Forflytningskostnad

DeletedUser1624

Guest
Fortell mer om forflytningskostnad som er kommet opp på "slagmarken". Hva innebærer denne? Hvordan kan man forstå hensikt/fordel av denne? :ninja.
 

DeletedUser140

Guest
Nei, det må dere ikke. Det er en indikator på hva du har betalt så langt - forflytningskostnad er betalt i enhetens "forflytning" - det er derfor du ikke kan krysse kartet med en gang.
 

DeletedUser

Guest
@ Teskon

Kan du være så snill og forklare meg det med tesje ?

Ble ikke mye klokere, lurer på om dette er av strategisk "verdi" ell.
 

DeletedUser140

Guest
Det det i korte grep omfatter er kostnaden for å flytte enheten. Du vil da for eksempel se at dersom du skal krysse piggtråd, vil det koste mindre å gjøre det dersom du eier en panservogn. For å forklare det enklere:

Dersom du skal krysse en piggtråd, kan du her se hva det vil koste å gjøre det for de ulike enhetene. Eksempler:
- Det koster deg mer å krysse piggtråd dersom du har en vernepliktig.
- Det koster deg mindre å krysse piggtråd dersom du har en panservogn.

Håper dette forklarte litt nærmere på meningen med dette. Det er kun for å visualisere "kostnaden" for å flytte enheter gjennom vanselig terreng.
 
Selv har eg alltid foretrukket ranged units, så dette er kanskje ikke en like stor probelmstilling for meg som det er for andre. Men hvis eg får lov til å sende dine egne ord tilbake til deg:

En slagmark består av flere områder: Vanlig gress, trær, fjell og annet. Ruter med gress koster lite, ruter med fjell (eller piggtråd) koster mer da det krever mer energi og passere slikt. Har du rett utstyr blir det lettere.
Stemmer det omtrent?
 

DeletedUser1624

Guest
Tror det er helst ordet "kost" som skaper forvirring. "Kostnaden" er egentlig bevegelses-graden i form av "rutenettet" på slagmarken. Dvs en enhet som kan bevege seg maks 6 ruter, da er bevegelses-kostnaden beskrivelse av hvor mange av disse rutene som den spesielle forflytningen dekker. Ja, som på gress(kost = 1 (verdi) pr rute) maks 6 = 6 ruter frem for en enhet som kun kan bevege seg 6 fram, i skog 3 ruter frem pga "kostnaden" er (bare eksempeltall) 2 pr rute =6 ruter totalt. Så summert er KOSTNAD = summen av ruter beveget * "kost"/verdien av rutene beveget. Har enheten maks 6 bevegelser ....så KOSTNAD = 6 rutesummer. 12 bevegelser = 12 rutesummer etc...

og ja så kommer justeringen i form av type enhet i regnestykket. Og da sier jeg takk for meg......
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser1624

Guest
Det beste hadde vært om noen der oppe hadde produsert en tabell over : 1. type enhet 2. type terreng(alle typer) 3. bevegelses"kostnaden" pr terreng(alle typer).

Noen som tar utfodringen ;) ?
 
Topp