[Forslag] Ny GvG

DeletedUser2080

Guest
Jeg har spilt FoE fra mars/april 2013, mao holdt på ganske lenge. Spiller både på Arvahall og Brisgard. Har også vært med diverse endringer i spillet, noen til det bedre, noen kanskje ikke så morsomme ... Så ble jeg lei og roet spillet veldig ned i en periode. For en liten stund siden begynte jeg å spille aktivt igjen, i hvert fall på Brisgard.

Fredag 03.02.17:
Jeg sitter og ser på klankartet, og jeg tenker hvor stille det har blitt på klankartet etterat jeg begynte å spille aktivt igjen. Det synes jeg er litt synd, for det var jo moro den gang vi kriget der.

Så begynte jeg å tenke ...
Hva om man omorganiserer hele GvG? Starte helt med blanke ark igjen?

Først - de klaner som har varer og forsvarshærer plassert i sektorer nå, må få dem tilbake til sine klankasser.

Forslag:
  • Klankassene må også få soldater, ikke bare varer.

  • De forskjellige aldrene bør ha samme verdi.
    Altså 10 sektorer i Jernalderen er like mye verdt som 10 sektorer i Arktisk framtid. Det er like tøft for spillere i lavere aldre å erobre sektorer i lavere aldre enn for de i høyere. Kanskje tøffere også - for de har nok ikke like mange bonuser.

  • Alle sektorer er like mye verdt.
    Alle har vel observert at mange klaner har tatt de mest verdifulle og lar de mindre verdt stå hvite eller lar andre klaner få "smulene".

  • Alle sektorer kan man sette en beleiringshær i.
    Altså vekk med landingssoner.
    Har en klan erobret en sektor og kanskje flere rundt, kan likevel klanen plassere en beleiringshær et annet sted i alderen.
    • Begrensninger:
      Bare en beleiringshær ad gangen.
      Mulig at klanen må erobre fire-fem sektorer før man kan plassere beleiringshærer et helt annet sted.
      Mulig også en begrensing på tid.
  • Klanrangeringen må med dette forslaget nullstilles, men klanene får beholde sitt nivå.
Hensikten med dette forslaget er å skape liv og aktivitet på kartet igjen.
 

DeletedUser2476

Guest
Noe bør gjøres, for å stimulere til aktivitet på klankartene.

De tre første kulepunktene i forslaget ser bra ut. Det fjerde kulepunktet er jeg mer usikker på, liker strategi-tenkningen knyttet til landgangsoner og at beleiringsmuligheter begrenses til nabosektorer.

Men, hva med å supplere forslaget litt. Aktiviteten på kartene har jo alltid vært størst ved åpning av kartene, og så stanser det litt opp når klanene har etablert seg på (for store) områder. Så hva med at alle kart 0-stilles med jevne mellomrom. Kanskje en eller to ganger pr år. Nullstilles slik at alle klaner mister sine sektorer på kartene. Brukte varer kan sikkert føres tilbake til klankassene slik det nå gjøres når en klan frigjør sektorer.
 

DeletedUser2948

Guest
Jeg kan jo si litt om hvordan klankartene oppleves for oss som er relativt nye i spillet.
Enten vi blir med i små nyetablerte klaner, eller kommer inn i store etablerte klaner, så er opplevelsen den samme:
Kartene er fulle og de store klanene som ligger øverst på prestisjelistene (og som "gruser" alle forsøk på landgang i deres områder) har erobret alt av verdi og sperret av gjenværende områder. Små klaner tør dermed ikke prøve seg i klankartet, eller de må ta til takke med en eller to dårlige sektorer.
Kommer man ny og liten inn som medlem i en større klan, er klanen gjerne ferdig i de tidsaldrene man selv er i, og man må nøye seg med Klanekspedisjonene....Det er kjipt og dreper all entusiasme...
Klankartet er nå bygd opp rundt prinsippet " De første, og dermed de største, tar alt - de nye må nøye seg med smuler og litt lett dasking i KE".
Mitt innspill:
Noen av prinsippene i KE kan jo for eksempel bakes litt mer inn i klankartet; åpent for erobring i en periode (betydelig lengre enn i KE selvfølgelig - 3-6 mnd?) og så nullstilles sektorene og alle får en ny sjanse. Varekostnadene er lavere og sektorverdiene er like, landingssonene forsvinner og rundens klan i de ulike tidsaldrene får klanmakt, heder og ære..
Hvis ikke disse forslagene går i gjennom; vil jeg gjerne kunne kjøpe spennende bygninger og kule ting - for alle de deilige sølvpengene mine - i vertshuset.
 

