[Nyhet] Første glimt av iPad app - under utvikling

DeletedUser5

Guest
Første glimt av iPad app - under utvikling

iforge_800px.png


Kjære Konger og Dronninger ,

I dag ønsker vi å dele en liten forhåndsvisning av vår nye iPad applikasjon, som er under utvikling. Det er fortsatt et stykke igjen til utgivelse, men fra bildet over kan du se at den allerede er godt på vei.

Vi håper du liker det!

Med vennlig hilsen,
Forge of Empires teamet
 

DeletedUser1975

Guest
Ser bra ut så langt dette,
men kommer det iPhone-/ Android-app også eller.?.
Burde kommet det også syns jeg.. ^_^
 

DeletedUser2177

Guest
Hadde det ikke vært bedre å gå over til vanlig HTML5 + Javascript? På den måten kan du spille på alle typer plattformer enten det er Android, iPhone eller PC
 

DeletedUser140

Guest
Hadde det ikke vært bedre å gå over til vanlig HTML5 + Javascript? På den måten kan du spille på alle typer plattformer enten det er Android, iPhone eller PC
Om utviklingsmetoden til Forge of Empires skal endres eller ikke er ikke vår avgjørelse, men personlig mener jeg at flash er den beste metoden å utvikle et slikt spill på når det er snakk om nettlesere. HTML 5 er enda ikke ferdig utviklet, og det er derfor ikke kompatibelt i noen nettlesere, selv ikke Google Chrome.

Når det kommer til det at andre plattformer ikke kjører flash stemmer det ikke helt. Det er mulig å lage applikasjoner i flash på både iPhone, iPad og Android. Dessuten vil bruk av HTML 5 + Javascript gjøre det nødvendig å ta i bruk en nettleser på telefonen, noe som derfor ikke vil skape en egen applikasjon for dette, men kun muligheten for å besøke spillet selv.

Jeg snakker nå av egne erfaringer i og med at jeg selv har drevet med utvikling av nettsider og applikasjoner i flere år på fritiden min. Jeg mener flash er det beste alternativet for Forge of Empires, med mindre man ønsker å lage et program man åpner med maskinen sin.

Det kan hende du og andre mener noe annet, men HTML 5 kombinert med javascript er per dags dato ikke det beste alternativet for utvikling av spill på nettlesere.

Jeg vil også minne på at dette er min personlige mening jeg har fått gjennom erfaringer rundt dette emnet.
 

DeletedUser

Guest
Æhmmmm.....IOS ??? Tror dere er litt på vidda her siden Android er markedslederen og Apple sine produkter vil gå konk i fremtiden, just my 2 cent`s.

Men så er det da de "stabukkene" som elsker Apple men ikke har forstått dette og annet enda, de blir nokk klokere når de blir eldre :D

Liker produkter som gir meg frihet til og velge selv uten og "R(Kn)oote" for mye med mine duppeditter ;)

Så skal dere lage noe, hadde det vært fint om dere ikke fremstår som Apple fans..........likhet for alle spillere er viktig.
 

DeletedUser2177

Guest
Om utviklingsmetoden til Forge of Empires skal endres eller ikke er ikke vår avgjørelse, men personlig mener jeg at flash er den beste metoden å utvikle et slikt spill på når det er snakk om nettlesere. HTML 5 er enda ikke ferdig utviklet, og det er derfor ikke kompatibelt i noen nettlesere, selv ikke Google Chrome.

Det kan hende du og andre mener noe annet, men HTML 5 kombinert med javascript er per dags dato ikke det beste alternativet for utvikling av spill på nettlesere.
.

Ser ikke noe teknisk med dette spillet som ikke kan løses med html+javascript (selv om html 5 ikke er standard enda). Det er forholdsvis enkle animasjoner i forhold til hva jeg har sett. Men jeg ser poenget i at det kan være mye jobb å støtte mange typer nettlesere (som eldre versjoner av IE). Men dersom man ikke har en gammel utgave av Android eller iPhone vil jeg anta at man også har en kapabel nettleser.

En alternativ web-basert utgave som et alternativ for mobil, tablet og moderne nettlesere vil etter min mening være en bedre investering av ressurser. Om det er selve app-følelsen man er etter, er det fullt mulig å wrappe inn den innebyggede nettleseren i både iOS og Android til en app. Faktisk er denne metoden brukt av mange apputvikler. På den måten får man både i pose og sekk. Det eneste negative jeg kan se er at jeg ikke vet om det er mulig å få til notifications o.l.
 

DeletedUser1857

Guest
Både Facebook og Linked In droppet bruken av HTML5 og gikk over til en native-løsning for appene sine. Det koster kanskje mer, men vil definitivt si at det er verdt den bedre brukeropplevelsen. Har ikke utviklet noe med Flash, så føler jeg ikke kan uttale meg så mye om den delen. Men ut i fra opplevelsen som jeg har fra programmer som benytter det så frister det ikke spesielt mye heller.
 

DeletedUser2177

Guest
Både Facebook og Linked In droppet bruken av HTML5 og gikk over til en native-løsning for appene sine. Det koster kanskje mer, men vil definitivt si at det er verdt den bedre brukeropplevelsen. Har ikke utviklet noe med Flash, så føler jeg ikke kan uttale meg så mye om den delen. Men ut i fra opplevelsen som jeg har fra programmer som benytter det så frister det ikke spesielt mye heller.

Når du skal ha litt avansert funksjonalitet så får du bedre resultat med native, helt klart. Jeg tenker mest på Forge of Empires, hvor jeg har sett tilsvarende spill basert på html+javascript (som lord of ultima, men der var spillet i seg selv ikke interessant).
 

DeletedUser5

Guest
Så vidt meg bekjent er utviklingen av iOS applikasjonen for Forge of Empires enda i alfa-versjon, og hvilken tidsramme det for øyeblikket opereres med vet jeg ikke helt. Men at det vil bli annonsert god tid i forveien er å forvente.

Ønsker du å se litt mer om iOS applikasjonen for iPad, så er dette noe som ble avslørt under E3 i Juni. I dette Youtube klippet lagt ut av MMOAttackGames ser du en kort presentasjon av appen.
 
Topp