[Tilbakemelding] Den globale menyen

Hvilken meny likte du best?

  • Meny A

    Stemmer: 4 14,3%
  • Meny B

    Stemmer: 22 78,6%
  • Ingen av de to (gjerne legg igjen en kommentar!)

    Stemmer: 2 7,1%

  • Totalt antall stemmer
    28

DeletedUser5

Guest
Kjære Konger og Dronninger!

Vi ønsker å forbedre spillmenyen, og i den anledning ønsker vi deres tilbakemeldinger på et par mockups. Klaner er for tiden nedgravd i den globale undermenyen, noe som ikke er så veldig intuitivt, og dette gjør klaner og deres funksjoner mindre tilgjengelig til spillere.

Vi vet også at spillere har blitt godt kjent med spillmenyen med tiden, og at det å flytte rundt på knapper kan være irriterende når du er vant til deres tidligere posisjon. Derfor ønsker vi å sikre at endringer vi gjør faktisk er forbedringer.

Vi har et par ideer om hvordan vi kan forbedre menyen, så gjerne fortsett lesingen, og gi din stemme til det forslaget du liker mest. Hvis du har noen kommentarer til de foreslåtte menyene ønsker vi å høre disse og, så vi setter også pris på skriftlige tilbakemeldinger i denne tråden. Vi er åpne for forslag og ideer, men det er begrensninger: for eksempel kan vi ikke legge til flere menygjenstander da dette ikke ville passet inn i skjermer med lav oppløsning.

Meny A

Hud_option2.jpg

I dette alternativet er alle meldingsrelaterte gjenstander flyttet inn i en undermeny. Dette inkluderer klanforumet, meldingssenteret og det offentlige forumet. En rangeringsknapp er også lagt til menyen for bedre tilgjengelighet (ikke alle vet at man kan klikke seg frem øverst i spillvinduet).

Meny B

Hud_option1.jpg

I dette alternativet er det ingen rangeringsknapp lagt til, men knappen til det offentlige forumet er flyttet ut av menyen (og inn i en anne plassering i spillet). Knappen til klanforumet og klanknappen er begge lagt til menyen.

En siste ting: vi spør for tiden alle spillere i alle versjoner om deres tilbakemeldinger om spillmenyen. Når det er sagt, så betyr det ikke at den ideen med flest stemmer vil bli implementert. Det vi ønsker å gjøre er å samle tilbakemeldinger og stemmer og så vurdere det alt sammen - inkludert kommentarer og andre ideer - for å kunne finne den beste løsningen for alle.

Takk for at du tar deg tid til å involvere deg i denne diskusjonen, og takk for at du støtter Forge of Empires.

Med vennlig hilsen,
Forge of Empires teamet
 

DeletedUser2451

Guest
Jeg stemmer på alternativ B uten rangeringsknapp men med egne knapper for klanforum og meldinger. Min erfaring er at svært mange spillere sliter med å finne klanforum og lese mail, det at man får enkle innganger til disse funksjonene vil gjøre det mye lettere for klaner å kommunisere med sine medlemmer. Synes det er flott at det eksterne åpne forumet flyttes vekk fra spill menyen (prøv selv å forklar en ny og uerfaren spiller hvilket forum man skal klikke seg inn på for klanmeldinger, bare med tekst i en mail uten å kunne bruke bilder for å illustrere. Gjenta denne øvelsen 10 ganger og du vil være helt enig med meg at dette er veldig bra)
 

DeletedUser2551

Guest
Kunne samlet de tre blå lyd-knappene nederst under en egen fane for lyd, og så flyttet åpent forum ned til de.
Hadde også likt en bitteliten blå knapp med snarevei til hendelseshistorikken.

Tenker litt sånn her, så blir det jo plass til et par knapper ekstra og! Knapper er kult!
forgeting.jpg
 

DeletedUser1827

Guest
Jeg stemmer for Meny B, synes det er viktig at meldingssenteret er lett tilgjengelig. Men hvor ble det av den Globale rangeringen?

Samtidig synes jeg superelgs forslag om å slå sammen de blå lydknappene og få en blå snarvei til Hendelseshistorikken, er veldig bra!
Det er også et sted hvor det offentlige forumet kunne ligge.
 
Topp