DeletedUser2852

Guest
Merkelig at FOE ikke kan ta seg tid til å følge opp denne tråden og andre lignende tråder! Hva er poenget med å komme med forslag når det sjelden, eller aldri blir noe respons. Såpass respekt burde FOE ha for sine spiller. Det holder lenge med et takk og at man vil ta det videre. Eventuelt en forklaring på hvorfor man ikke tar det videre. Det er ikke så mange tråder som blir postet! Koster så utrolig lite å gjøre (max 30-90 sek.), men så utrolig viktig for dem som faktisk prøver å finne gode løsninger på dette spillet!
 

DeletedUser2889

Guest
Merkelig at FOE ikke kan ta seg tid til å følge opp denne tråden og andre lignende tråder! Hva er poenget med å komme med forslag når det sjelden, eller aldri blir noe respons. Såpass respekt burde FOE ha for sine spiller. Det holder lenge med et takk og at man vil ta det videre. Eventuelt en forklaring på hvorfor man ikke tar det videre. Det er ikke så mange tråder som blir postet! Koster så utrolig lite å gjøre (max 30-90 sek.), men så utrolig viktig for dem som faktisk prøver å finne gode løsninger på dette spillet!
Helt enig - det må gå an å gi litt respons!
 

DeletedUser2080

Guest
Jeg spiller også litt på beta - der er jeg venner med noen dansker. Jeg sendte en liten melding:
"Hei danske venner!
Et lite spørsmål om GvG på deres live-servere.
På de norske serverne opplever vi at det er blitt svært stille når det gjelder GvG. Det er nesten ingen klaner som angriper lengre. Stille og fryktelig kjedelig!
Hvordan er det hos dere?"

"Det er nok næsten det samme i DK - efter Junglen er startet. Den ta'r lidt fokus, fordi der er tvungen betaling, fra Foe's side, for åbning af lvl 2&3. Og så er den lidt uforpligtende, da den enkelte spiller kan slås lidt for sjov, når han/hun har lyst. Jeg er dog ikke sikker, da jeg kun kvk'er på en af de 4 danske (dinegu)
Men ja lidt kedeligt:)"

Dette tyder på at det er det samme som skjer flere steder ...
 

DeletedUser5

Guest
Jeg kan betrygge at tråden leses og at tilbakemeldinger blir tatt med videre, jeg beklager at jeg ikke har kommentert det tidligere. Det er mange gode forslag og tanker som deles i denne tråden, og nyttige tilbakemeldinger som blir videreformidlet og tatt opp.
 

DeletedUser2852

Guest
Jeg kan betrygge at tråden leses og at tilbakemeldinger blir tatt med videre, jeg beklager at jeg ikke har kommentert det tidligere. Det er mange gode forslag og tanker som deles i denne tråden, og nyttige tilbakemeldinger som blir videreformidlet og tatt opp.

Takk for tilbakmelding!!
Hyggelig å se at de blir tatt med videre :)
 

Spiff79

Lendmann
nå er jo også spillet her delt opp i mange forskjellige regioner også, vil jo tro at stedet hvor det er størst sjangs og komme med forslag og at de blir hørt er på beta forumet, mye mer trafikk der
 
Topp