[Viktig] Poengendringer ved neste oppdatering!

DeletedUser2072

Guest
Må slutte meg til alle andre som klager her. Har spilt mye og brukt mye diamanter på industri alderen og føler meg rett og slett lurt nå. Syns det er helt forkastelig og en rar måte å gjøre det på da dere er avhengige av at vi spiller legger igjen penger for at dere skal utvikle dette spillet videre. Kan ikke annet enn å si at dette dreper all lyst til å bruke en krone mer på dette spillet og vil da og sannsynligvis slutte å spille. Det er jo nesten rein SVINDEL....... Håper dere tar til fornuft og gjør dette på en rettferdig måte...

mvh
Alyders
 

DeletedUser5

Guest
Når det gjelder klagene her så skal jeg ta det videre og høre. I det minste skal jeg etterspørre en begrunnelse, for jeg ser poenget dere har.
Jeg skal gi beskjed så snart jeg vet mer, dette blir nok en gang i løpet av førstkommende uke (både i dag og mandag er helligdag for de som sitter på kontoret i Hamburg).
 

DeletedUser1725

Guest
@TrAnxZ, du får bare si at vi truer med å ta lønningene deres hehe. Jeg er iallefall ferdig med den voldsomme diamantbruken jeg har hatt om jeg skal sitte igjen å føle meg straffet for det. Regner jo med dere har en oversikt på hvor mye penger dere har tjent på hver enkelt spiller, og jeg er jo langt ifra den eneste som sier dette. Noen har også dratt det lenger og sier de dropper hele spillet. Diskusjonene går pm i verdenene, pluss at jeg regner ikke med dette er den eneste forumtråden på vår runde klode folk har klaget over oppdateringen på. Og ikke misforstå, å forandre poengsummene er helt greit. Er det å droppe å rekalkulere byene våre som ikke er greit.
 

DeletedUser1975

Guest
Er jo enkel løsning å betale tilbake diamanter for bygninger.?.
Da kan vi bygge de på nytt med ny verdi.. ^_^

~Karoil~
 

DeletedUser

Guest
Vel ikke kast meg ut av spillet np please men dette er ett spill og diamanter er en kjøpt tjenste.

Når vi da ikke får det som er lovet for en kjøpt tjeneste og det står det ikke noe om i reglene ei heller anngående spillet att middler kan gå tapt...vel da blir vel dette brudd på §13 anngående opplysningsplikt her i Norge som jeg vet om.
Uansett så håper og ønsker jeg dette blir ordnet på en slik måte att spillerene blir glade, for slik det er nå, synker tilltakslysst, motivasjon, ønske, tja helheten med FOE sitt grunnlag. Dette tviler jeg gjelder kun meg :(

Anngående "humbug i Hamburg"
De skulle vært straffet bare ved og komme med en slik "oppdatering".

Hadde dette vært gjort mot noen IRL så hadde vel dette endt med noe ikke hyggelig utfall, missforstå meg rett men alle individer har en toleransegrense, både i spill og IRL.

Eller har dere en ansatt som føler seg "mobbet" , skal forlate jobben ufrivillig oll. som da kom med dette "stuntet" ?

Kan ikke forstå logikken i att FOE graver sin egen grav.

Prøv dette i TW og se hva som ville sjedd da :O ^^
Bare sånn til ettertanke.

LegendMe ønsker alle en laaaaaaaaaaang Fredag og god Påske.
 

DeletedUser1832

Guest
Jeg er så utrolig lei av å ha med udugelige folk å gjøre i dette spillet. Det er et fantastisk spill, og jeg elsker å spille det så mye at jeg faktisk har brukt en del penger på diamanter etterhvert. Og, ja det er både et svik og en svindel mot trofaste betalende spillere.

Men som betalende spillere er vi også kunder. Dermed er det dere gjør faktisk ulovlig, og jeg kan ikke skjønne at dere har tenkt å gjennomføre en oppdatering der dere faktisk nedjusterer verdien på spillets valuta (diamanter) for de som allerede har kjøpt dem. Jeg kommer personlig til å ta saken til forbrukerombudet og kjøre den hele veien dersom denne oppdateringen finner sted slik den er beskrevet og jeg vet at jeg har loven på min siden når jeg da krever å få alle pengene jeg har brukt i spillet tilbake.

