Fjerde søndag i advent

DeletedUser5

Guest
Fjerde søndag i advent!
4-aw.gif


Fjerde søndag i advent, og knappe to dager til jul. Vi i Forge of Empires teamet ønsker alle en riktig god jul, og syntes vi kan krone av årets adventskonkurranse med en ekstra fin premie i dag.


Regler og retningslinjer

  • Konkurransen varer fra og med 22. desember 2013 til og med 23. desember 2013 kl 12:00.
  • Du skal poste din tråd/din deltakelse i dette forumet (clicky).
  • For denne søndagen er premien på 750 diamanter og 100 stjerner til to personer som har rett. Blir det flere enn to deltakere som har alle spørsmålene rett, så vil det bli trekt to vinnere blant disse.
  • I innleveringstråd skal kun innleveringer. Har du spørsmål eller kommenaterer, ta det i denne tråden her.
  • Det er kun tillatt med ett innlegg/en deltakelse per person. Så snart du har postet din deltakelse vil denne bli skjult for både deg og andre forumbrukere! Det er derfor ikke mulig å endre på sin deltakelse så snart tråden er opprettet.
  • Det holder og svare med kun bokstavene til alternativene (f.eks. "A B A B A" om du tror dette er rett svar).
  • I innleveringen må du også skrive hva ditt brukernavn i spillet er. Dette brukernavnet vil motta diamantene om du vinner.
  • Forge of Empires teamet forbeholder seg rettigheten til å endre på konkurransen, regler og fjerne deltakelser.

Spørsmål 1: Hvor mange spillere er det normalt i et fullt nabolag?
A: 75 spillere
B: 80 spillere
C: 85 spillere

Spørsmål 2: Hvordan ønsker vi "god jul" på engelsk?
A: Happy Christmas
B: Good Christmas
C: Merry Christmas

Spørsmål 3: Hvem kommer med julegaver til barna i Sverige?
A: Kung vinter
B: Karl-Bertil Johnsson
C: Jultomten

Spørsmål 4: Hva slags fest gikk under navnet jul i førkristen tid?
A: Odins fødselsdag
B: Feiringa av at hjulet var oppfunnet
C: Den hedenske midtvintersfeiringa i Norden

Spørsmål 5: Hvor kommer skikken med juletreet fra?
A: USA
B: Tyskland
C: Finland

Lykke til!
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
@ Eradallion

Du må levere inn via linken, inne i den RØDE teksten er det GUL tekst som du kan klikke på
Se under her og finn den linja ovenfor i punkt nr:2 ;)

"Du skal poste din tråd/din deltakelse i dette forumet (clicky)."
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser140

Guest
Det er riktig som LegendMe sier.

Alle svar skal postes i dette forumet. Svarer du med å poste et innlegg i denne tråden vil vi slette besvarelsen din og ikke ta den med når vi retter besvarelsene.
 

DeletedUser

Guest
Alle fem spørsmålene har kun et korrekt svar... ;)

Håper da att jeg hadde rett på mine og vannt litt ekstra til Jul ;)

Ønsker alle, både lesere og de som jobber i INNOG en riktig God Jul, siden jeg er 6 timer forran i tid er det nå natta på meg snart.
Ha en god Lille Julaften :)
 

DeletedUser140

Guest
Vil på vegne av hele teamet for Forge of Empires Norge ønske alle en riktig god jul. ;)
 

DeletedUser5

Guest
Hei!

Vi takker for deltakelsene, og gratulerer samtlige som svarte korrekt!

1:B
2:C
3:C
4:C
5:B

Det var flere spillere som hadde alle spørsmålene rett, noe som førte til at vi måtte trekke vinnere. Vinnerene av den siste adventskonkurransen desember 2013 ble:

Gratulerer så mye med å ha vunnet 750 diamanter og 100 stjerner hver! For å få disse er det bare å sende meg en personlig melding her på forumet med hvilken spillkonto du ønsker diamantene på, og verden du ønsker stjernene på.

Vi takker så mye for deltakelsen i denne omgang - og vi håper at samtlige har satt pris på våre konkurranser nå i adventstiden.

På vegne av hele Forge of Empires teamet ønsker jeg dere en riktig god jul!

Med vennlig hilsen,
Ole
 

DeletedUser

Guest
Ja, spørsmål 2 - I Storbritannia og Irland bruker de veldig ofte "Happy Christmas" i stedet for "Merry Christmas".

Gleðilig jól.

Får vel si meg enig i att FOE burde spesifisert det spørsmålet litt bedre, da det er mange "Engelske språk" eks: US-Engelsk (som de valgte men skrev kun Engelsk) og da selvfølgelig det vi kaller "skole" Engelsk.
Det finnes også en haug andre land som har "Engelsk" som hovedspråk, blir jo det samme med feks Spansk språk, mange land som har det som morsmål utenom Spania.

Så vi får satse på att FOE spesifiserer sine spørsmål i neste konkuransse litt bedre, noe de sikkert gjør ;)

Ha en fortsatt god rom jul alle spillere og FOE ansatte :)
 

DeletedUser5

Guest
At det enkelte steder kan være "normalt" å si Happy Christmas skal jeg ikke argumentere om, men at det normale i det engelske språk er å skrive Merry Christmas er klinkende klart. Særlig når det er et spørsmål med tre alternativ, bør det være temmelig lett å forstå at det var Merry Christmas vi var ute etter ehr. Jeg har selv bodd i Skottland et par år tidligere, og tro meg, sier du Happy Christmas der får du et litt rart blikk tilbake. Jeg vet ikke hvor dere har fått den informasjonen fra, men kan det være at dere tenker på Happy Holidays? Det er i så tilfelle et helt normalt uttrykk, som også kan brukes i de mørke desembermåneder.

Ha en fin romjul!
- Ole
 
Topp