[Konstruktiv Kritikk] Flashproblemer

NorMags

Jarl
Går det an å få gjort noe med Flash Player problemet? Etter å ha vært innom 20-25 stk. og motivert så blir det svart bilde i neste by du besøker. Og da må man lukke og åpne nettleseren for å fikse det. Og går det også an å gjøre noe med den sinnsyke prosessor og minnebruken til spillet her? Tror det også skyldes Flash Player...
 

DeletedUser5

Guest
Er det andre spillere som har noe slikt problem? Vi har ingen rapporter på at spillere har problemer med spillet annet en deg her, så høres ut som om det kan være noe relatert til din datamaskin/nettleser. Har du sjekket at du har nyeste flashversjon, og har du eventuelt prøvd ut hvordan en annen nettleser fungerer for deg? Vi har en gang i blandt spillere som kontakter oss med det at spillet kjører litt tregt, flere av disse har brukt Firefox og fått mye bedre resultater i Chrome.
 

DeletedUser1285

Guest
Har også det slik. Når jeg har motivert/polert 20-30 så krasjer Flash Player, men må bare oppdatere for at det skal fungere igjen. Før dette blir det treigere og treigere å bytte til andre spillere og gå rundt i byen deres, helt til det blir svart.
 

DeletedUser1624

Guest
Opplever også at minnet ikke blir dumpet etterhvert. Samler og samler til skjerm går i svart (none grafich) (eller ikke displayer nabo-byer hvis jeg vil inn der)...
 

DeletedUser

Guest
Samme her, noen ganger blir bildet svart, andre ganger krasjer flash fullstendig.
Har dette problemet på flere maskiner med forskjellige browsere.
 

DeletedUser1624

Guest
Og forøvrig: jeg har rikelig med minne og speed og andre høye tall og hastigheter på min PC.
 

DeletedUser140

Guest
Det er mulig å manuelt øke mengden minne flash kan bruke på din datamaskin. Dette gjøres på følgende måte:

1. Høyreklikk in-game
2. Velg Settings
3. Et vindu kommer frem og du er under Display. Gå til Local Storage. Det er det tredje ikonet. Det er et bilde av en mappe der.
4. Grensen står på 100KB. Dra i baren for å forandre dette. Det kan endres til 1MB, 10MB og ubegrenset.
5. Klikk Close. Grensen Forge of Empires har skal nå være endret og lagret etter dine spesifikasjoner.

Dette øker mengden data du tillater at Forge of Empires lagrer på din datamaskin. Hvis flash krasjer fordi det ikke har nok lagringskapasitet bør dette fikse problemet.
 

NorMags

Jarl
Har prøvd IE10, Firefox og Chrome med samme høye prosessor og minnebruk. Og ja jeg har nyeste flashplayer. Virker som det blir verre jo større byen blir og jo mere animasjon det blir.
 
Sist redigert:

Bart

Sysselmann
Har samme problemet her gitt okke som hvilken nettleser som brukes og selv med godt minne og høy prosessor
 

NorMags

Jarl
Har hørt om flere som sliter med det samme, men de er ikke på forumet her.... Er nesten så dere må sende ut en advarsel om ikke å ha spillvinduet oppe i timesvis om gangen.... er bare å minimere vinduet så synker prosessorbruken til det normale!
 

DeletedUser

Guest
Selv har jeg slitt fra dag 1 med samme problematikk og jeg vet att dette er "flash" relatert.
Uansett hvor mye fysisk\psykisk minne jeg gir Chrome, så får jeg advarsel ved over 1GB i bruk av mitt fysiske minne (ram).

Har satt egen HD partisjon på 40GB + 3GB Ram til Chrome uansett så får jeg faktisk besjed att den "kræsjer" innimellom ^^

Har klengenavn "Zipfil" fra tidelig 90 tallet, så jeg er ingen n00b i IT verden, var faktisk en av de første til og modifisere og style datautstyr ++ i Norge. (lagde all HW selv).

Men det er kun på FOE sine og innimellom INNOG i sin helhet, jeg har funnet slike belastninger på nett.
Grunn: Flash.
Må være noe rart der, siden jeg kan bruke andre internasjonale sider uavbrutt i opptill 20 timers spill uten feil.

Denna maskinen er for bruk i 98% luftfuktighet og 45c luft temp, har ved 100% load, CPU temp på 68c.

Så når det kun er feil på FOE, da sier jo logikken att det må vere noe der.....
 

DeletedUser1935

Guest
Det eneste som skjer hvis du øker minnet er at det tar lengre tid før alt går i svart.
 

DeletedUser

Guest
Det eneste som skjer hvis du øker minnet er at det tar lengre tid før alt går i svart.

Faktisk ikke, må lukke\gjenåpne ved slutten av min mot\pol runde, så det blir feil.
Dette skjer IKKE ved andre "Flash" spill som er online.
 
Har akkurat samme problem somde andre her. Bruker Chrome, IE og Firefox og flash'en henger, går i svart når eg er å Motivere/POlere runden. Må da laste inn på nytt. Utrolig irriterende
 

NorMags

Jarl
Endelig fant jeg ut av det: Gå til verktøyknappen (IE10),Alternativer for Internett, Avansert, Akselerert grafikk, Bruk programvaregjengivelse i stedet for GPU-gjengivelse -her skal det ikke være haket av. Har også haket av på bruk maskinvareakselerasjon i flashplayer setting.Lukk nettleseren og åpne på nytt. Og vips var den saken i boks. :)
Brukte jeg mye prosessor før så er jo GvG kartet helt sinnsykt! Bare hakker...
 
Sist redigert:

DeletedUser2551

Guest
Bra det ordnet seg.

Tror litt av problemet, som har andre her har sagt tidligere, er at minnet ikke blir dumpet underveis. Har 8gb, men det blir fort fylt opp etter 50-60 besøk, særlig om byene er av litt størrelse.

Løser det ved å reloade alt for ca. hvert 30. besøk, hadde vært greit om det var innebygget.
 
Topp