[Diskusjonstråd] Oppdatering til 1.20 og GvG

DeletedUser5

Guest
Har du spørsmål, kommentarer eller tilbakemeldinger til oppdateringen til versjon 1.20 og Klan mot Klan-funksjonen? Ta det her! *:)*

Du finner mer informasjon om oppdateringen til versjon 1.20 her.
 
I annonseringen står det at GvG har provinskart f.o.m. Jernalder t.o.m. Progressiv Tid, mens guiden ikke sier noe om aldre. Forstår jeg det altså riktig at det for tiden ikke er GvG-kart for Moderne Tid? Hvis så, er det noe tidsramme for når det vil komme?
 

DeletedUser5

Guest
Det stemmer, det er ingen MT-del på klankontinentkartet enda. Når dette eventuelt vil komme, er enda ikke annonsert da det ikke er klart.
 

DeletedUser5

Guest
Hvis du ikke produserer enheter for de aktuelle tidsaldrene, kan du ikke kjempe i noen provinser, det stemmer.
 

DeletedUser2419

Guest
Noen spørsmål:
1) Gjelder begrensningen om et angrep på en sektor pr spiller pr 24/t slik som den gjør i nabolaget eller kan du "angripe" samme sektor hele dagen lang?
2) Om en hær i en "slot" blir ødelagt og man klarer å fjerne beleiringshæren, får man da mulighet til "å fylle på" med forsvarere i den ledige slot'en?
3) Om man erobrer en sektor hvor det er åpnet flere forsvarsslot'er, kan man benytte disse direkte eller må man åpne "egne" slot'er etter at man har erobret sektoren?

Det er fortsatt en del som er "uklart" og ikke veldig godt forklart. Det man synes er logisk er som regel ikke det som er implementert og jeg må vel si at jeg har en liten frykt for at dette vil degenerere til et punkt der "alle" GvG spillerne er i samme klan og ingen andre vil være med.
 

DeletedUser5

Guest
Noen spørsmål:
1) Gjelder begrensningen om et angrep på en sektor pr spiller pr 24/t slik som den gjør i nabolaget eller kan du "angripe" samme sektor hele dagen lang?
Nei.

2) Om en hær i en "slot" blir ødelagt og man klarer å fjerne beleiringshæren, får man da mulighet til "å fylle på" med forsvarere i den ledige slot'en?
Ja, det skal det være slik jeg forstår det. Så lenge den ikke er under beleiring, skal en kunne plassere forsvarende hærer.
3) Om man erobrer en sektor hvor det er åpnet flere forsvarsslot'er, kan man benytte disse direkte eller må man åpne "egne" slot'er etter at man har erobret sektoren?
Jeg tror han må åpne disse selv, men jeg er ikke 100% sikker.

Det er fortsatt en del som er "uklart" og ikke veldig godt forklart. Det man synes er logisk er som regel ikke det som er implementert og jeg må vel si at jeg har en liten frykt for at dette vil degenerere til et punkt der "alle" GvG spillerne er i samme klan og ingen andre vil være med.
Ja, det er vanskelig å lære en såpass stor og ny ting ut i fra en guide. Derimot så er det nok ganske lett må få dreisen på det så snart GvG faktisk har blitt implementert og startet. Jeg tror ikke at det vil bli slik at alle "GvG spillere" samles i en klan - det er jo ikke plass til det en gang! - men at det kan endre dagens klanstruktur litt, er jo selvsagt mulig.
 

DeletedUser5

Guest
Da mener jeg altså om folk som er i MT eller kun har MT enheter får være med i GvG?
Siden det ikke var noe provinskart for MT mener jeg...
Det har nå blitt mer informasjon tilgjengelig vedrørende dette: klankontinentkartet (altså GvG) vil mest sannsynlig bli utvidet til også å inneholde en provins fra den moderne tid i oppdateringen etter oppdateringen til 1.20, med andre ord det som ser ut til å bli 1.21.
 

DeletedUser1827

Guest
Er det slik at man må bruke de militære enhetene selv, eller kan en sette dem inn i en "force pool" tilgjengelig for andre spillere i klanen?
 

DeletedUser5

Guest
Av det jeg har erfart når jeg har testet GvG, bruker man kun millitære enheter selv. Når det er sagt er det jo spillere som f.eks. setter beleiringshærer og setter inn forsvarshærer, som på sett og vis kan sees på som det å legge inn tropper i klanen.
 

DeletedUser1675

Guest
Blir jo litt for dumt at vi som er mest aktive spillere som har kommet til MT ikke skal kunne bli med på en av de største nyhetene som er kommet i FOE fordi vi er nødt til og bygge enhets byggninger fra en eldre tid..
jeg ser ikke helt poenget med at det skal være en egen 1.21 oppdatering for at (vi/jeg) som er i MT med MT enheter skal måtte vente.
ser meg foreløpig fornøyd med PVP ;)
 

DeletedUser5

Guest
Da det ikke er klart, er det ikke implementert enda, derimot så kommer det med neste versjon. Nå må du ikke undervurdere bonusene av å kjempe i GvG med enheter fra f.eks. den Progressive Tid. Klanen - og med det også spillere - får flere bonuser av få makt på klankontinentkartet. :)
 

DeletedUser1624

Guest
Oppdatering og reduksjon på forsvar/angrep for SB, men på kontinentkartet (for PvP) har "fiende"-land (ikke beseiret) fortsatt de samme gamle % i forsvar/angrep! Skal ikke de også bli justert tilsvarende?
 

DeletedUser5

Guest
Nei. For det første er det kun bonusprovinsene - de provinsene som er frivillige og ikke de som videre uforskning på kontinentkartet i tråd med forskning er avhengig av. Disse var tidligere litt lettere å ta en de burde, og er nå på det nivået de skal være. For det andre så henger dette sammen med styrken til GvG-bygningene. Selv om de har fått litt redusert kraft på PvE-området av spillet, har de fått ny og utvidet effekt gjennom deres inntreden og inkludering i GvG.
 

DeletedUser1624

Guest
Det er ikke helt korrekt. Kolonitidprovins har hatt og har fortsatt %angrep/forsvar, som krever videre utforskning for å komme videre.
Det er flisespikkeri, men er det slik på andre "kontinenter" også da?
kontinentkart kolonitid.jpg
 

DeletedUser1173

Guest
Hvorfor står det ikke i hendelseshistorikken HVEM som gjør hva? Jeg finner plutselig ut at min klan har beleiret en annen klan uten at det er mulig å finne ut hvem det er som har gjort det, eller kanskje er det det? Jeg har i alle fall ikke funnet ut hvordan...
 

DeletedUser5

Guest
Loggene inneholder ikke informasjon om hvilken spiller som har gjort det nei. Når det er sagt: merk at en for enkelte ting (f.eks. sette beleiringshær) må ha rettigheter i klanen som stolt på.
 

DeletedUser1173

Guest
Loggene inneholder ikke informasjon om hvilken spiller som har gjort det nei. Når det er sagt: merk at en for enkelte ting (f.eks. sette beleiringshær) må ha rettigheter i klanen som stolt på.

Det er mulig det... Men er det ikke slik at man må være stolt på for å sende ut fellesmailer? Det blir i så fall fryktelig tungvint for medlemmene å kommunisere hvis bare en handfull medlemmer skal være stolt på? Det ville uansett vært kjekt om det var mulig å få opp i loggen hvem som har gjort hva for å se hvem som bidrar. Er det mulig å få til dette?
 
Topp