging så ville ikke GvG bli en suksess.

Det at felttogkartet fikk tredoblet sine "SB-bonuser" kunne jo vært motvirket noe av de tre gratis oppgraderingene vi er lovet til våre SB'er om noen bare fikk ut finger'n snart.
 
Topp