[Konstruktiv Kritikk] Manglende rotering i nabolag

DeletedUser1956

Guest
Nok en gang tar jeg opp dette med nabolag, når man har samme naboer over år blir dette alt for kjedelig, blir jo ikke rokkert i det hele tatt. et av spillets fungsjoner skal jo være plyndring, men dette gidder jeg snart ikke, hvem gidder å plyndre/krige med samme spiller over år.
 

DeletedUser2656

Guest
hei! jeg er helt enig med Snils, er i det samme nabolaget så lenge jeg har spillt foe, latterlig at det ikke kan rulleres oftere, i stedenfor at 1 eller 2 kommer inn som nye, noe må gjøres her, di siste 10 på topp i mitt nabolag har vært der snart i 2 år. noe må bli bedre her...
merker meg også at mange har sagt fra om dette og det blir aldri utbedret, hva må til ?

Alfie
 

DeletedUser5

Guest
Nå er det slik at det er flere mål med nabolagssammenslåing. Et av disse er, som dere skriver, endring i nabolaget. Dette kommer i all hovedsak naturlig gjennom endringer på rangeringslisten, da det overordnede målet med funksjonen er å sikre nabolag hvor man kan konkurrere på så likt grunnlag som mulig.

Jeg vil påstå at litt lengre nede på rangeringslisten endres medlemmene i de enkelte nabolagene støtt og stadig, dette da det er mye større variasjon i hvem som er hvor på rangeringslisten. Når du kommer øverst, blir det derimot litt med stillestående når det kommer til nabolag. Jeg mener at det vil være urettferdig ovenfor de med lavere poengsum, om de plutselig måtte bli plassert i nabolag med de høyest oppe på rangeringslisten, kun for at disse skulle få "nye naboer". De lengre nede ville da vært sjanseløse.

Vi tar gjerne imot forslag til endringer på dette, men ha gjerne det jeg nevner i bakhodet. Det kan også gå ut over de andre man da eventuelt kommer i samme nabolag som.
 
Jeg mener at det vil være urettferdig ovenfor de med lavere poengsum, om de plutselig måtte bli plassert i nabolag med de høyest oppe på rangeringslisten, kun for at disse skulle få "nye naboer". De lengre nede ville da vært sjanseløse.
I nabolaget mitt, med p.t. 13 spillere over 10 millioner poeng (én har 140 millioner poeng...!) og 79 spillere med mer enn én million poeng, så kommer det ved nesten hver nabolagsoppdatering inn spillere med lav (til dels svært lav) poengsum og alder, som så forsvinner ut igjen etter to uker. Ved sist nabolagsoppdatering ble det lagt inn fem nye spillere i nabolaget, med fra 10.700 til 73.000 poeng; én i tidlig middelalder, to i høymiddelalder, to i kolonitid. Nestemann opp har 933.000 poeng og Samtiden, og nestemann opp etter det har nesten 1.300.000 poeng og Morgendagen. I nabolagsoppdateringen før det var det ikke spesielt lave poengsummer - laveste person var en inaktiv spiller med litt over 70.000,og ellers en på en halv million, men i nabolagsoppdateringen før det igjen var det flere spillere i bronsealder og jernalder som ble kastet inn i nabolaget vårt - noen ganger kastes spillere inn i nabolaget vårt med under 1000 poeng, og byen full av Hytter, Jegerbygninger, og ett Pottemakeri. Jeg kan ikke huske når det sist var utbytting av spillere med høye poengsummer i nabolaget mitt. Av de 40 høyest rangerte spillerne på Brisgard er det p.t. 18 som ikke er i nabolaget mitt, og mange av dem har aldri vært i samme nabolag som meg.
 

DeletedUser5

Guest
Om det er tilfellet forstår jeg naturligvis at noe ikke er som det bør være, og det skal jeg ta med videre.

Min teori på dette (uten at jeg er helt sikker), er at dette til en viss grad er da nabolag deles opp i "biter" ved sammenslåingene, før disse så kan flyttes rundt på mellom nabolag for å danne nye nabolag samt endre på eksisterende nabolag. Dette er for å sikre at ingen får et "helt nytt" nabolag, men kun ukjente spillere.
 

DeletedUser1956

Guest
Dette burde være en kjent problemstilling, og akurat slik pengo la det frem.
Om det hadde hadde vært en form for rotering hadde spillet vært betydelig morsommere.
Det er jo slik at noen plyndrer hele tiden, og vet det er spillets gang, men for de som blir plyndret hele tiden ville de nok også satt pris på og få nye naboer til tider, det å bli plyndret til stadig vil jo ta livet av spillelysten.
 
Nå er nettopp nabolagene gjort om igjen. I mitt nabolag kom det inn 7 nye spillere - en ligger i topp 15 i nabolaget, men de andre seks ligger i bunn. Slik det er nå, så er spiller #79 i mitt nabolag i Morgendagen, med nesten 1,4 millioner poeng. Spiller #80 og #81 er i Jernalderen, med hhv. 2205 og 2025 poeng, mens spillerne #82-#85 er i Bronsealderen, med mellom 489 og 737 poeng. Mitt inntrykk er at blant spillere i bronse- og jernalder som kommer inn i en slik stilling, som noen få nybegynnere i et stort nabolag med ellers kun høynivå spillere, er for det meste aktive noen få dager, før de blir inaktive. Jeg klarer ikke helt fri meg for mistanken om at de blir gjort motløse og overveldet av å havne i slike nabolag, kanskje med en følelse av å være fritt vilt.
 

