ønskebrønn vs. kjeltringsoldater

Hva er best og hvorfor? Soldatene gir en varig og kjent bonus, en vet hva en får. Brønnen, derimot, gir sjanse for diamanter.

Problemet mitt er at eg bare har egg til en av de to byggene.
 

DeletedUser13

Guest
Det er veldig vanskelig å anbefale uten å kjenne mer til deg og ditt nabolag.

Kjeltringesoldatene er veldig gode mot AI, da AI ikke bevist går etter de. Er du en som angriper mye, så vil jeg anbefale deg å vurdere kjeltringesoldater.

Er du derimot en som går mest etter produksjon (slik som f.eks. meg), så vil jeg anbefale deg ønsebrønnen. Den kan gi en god del fine bonuser, og imotsetning til de andre tingene vi har fått til valentinsdag osv så gir denne mer jo høyere tidsalder du har! :-D

Mvh. Ice
 

DeletedUser

Guest
Hva med 1 stk Ønskebrønn og så kan du jo kjøpe 2 stk kjeltringer som du setter i forsvar, de er tidløse og lar du de stå der så har du 2 "ordinære" tropper frigjort.

Billigere også :)
 

DeletedUser5

Guest
Lord Rannak, jeg har en oversikt* fra forumet til den internasjonale Forge of Empires serveren, som jeg tror er korrekt.

Tidsalder
Mynter
Forsyninger
Varer
Medaljer
FP
Diamanter
Bronse
450
450
10 (BA)
2
2
50
Jern
1080
1080
10 (KA)
3
2
50
TMA
1800
1800
10 (TMA)
5
2
50
HMA
2520
2500
10 (HMA)
10
2
50
SMA
3330
3330
10 (SMA)
19
2
50
KT
5060
4320
10 (KT)
31
2
50
IndA
6320
5130
10 (I.A)
49
2
50
Prosent sjanse
35%
35%
19%
5%
5%
1%

*kilde
 
Sist redigert av en moderator:
LegendMe, ikke en dum tanke det der :) Har du prövd ut de nye troppene i forsvar selv? Er de noe bra sammenlagt med de andre troppene en har tilgjengelig opp til TM (og videre)?

Ole, tusen takk for tabellen!
 

DeletedUser

Guest
Jada har prøvd de i både angreo og forsvar.

Men sier ikke hvor mange jeg setter i forsvar ;)

Angriper ofte noen som har fra 3- alle 8 som kjeltringer og da bare tar jeg ut de andre troppoene først så går kjeltringene unna med 1 treff hver seg.

Så vil feks om du er i Kolonitiden og har Vakt tårn eller en SB med forsvarvonus totalt80+++ brukt 6 elite soldater og 2 kjeltringer. Eventulellt 3 Elite Soldater+ 3 "kavalereri" + 2 kjeltringer.

Nokk en gang, langdistanse tropper som har bra ngrep men ikke så godt forsvar, det må du ha SB til ;)

Min forsvars bonus er 3 siffret :D
 

DeletedUser13

Guest
Kjeltringer er og forblir angrepstropper for mitt vedkommende. AI er er etter min mening dum som ikke går etter Kjeltringsoldater, en fordel man mister om man setter de i forsvar. Der greier jeg med kolontitiden tropper og 150% forsvarsbonus. :D

Mvh. Ice
 
Topp