Bygge nytt, eller erstatte gammelt?

DeletedUser

Guest
Hei!

Jeg lurer litt på hvordan det er mest vanlig å utvide byene sine, og ser for meg to måter å gjøre det på.

Jeg kan enten:

-Rive gamle hus fra tidligere tidsaldre og alltid bygge de nyeste (dette blir veldig dyrt)

ellers så kan jeg

-Fortsette å utvide byen, og la alt stå. Dette vil ta veldig mye plass, og jeg står allerede fast i hvordan jeg skal fortsette å utvide..

Hva har DU gjort? Hvordan funker din løsning? Trenger tips, thanks!
 

DeletedUser1935

Guest
Som du selv er inne på, så tar det siste alternativet alt for mye plass. Det første alternativet kan bli fryktelig dyrt, hvis du ikke er bevisst på at nyere ikke nødvendigvis er bedre. La meg ta boliger som et eksempel. Hva er viktigst for deg, at boligene gir flest mulig mennesker eller at de gir mest mulig penger? Hvis det første er viktigst er det ingen vits å bytte ut boligene hvis den nye gir færre folk enn den gamle. I praksis er den ingen grunn til å bytte boliger oftere enn en gang pr tidsalder (kanskje litt oftere i bronse- og jernalder).

Når det gjelder produksjonsbygninger må du se hvor mye forsyninger de gir pr. rute. Se på differansen mellom forsyninger pr rute (fpr) for nåværende produksjonsbygninger og fpr for de nye du vurderer å bygge, og vurder om differansen er verdt investeringen (hvor lang tid det tar før investeringen går med overskudd).
 
Topp