DeletedUser2851

Guest
Holder på å gå på veggene her. Hva med at Forge of Empires gjengen, heller setter sammen naboer fra lik tidsalder? har ca 72 000 poeng og blir daglig plyndret fra spillere med over 1 000 000 poeng. er jeg 2 minutter for sent ute å høste inn varene mine så er jeg plyndret. Står på stedet hvil og får ikke låst opp nye forskninger eller ekspandert siden alt blir plyndret jevnlig. Er noe som er totalt galt når en skal forsvare seg med langbuer imot stridsvogner og soldater. Eller er det Italia vs Etiopia på 1930 tallet som er foregangs modellen?
 

DeletedUser1956

Guest
Har ikke blitt noe bedre i det hele tatt, synes virkelig synd på de minste spillerne. Det har blitt hevdet at det skulle vært rettferdig med systemet dere hadde, men det ser ikke ut til at dere tar dette problemet seriøst i det hele tatt.
Hadde vært greit med litt nabolagsskifte av å til, da man har samme naboene over år.
 

DeletedUser2080

Guest
Jeg er så enig! Stakkars de som akkurat har begynt å spille.
I mitt nabolag i Brisgard er nr 76 i jernalderen med ca 3 800 poeng. Nr 75 er i Morgendagen med ca 1.1 mill poeng. Litt av en forskjell mellom nr 75 og 76! Den som topper nabolaget har over 36 mill poeng.

Jeg synes man kunne ha løst dette veldig enkelt: på samme måte som i GvG. Man kan altså ikke angripe en nabo med styrker som er i en annen tidsalder enn den som blir angrepet. Det ville kanskje bli oppfattet som litt mer rettferdig fra de svakeste sin side.

Nabolagskiftene for min del synes jeg at skjer hyppigere med lavest rangerte spillere. De som ligger på toppen har jeg hatt lenge... Hyggelige spillere det, men kanskje litt kjedelig etterhvert ;)
 

Slührfi

Sysselmann
Hei Forge of Empires!

Jeg må i all ærbødighet nok en gang løfte dette kjedebrevet som omhandler sammensetningen av disse nabolagene. Nå har det gått en stund siden sist jeg var i et nabolag med noe i nærheten av spillere på mitt nivå. Ikke at jeg på noen måte anser meg selv som opphøyd over andre spillere altså :rolleyes: . Det dreier seg mer om å ha deltakere i nabolaget innen nogenlunde samme fremforsket alder i det minste.....

Ikke siden jeg startet dette nyåret (2016) med fest og moro og pålogging på Arvahall, har jeg hatt æren av å dele nabolag med likesinnede (poengmessig da)! Et og annet hederlig unntak finnes nok, men i all hovedsak har jeg delt tiden min med spillere langt under min tidsalder. Uke etter uke. Senest ved denne ukas nye utdeling/tildeling (hva enn det er for noe) av naboer var jeg så heldig å komme i nabolag med 79 spillere, hvorav 75 av dem har under 80.000 poeng. Jeg må være ærlig å si at jeg vitterlig har mer poeng enn som så! Det er ikke det at jeg ikke liker mine naboer! De er sikkert snille og greie de, men av og til synes jeg det kan være litt artig å krige litt mot dem, og dersom jeg våger meg på noe slikt nå, og endatil skulle klare å vinne en slik kamp, må jeg sannelig si det er lite poeng å hente.... Slik utviklingen i dette spillet nå fremtoner seg, er det jo i all hovedsak gjennom litt kriging man opptjener seg noen rankingpoeng!! Ja . jeg produsere varer og donerer til min så inderlig kjære klan, men det monner liksom ikke :confused:.

At jeg en og annen uke skulle komme i et nabolag med "mindre" spillere er nå en ting, men at det har vært hovedregelen siden nyttår er vel noe besynderlig. Det var nå ikke et nyttårsforsett jeg hadde i alle fall....

Ting vil jo sikkert blir bedre med tiden. Nye ting kommer til i dette spillet, og jeg har sikkert lykken med meg andre steder - så jeg legger meg ikke ned og griner av dette her! En fordel er jo at det er relativt greit å komme høyt opp i disse PvP tårnene da :). Gir jo litt daljer om ikke annet.

Tenkte bare at ettersom det på en måte har vært tema tidligere også, kunne være en ide å lufte det nok en gang. Det virker jo ikke helt etter formålet bestandig dette her. For noen i alle fall....

Ha en god dag!
 
Litt snurrig sammenslåing denne gang, ja - etter sammenslåingen hadde jeg et nabolag på 78 stk, med nesten halvparten i Bronsealder og Jernalder, og resten for det meste i Morgendagen og Fremtiden, men nå har nabolaget mitt krympet til 60 stk. Så kraftig krymping i nabolag på bare en uke kan jeg ikke huske å ha sett før.
 

DeletedUser2130

Guest
Veldig enig i mye av det som skrives her. Har en sterk mistanke FoE har mistet mange nye spillere som har hvant i feil nabolag som for eksempel i det jeg holder til. Spillere i bronse. og jernalder som plutselig er i et nabolag med bare PMT og oppover, blir såklart demotiverte når de skjønner hvor langt bak de ligger.
Synes forslaget om nabolag basert på tidsalder er verdt å prøve ut (kanskje noe en kan gjøre på beta-serveren).

En kunne samtidig laget alternative rankinglister basert på tidsaldre. Så kunne det for eksempel gå sport blant TMA-spillerne hvem som leder blant dem. Tror det hadde gjort spillet litt gøyere og folk nedover i tidsaldrene litt mer hektet i spillet.
 
Topp