hva er poenget med byggninger som lager forsyninger??

DeletedUser2102

Guest
før jeg begynner å klage så vil jeg gjerne høre med dere om hva som er poenget med de forskjellige bygninger som lager forsyninger, dette gjelder også bygninger som produsere varer. Jeg ser at bygninger som jeg får tidlig har høyere og bedre å lage eller produsere forsyninger eller varer. Hva er poenget med det ??

Er det ikke bedre at bygninger som kommer senere er litt bedre en de som kom først??

Egentlig så har jeg ikke noe problemer med det det er bare så rart at senere bygninger er ett stort vits!
for meg kan det bare være som det er for jeg velger bare ut de beste i forsyninger og som produsere varer, for jeg ser ikke noe vits å bygge de forskjellige bygninger hvis jeg ikke må.

Jeg trodde at de bygninger som er mest moderne produsere best og mest varer eller forsyninger????????
 

DeletedUser1975

Guest
Du får mer forsyninger av bygninger lenger ut i spillet,
disse gir også mer by-poeng.
Du får mer forsyninger fra mindre bygninger,
altså 2x3 og 3x2 ruter høyere opp i alder enn samme størrelse i tidlig alder.
Disse krever også forskjellig mengde med arbeidere.
Men det de fleste ikke teller med er by-poeng,
som teller en del av dine totale poeng ved siden av navnet ditt.
Også har du oppdrag som krever at du skal produsere bestemte varer fra forsynings-bygningene,
f.ex. X antall Små Seil, Kaker eller Tønner med Øl.
Da trenger du disse bygningene uanZ,
selv om de ikke gir mye forsyninger kan de gi deg mynter ved fullførte oppdrag.
Håper dette oppklarte litt.. ^_^
 

DeletedUser

Guest
For og si det slik så er det faktisk slik att enkelte Forsynings byggninger ligger litt feilplassert.
Men om du sjekker ut Tidsaldertreet (forsking) og holder musa over, så vil du se hvor mye byggningene gir pr. time.
Da kan du strategisk sett forske og låse opp de byggningene først om du vil. Det krever selvsagt flere Forge Poeng men kan være verdt det.
Dette gjelder alle byggninger du forsker frem.

Det hele kommer også ann på om du er i en lav\tidelig tidsalder og bare vil fort overt til neste noe som krever att du da er "hyperaktiv" spiller.
Lag\bygg kun 15 minutters Hus og sett produksjon på 15 minutter, det gir mest mynter + forsyninger raskest og totalt.
Varer må du være tolmodig med, der er det minimum 4 timers tid.

Det hele må du strategisk legge opp i hennhold til din spillestil.
Det lønner seg og ta en titt dagelig på forskningstreet for og planlegge om du ikke er så langt i spillet.
Uansett ved nye tidsaldere så lønner det seg også, hvilke tropper du trenger raskest og hvilken vei du går avgjør også totale Forge Poeng du bruker.

Håper det hjalp litt :)
 
Topp