Jeg vil også tilby meg å lage et standard brev som alle kan klippe ut og lime inn og sende til forbrukerombudet. Vi har en forbrukermakt og vi må bruke den som best vi kan. Forhåpentligvis tar de som sitter og styrer spillet både her i Norge (de burde vite at de bryter norsk lov) og de som sitter i Tyskland til fornuft og kansellerer denne skandaløse oppdateringen som vil gjøre at det konkurreres på ulike premisser og som først og fremst straffer de som har brukt mest tid og penger på spillet.

Tro meg, om det så skal koste meg livet så skal jeg kjøre denne saken fullt ut. Makan til idioti har jeg nesten aldri sett.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser1975

Guest
Takk for det LegendMe.!.

Hvorfor kunne ikke FoE-Norge kjørt sin egen stil,
ikke være 100% avhengig av orginalen.?.
Kunne ikke det fungert da TrAnxZ.. ^_^

God Påske alle sammen.

~Karoil~
 

DeletedUser

Guest
Jeg leste tydeligvis ikke godt nok gjennom første gangen. Blir ikke poengene rekalkulert? Hva slags tull er det??? Regner med at ideen kom under julebordet, og at mer oppegående mennesker ser at dette er helt på trynet! At vi som har vært tidlig ute skal bli straffet på denne måten, er ikke akseptabelt!
 

DeletedUser1685

Guest
Tenkte på å betale enda 13000 diamanter til, menne ikke nå lengre. Denne oppdateringen finner jeg svært irriterende og tragisk. Ihvertfall for de som bruker penger på dette. Dersom "vanlig" bygninger får en øktning av poeng, synes jeg virkelig at det skal gjelde diamantbygninger også ++++ eller blir det ikke vits i. Kondolerer for alle andre diamantkjøpere....!:mad:
 

DeletedUser13

Guest
Jeg syntes det ville vært best om alle bygninger blir rekalkulert, for å være ærlig. Jeg vil tape massivt på dette på Cirgard ift poeng, da jeg tror jeg er den eneste i Industrialderen - og den eneste med bolig i byen, hjulmakerverksted og naturhistorisk museum. Men nå håper jeg TrAnxZ får snakket med andre om det og får endret på det. Er mange her som reagerer veldig sterkt, men jeg tror at om vi ønsker gjennomslagskraft i denne saken så må vi være konstruktiv i vår kritikk. :)

Mvh. Ice
 

DeletedUser5

Guest
Hei igjen,

Jeg har nå lest igjennom alle de siste svarene, og jeg må be dere ta det litt med ro. Jeg forstår godt at dere er frustrerte, men dere må nesten vente til jeg får beskjed tilbake. Som jeg skrev tidligere i tråden så har jeg sendt dette videre, men både i dag (fredag) og mandag er kontoret i Hamburg stengt. Når det gjelder til dere som referer til dette som svindel, så må jeg refere til Generelle forretningsvilkår og -betingelser, da under § 7 Premium-lisensavtale. Jeg må også minne dere som referer til norsk lov om at InnoGames er tysk selskap som ikke har noen kontorer eller avdeling i Norge.

InnoGames tilbyr gode muligheter for alle spillere til å foreta justeringer i sine byer, og vi anser poengkakluleringer til å være av stor betydning (ikke alle gjør det). Formålet til disse endringener å sikre en viss balanse i spillet. Og ja, det er beta, og ja vi sier tydelig at fordi FoE er i beta vil vi fortsette å gjøre endringer i spillet for å sikre et balansert kvalitetsspill når spillet er klar for å gå ut av beta-fasen.

Beta er den faktiske statusen for dette spillet sin utvikling. Det framstår på forsiden av spillet, og er gjentatt flerfoldige ganger både i spillet og på forumet. Det framgår at Forge of Empires er i beta gjentatte ganger ikke fordi at vi 'skylder på at det er beta' i situasjoner som denne, men fordi noen spillere av og til glemmer at Forge of Empires er i beta. Forge of Empries er i beta, Forge of Empires er under utvikling. Det er et veldig bra spill, med gode funksjoner og god dynamikk, men nye funksjoner legges fortsatt til. Og når nye funksjnoer blir lagt til, så blir det av og til klart at enkelte funksjoner ikke er balansert i forhold til de nye funksjoner, og dermed blir endringer nermest pålagt for å sikre at spillet blir rebalansert.

