[Forslag] Jeg har et par forslag!

DeletedUser1173

Guest
Nå har jeg forsøkt support, så nå prøver vi forumet... Først og fremst foreslår jeg at poengberegningen i Klanekspedisjonen og på felttogkartet endres. Slik det er nå får vi ingen (altså null) poeng for første bølge, mens vi får dobbel poengsum for bølge nr 2. Dette er åpenbart helt idiotisk, da bølge nr 2 ofte inneholder bare 3-6 motstandere og dermed gir vesentlig mindre poeng. Det er faktisk slik i enkelte trefninger på KE at du får mindre poeng totalt etter to kamper enn du ville fått om du bare kriget mot bølge nr 1. Jeg kan ikke se en eneste fornuftig grunn til at det skal være slik, og det eneste jeg kan tenke meg er at utviklerne har bommet, med mindre dette er en feil som har oppstått underveis.

Mitt andre forslag går kort og godt ut på at hastigheten (bevegelsen) til de ulike styrkene må følge et slags system. Da tenker jeg spesifikt på hvilken rekkefølge styrkene starter slaget. Slik det er nå kan det, ved første øyekast, virke som om det er helt tilfeldig. La meg ta noen eksempel: Skilpaddetårn (bevegelse 10) starter før mesterkjempe (bevegelse 22) men av og til etter krabber (bevegelse 20), Krabbene starter etter svevetanks (bevelgelse 20), hydroelektrisk ål (bevegelse 35) starter før stormspeider (bevegelse 36), dragedroner (bevegelse 32) starter samtidig - altså annen hver- som kampdroner (bevegelse 30).

Dette er egentlig ganske irriterende, da det blir unødvendig vanskelig å planlegge angrepet. Jeg har forståelse for at det kan være vanskelig å balansere styrkene opp mot hverandre, men hvis man skal ha et system må nesten dette omfatte alle styrkene og ikke bare: Som regel starter den raskeste først, hvis du ser bort fra alle unntakene.

Hadde vært hyggelig å høre om det er andre som har noen tanker om dette.
 
Sist redigert av en moderator:
Topp