Handel

DeletedUser

Guest
Jeg har spilt dette spillet i litt over 2 uker nå og har kommet med til middelalder i verden Brisgård. Jeg bruker ikke diamanter og står fast på at jeg mangler store mengder smykker og ibenholt får å kunne låse opp teknologi og for å kunne erobre AI områder. Så hva er poenget med spillet egentlig ? At man har lagt løpet slik at man må på et eller annet tidspunkt bruke penger på det ? For med styrker man har til rådighet kan man ikke slå AI styrker med mindre man bruker en alder nyere styrker, noe man som regel ikke har. De er dyre, tar en evighet å fostre opp og om du mislykkes å slå dem så har du mistet dine mens AI sine har ikke fått en scratch når du angriper dem på nytt. Dersom du velger den andre måten - å forhandle deg frem til områder trenger du store mengder ressurser som du ikke har. Man blir referert til markedet men der hvor jeg er leggers det 2 3 tilbud i uka som har som regel ingen resurser man trenger. Så du er nødt til å gi 10 jern for 1 farge via "kjøpsmann".
For å avrunde det hele. Man kan ikke komme seg videre uten resurses og enkelte men viktige resurses finnes ikke med mindre man kjøper dem. Dette kaller jeg for en SCAM...
 

DeletedUser5

Guest
Om du sliter med lite handelstilbud, kan det kanskje være en idé å bli med i en klan? Det bruker å være mye mer handel innad i en klan, hvor det heller ikke koster 1 FP å gjennomføre en handel. Å bedrive handel kun med 10:1 ratio, det går nok ikke så bra i lengden.
 

DeletedUser

Guest
takk for tips men jeg er allerede i klan nummer 6 og her er det 22 medlemmer uten at det skjer noe... Så i tillegg til å måtte finsøke seg gjennom det som er av klaner må jeg også finne der hvor de faktisk driver med handel... For en merkelig måte å drive spillet på....
 

DeletedUser5

Guest
Om du er i en aktiv klan med spillere fra din tidsalder, er det nok en god del aktivitet på markedet i din tidalder. Om du er i klan med mindre aktive spillere, eller spillere i høyere/lavere tidsalder, kan det være litt vanskelig å få byttet til seg de varene du behøver i din tidsalder uten å måtte betale FP. :)
 

DeletedUser5

Guest
Du kan selvsagt spørre på forumet for verdenen du tilhører. Alternativt kan du sjekke litt rundt i ditt nabolag, se hvem som er aktive og er med i en aktiv klan, og kanskje sende de en melding for å høre. :)
 
Topp