FoE har blitt for omfattende.

DeletedUser2677

Guest
Heisann.
Nå er det blitt rene mannefallet i FoE. Greit nok at nybegynnere prøver seg, for så å finne ut at spillet ikke er noe for dem. Men nå går det nesten ikke en dag uten at en ny "storspiller" gir seg.
KE var helt greit da det kom. De som ville, kunne ta de kampene de følte for. Så kom klan-konkurransen, og derved er det blitt et stort press på alle om å måtte fullføre et nivå eller to.
I tillegg har vi fått vertshuset. Kjekt det også, med FPer og booster i hytt og pine. Plutselig sitter man der med 100+ venner på 4 servere som alle skal ha sin daglige bistand + besøk i vertshuset.

Før dere introduserte KE, kunne man klare seg med ca 30 minutter om dagen for å gjøre unna det "obligatoriske" på 4 servere. Dvs bistand til venner og klan, samt den daglige innhøstingen. Da var det tid til kriging på kartene, og kanskje plyndre litt i nabolaget. Byene kunne planlegges og vedlikeholdes. Nå er alt blitt bare stress og mas. Det kreves minimum 2 timer om dagen bare for å gjøre unna det obligatoriske. Så minst en halvtime på kampene i KE. Evig mas etter nok varer i kassa, har alle fullført nivå 1? Bare 10 kamper til på alle sammen, så er 1.plassen i boks. Osv, osv, osv. Og eventer... hvorfor så mange eventer? Enda mer som må gjøres hver dag. Strategier i byutviklingen må legges på is for n.te gang, fordi det må ryddes plass til teite kulturhus og boliger vi ikke trenger.

Dette er ikke gøy lenger! Dere dytter altfor mye på oss! Greit nok, bare å melde seg ut av klanen (Nei, det er ikke greit, for da forsvinner mer enn halve moroa med FoE - klansamarbeidet). Klanen kan velge å ikke bry seg om klan-konkurransen (Er ikke sånn det funker, dropp konkurransen og klanen faller på rankingen).

Jeg synes dere skal fjerne alt som har med vertshuset å gjøre, samt klan-konkurransen i KE. Eller kanskje opprette et "parallell-univers" der dette ikke finnes. Og la de spillerne som ønsker det, ta med byene sine over dit.
 

DeletedUser5

Guest
Disse funksjonene er lagt til for å bli. Hvis du spiller på fire verdener, og syntes det tar for mye tid, er jo det noe du selv har valgt?
 

DeletedUser2902

Guest
Godt sagt JD - Er en grunn til at jeg meldte meg litt ut ... Aktiv enda ( som du vet ) Men i de store klanene gikk det rett og slett for mye tid
Tettere med Eventer gjør det hele verre - og skal jeg forslå en forbedring så må det være en knapp som heter - MOTIVER ALLE MINE VENNER OG DRIKK PÅ ALLE VERTSHUS - Alt i ett trykk, da hadde vi fått litt bedre tid ..halver antall eventer .. så kan vi kanskje tenke på å spille dette strategiske krigsspillet .... Som nå er en mer en strategisk kamp om og skaffe flest mulig FP og høyest mulig level på sine SB

i tilegg vaser jeg rundt i skogen ... for å finne 1 - EN - lanterne ....
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser2902

Guest
Ole ... vil tro at også dere merker at flere som har holdt på i flere år, nå trapper ned og melder seg ut.
Kan umulig bare være noe vi som har holdt på en stund merker. Så svaret ditt er mer en motivasjon til å slutte ...
 

DeletedUser5

Guest
Ole ... vil tro at også dere merker at flere som har holdt på i flere år, nå trapper ned og melder seg ut.
Kan umulig bare være noe vi som har holdt på en stund merker. Så svaret ditt er mer en motivasjon til å slutte ...
Jeg tror du kanskje misforstår mitt svar i så tilfelle. Om man spiller aktivt som toppspiller på fire verdener, er jo det noe som klart tar mye tid og kapasistet. Ligger man øverst på topplisten, er man jo den beste og det tar litt tid. Min kommentar var mer ett spørsmål om hvorfor man spiller på så mye som fire verdener, om man mener det blir for mye.
 
Topp