Video reklame i spillet

mico

Jarl
Medlem av ledelsen
Community Manager
1657137643433.png
Hei mine medspillere!

Jeg trenger også deres tilbakemelding angående de nye video reklamene :)
Hva tenker du om de?

Er det noe positivt? er det noe negativt? Send meg helst en henvendelse til support i spillet, eller kommenter her.
Sitter å leser og registrerer alt som kommer inn :)

Ha en fortsatt fin kveld :D
 
Sist redigert:

Elvenhigh

Herse
Spiller helst på PC, ikke så mye på app. De reklame-greiene på app var utrolig forstyrrende, og jeg vil nok ikke spille mer på app etter at det ble innført. Holder meg i allefall borte fra reklamene. Håper og ber om at det ikke kommer reklame på PC.
 

Vandreren

Hauld
Flere av reklamene gjør det utrolig vanskelig å komme tilbake til foe, i minst ett av dem må jeg restarte mobilen for å bli kvitt. Veldig frustrerende, og gjør i hvert fall til at jeg ikke gidder klikke på dem lengre. Hvorfor tenker dere at dette er en god ide??
 

-Diana-

Hauld
Jeg er en av de heldige som fikk de nye funksjonene UTEN reklame! Jeg vet at samtlige spillere har ønsket en «motiver alle» knapp lenge. Endelig! Men hvis jeg må se en video for dette… :-( jeg betaler 5 dias hver dag for høsting. Det kan jeg strekke meg til. Men ikke å se videoer.

Det ekstra oppdraget som har kommet gir ofte 2 FP i premie. Se en video for 2 FP??? Not a chance! Video for en hendelse som ikke engang teller som en hendelse ? Nei takk. I tillegg legger disse seg over andre hendelser. Absolutt ikke bra!

Dette var et behagelig “slow game”. Så kom ksm, og det ble et slitsomt 24/7 spill. Nå blir det masse videoer for helt daglige ting… på tide å finne seg et nytt spill om denne trenden fortsetter
 

Chr1s

Herse
Jeg er også så heldig å ikke ha fått noe reklame nå. Når det er sagt så er jeg ikke noe fan av spill som er overlasset med reklame. Motiver-alle funksjonen vet jeg også at mange setter pris på. Det gjør i hvert fall jeg. Jeg hadde ikke syntes at det hadde vært helt verdt det å se reklame for å for å gjøre det. Belønningen for det ekstra oppdraget er også veldig liten, og det er også ofte disse kistene rundt omkring. Det blir mange kister også, så plutselig skal det veldig lite til for å misclicke seg inn på en video. Savner forøvrig en "Sett deg i alle vertshus" knapp mens dere er i gang :)
 

Hans majestet

Sysselmann
Siden selv de som bruker penger på spillet nå får reklame, så kobler jeg nå fra rådhusene mine fra byene og avinstallerer appen. Takk for meg.
 

Maan

Hauld
Jeg spiller litt på beta også, bare for å holde meg orientert på hva som kommer i spillet. Og reklamesnutter på 20-25 sekunder som dukker opp på forskjellige steder er fryktelig irriterende. Man kan jo velge å ikke klikke på «play» knappen, men bare at den ligger der i dagesvis er irriterende. »Gevinstene» etter å ha sett en snutt er irriterende dårlig, f.eks. reduksjon i byggetid av et bygg på 10%.

Jeg fatter og begriper ikke hva Inno tenker på!
Min motivasjon for å bruke tid på dette spillet er dalende ….
 

Vedlegg

  • F298F0FA-3DA6-4945-A96D-79D3D110CAB3.jpeg
    F298F0FA-3DA6-4945-A96D-79D3D110CAB3.jpeg
    440,7 KB · Sett: 6
Jeg har reklame på mobilen. Og dette gjør at jeg vil droppe å klikke på alt med ads, inntill jeg kan løse det på pc senere.
Jeg slutter å spille før jeg begynner å se ads, enkelt og greit.

Så: utfra hvor mye (!!!!) jeg har brukt på diamanter så langt, burde jeg fått et liftime-pass av dere.
Men viktigst: det å innføre videoads er en stor strategisk tabbe. Dere vil trolig miste mange dedikerte (og diaz.-betalende) spillere, og sitte igjen med en gjeng gjerrigknarker som ser ads, men ikke kompenserer de aktive som gir seg.

Bruk heller fokus og energi på å lage gode spill-løsninger, kjøpbare ting som gir spill-gevinst og som hever spillopplevelsen.
Dere vet trolig veldig godt at dette er kontroversiellt, og gir bråk. Så blir spørsmålet hvor stort engasjement det er for spillet vs profitt.
 
Topp