Tekst feil konkurranse

mico

Jarl
Medlem av ledelsen
Community Manager
newlogo1.png


Nå som varmen og sommeren står for dør er det på tide med Konkurranse!

Som alltid er det belønninger involvert.

Den som finner og rapporterer flest tekstfeil i spillet, vil motta hele 1000 diamanter!

I tillegg vil det trekkes 4 ekstra premier hvor hver av vinnerne får 500 diamanter (tilfeldig valgt av de som rapportete inn).
Les også " Rapportering av tekstproblemer i spillet " om du lurer på hvilken type feil :)

Og

Reglene er som følger:

Bare den første personen som rapporterer en feil vil motta poeng for dette.
Rapporterte feil teller bare når de er godkjent av support-teamet.
Hvis det er flere som har rapportert flest antall feil, trekkes en vinner fra disse.
Feil må kommenteres/rapporteres i kommentarfeltet under før Torsdag 30. Juni kl. 24
Vinnerne blir kunngjort 1 juli

Vennelig Hilsen
Ditt forge of empire team​
 
De nye varene i Jupiter-alderen: Dere har oversatt topological records til topologiske rekorder. Det er selvsagt snakk om topologiske (data)registreringer.
 

Høvel

Hauld
Vet ikke om det er skrive feil eller ett valg dere tok bevisst, men på engelsk er det Space Age Jupiter Moon.. Kan hende det er litt vannskelig å ha en koloni på Jupiter. Så da skulle det hett Romalder Jupiter måne (eller noe sånnt) høre litt rart ut da. :p
 

LeifGS

Hauld
For blandt annet seilfly (Jupiter) og glidere (Marine) så står det en tekst under egenskaper som er feil. Det står "kan bli angrepet av artilleri..."
Bør rettes til: "Kan ikke bli angrepet av artilleri..."
 
I egenskapene for Våpenhviletårnet står det at på dette nivå gir meg x-antall varer ved å bistå en bygning, greit, men så står det at på neste nivå gir du en gave når du bistår en bygning. Dette må da være feil, har aldri hørt noe om at noen har fått en vare av meg ved motivering, så her bør det rettes til "gir deg" istedenfor "gir du".
 

Zorro77

Herse
Likte valgssett jeg.. alltid gøy med masse konsonanter på rad, men tror noen sendte inn en melding om det for meg tidligere :p
 

-Diana-

Hauld
Som jeg sendte direkte inn til support. Valgsett og valgssett. Består av to ord. Valg og sett. Det er heller ikke tillatt med mer enn tre konsonanter etter hverandre på norsk. Valgsett er derfor korrekt.
 

Totningen

Hauld
Når man vinner fragmenter på slagmarken, står det noe sånt som at "Du har nå 123200 fragmenter av valgsett for den store elefanten". Det mangler en skråstrek mellom antall man har, og total antall fragmenter for gjenstanden.
 

Totningen

Hauld
Meldingssystemet har problemer med tekstbrytning hvis meldingen inneholder en Emoji med en såkalt "Zero Width Joiner". Vedlegget er et bilde som illustrerer dette. Her er samme ord (ABC, og tall 0-9 + A-Å) gjentatt flere ganger. Når meldingen starter med enkelte emojier, blir det borte tegn der teksten brytes. Dette problemet ser ikke ut til å oppstå for "enkle" emoijer som for eksempel crossed swords (U+2694).

Jeg har tested med Firefox 101.0.1 og Chrome 102.0.5005.61 under Ubuntu 20.04.4.
 

Vedlegg

  • tekstfeil.png
    tekstfeil.png
    133,5 KB · Sett: 1

Totningen

Hauld
I disse Pride-dager legger jeg merke til at når du aksepterer en venn, står det noe sånt som "Gratulerer, du er nå venn med Spilleren. Hvorfor tar du ikke å besøker hans by og gir han en hjelpende hånd?"

1) Det skal stå ham hvis det er Ok å anta at spilleren er en mann (hans by).
2) Bruke identitetsnøytrale betegnelser. (Noen prøver å innføre hen, men har vi identitetsnøytralt alternativ til hans og hennes? hens?
3) Spillerpreferanser?
 

mico

Jarl
Medlem av ledelsen
Community Manager
Hei. Litt sen annonsering men ser utifra innspillene at @Totningen får 1 plass med endring samt tips.
Velger å gi resten 6 ekstra premie på 500 diamanter! da dem er saklig samt noe er alt endret og annet blir nok :)

Ikke glem å fortsette å gi oss beskjed om det er mer feil! :D
 
Topp