Blueprints, storslåtte bygninger

DeletedUser

Guest
Heisann.

dette er sikkert svart på, men jeg har et spørsmål ang storslåtte bygninger (noe som forøvrig er et jæklig tragisk ord på bygningene, men nok om om det)

Hva er intensiteten på mottate blueprints ved motivasjon etc av andre brukere?

1 blueprint pr 1000 motivasjon/plyndring? eller 1 pr 100. eller 1 pr 100 000 ?

får jo pokker meg aldri noen blueprints ved motivasjon eller plyndring. mente at intensiteten skulle skrues opp ved en opdattering for lenge siden jeg?


Noen som har fasiten? og ikke bare skriv at det er random. for er nok ei beregning bak det en plass


Mvh

Dan
 

DeletedUser1298

Guest
Jeg har i gjennomsnitt fått 1 blueprint pr 80-100 motivasjon/finpuss. Vært nøye med å velge bygninger fra den epoken jeg ønsker mest selvfølgelig. Så kan hende det er ca 1 pr 100 som er raten (?)
 

DeletedUser5

Guest
Det fungerer ikke slik at du får skisser en av x ganger, eller at det krever x handlinger før du mottar en skisse. Det er en såkaldt drop-rate, det vil si at det er like stor sjanse hver gang for å motta en skisse. I gjennomsnitt skal det være likt, men det er rom for både å være uheldig og heldig i hvor lett og ofte man får skisser. Hva drop-raten ligger på for de forsjellige handlingene er jeg ikke sikker på, men det stemmer at den ble justert litt som du sier.
 

DeletedUser

Guest
Drop raten gikk ned (er min påstand). Fikk langt flere blue prints før. Selv med omlag 70-80 motiveringer daglig, i lang tid, er jeg et stykke fra min første bygning. De fleste blue printene jeg har stammer fra før justeringen.
Tipper de så at det var mulig å motivere seg til slike bygninger, så de måtte snøre igjen litt. Det brukes mye diamanter på slike bygninger, så det er viktig at det er tilnærmet umulig uten diamantbruk.
 

DeletedUser

Guest
Siden jeg spiller på alle 3 serverene så kan jeg si att i dag fikk jeg totalt 5 stk.

Noen dager får jeg flere og noen ganger kan det gå 3 dager uten noen, så detta er random så det holder.

Men har hatt flaks når jeg måtte byttehandle BP, det må en ha i spill, litt flaks......til gjengjeld så har jeg 0 flaks i spill fra Norsk tipping LOL
 
Eg har lagt merke til at hvis en først er så heldig å få ett blueprint, så får en gjerne flere ganske raskt etterpå. Altså, det går gjerne et par dager uten at eg får ett eneste blueprint, men hvis eg først er heldig og får ett, så ser det ut som om den dagen er "heldig" og vil gi flere blueprint etter hvert som eg motiverer resten av nabolaget.
Har sett denne tendensen over lengre tid nå. Noen andre som kan melde om det samme?
 
Har ikke selv registrert mønstre som sådan, men må si at det svir litt at en god slump av de blueprintene jeg får, er til bygg jeg allerede har oppført - dermed blir de ubrukelige for meg. En kunne ønske at det var noen mulighet til å nyttiggjøre seg disse, handle dem bort i bytte mot andre blueprints, eller lignende
 

DeletedUser1827

Guest
Jeg synes også dette svir. Manglet to skisser til en bygning, fikk en ny skisse som jeg hadde fra før. Byttet denne med en annen skisse som jeg hadde dobbelt av og fikk en ny. Problemet er at den nye hadde jeg også fra før slik at etter byttet mangler jeg fremdeles to skisser!!
 

DeletedUser1857

Guest
Dette er nok en del av spillet. Er ikke meningen at det skal være lett å få en storslått bygning.
 

DeletedUser5

Guest
Hvilken skisse du får er helt tilfeldig, innenfor de gitte kriteriene (som kan være tidsalder ved polering/motivering/plyndring eller bygning ved handel). ;)

Som mortenal59 skriver, så skal det ikke være 'kjempe lett' å få tak i en Storslått Bygning. De er sjeldne, og bærer kraftige bonuser.
 
Jeg forstår at det ikke skal være for lett med Storslåtte Bygninger, men surt er det likevel når det går lang tid mellom hvert blueprint man får (til tross for at man er flitting meg pussing og polering og motivering), og ganske mange av disse er av bygg man har. Jeg har fått minst fem blueprints til Colosseum siden det var bygget, og minst tre til Babels Tårn siden det stod ferdig (jeg er usikker på om det er duplikater - det er jo umulig å sjekke for allerede oppførte bygg). Det hadde vært fint om det var en eller annen måte man kunne fått nyttiggjort seg slike overfødige blueprints - om ikke til å handle til seg andre blueprints, kanskje de kunne fungert som et bidrag mot nivåøkning i den bygningen de normalt ville vært del av å bygge?
 

DeletedUser1975

Guest
Det kommer en funksjon for duplikate skisser ved en senere oppdatering,
kanskje kan vi byttehandle skisse med venner eller selge de mot andre ting,
mynt, produksjon, FP, diamanter eller andre skisser vi faktisk trenger.. ^_^
 
Topp