Det vil ikke gjøre alle fornøyde, spesielt dere som spiller betaen, men det er hva det er. Vårt #1 fokus er å sikre at vi gir et spill av høy kvalitet. Noen av dere liker det muligens med feil, andre liker det muligens når det forblir et spill uten noen endringer. Men ingen av de to er akseptable for oss i InnoGames, da ingen spill er gjennomsyret av kvalitet fra dag en.

Så slik fungerer det. Gi konstruktive tilbakemeldinger, og ikke fortsett med påstander om svindel og svik. Ikke angrip InnoGames fordi vi holder et høyt nivå og ønsker å sikre et kvalitetsprodukt. Du som har kjøpt diamanter for å få ekstra funksjoner i spillet under beta, du vet spillet er i beta, og du viste at du gikk inn i et spill i beta, og du viste at du gikk inn i et spill under utvikling. Vi går ut for å sikre at spillet ikke er urimelig forstyrret når vi fortsetter å legge til nye funksjoner som gjør spillet morsomt for både betalende og ikke-betalende spillere. Men la det være klart - Forge of Empires er i beta. Liker du ikke ordet, så synd for deg. Beta betyr spillet er i utvikling, og at utviklerne sikrer at det endelige produktet er både balansert og funksjonelt. Det er vanlig for betaer å ende med en lukking av alle verdener og alle funksjoner restartet. Når det er sagt, så skal ikke vi gjøre det. De som har valgt å delta i vår beta får ta nytte av fortrinnet de nå får ovenfor de som har valgt å vente til spillet går live, skal få det fortrinnet. Et viktig aspekt av en beta er det at ting vil bli lagt til, endret og omarbeidet for å sikre at når spillet tilslutt går live, så er det et kvalitetspreget sluttprodukt som gies ut.

Jeg må minne alle her om at vi har noe som heter forumregler. Legg spesielt merke til disse to punktene:

§1.1 Språk og Ordbruk
  • Banning er strengt forbudt. Dette gjelder også når du skjuler eller kladder deler av eller hele banneorder, som for eksempel "f*en" eller "helv****". Selv om noen bokstaver er erstattet med noe annet, så er det fortsatt et banneord og dermed forbudt.

§2.0 Moderering
  • Tråder eller poster som motarbeider teamet her på Forge Of Empires vil bli stengt eller slettet. Er man uenig ta det via supportsystemet eller kontakt Community Manager.

Så, etter at vi har måttet fjerne noen ganske upassende innlegg og endret på språket i enkelte innlegg, så gir jeg nå ut en advarsel. Hvis du ikke klarer å være sivil og diskutere dette problemet rasjonelt, vil du miste tilgang til dette forum, og muligens selve spillet. Dette er ikke din personlige blogg, dette forumet tilhører InnoGames og vi vil ikke tolerere beskyldninger og fornærmelser. Fortsetter denne tråden slik den har utartet seg i det siste, vil det resultere i en lukking av denne tråden. Hvis du ønsker å fortsette diskusjonen av de ikke-enda-gjennomførte poeng endringene, så må dette være en konstruktiv diskusjon. Vi setter stor pris på tilbakemeldinger og disse er utrolig viktige for oss - gitt at tilbakemeldingene er konstruktive. Jeg ønsker også å gjøre dere oppmerksome på at kun konstruktive tilbakemeldinger vil bli tatt med når jeg videreformidler tilbakemeldinger på denne planlagte endringen i 0.30 oppdateringen.

Ha en fin påske, alle sammen.

Med vennlig hilsen,
TrAnxZ
 

DeletedUser5

Guest
Denne tråden er nå stengt da det fortsatte med beskyldninger om svindel og ikke-konstruktive innlegg. Alle meldinger etter min siste post har blitt slettet, og tråden er nå stengt.

Jeg vil tillate at en ny tråd åpnes, men da skal denne ha konstruktivt innhold.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser5

Guest
Kjære Konger og Dronninger,

Etter at vi har gått gjennom tilbameldinger fra dere, våre spillere, så vil de planlagte poengendringene bli utsatt til oppdateringen til 0.31 (var før 0.30). Dette er for å gjennomføre forbedringer til implenteringen av disse endringene. Her er hva som vil skje i steden:

Poengendringene vil bli de samme (se tabellene her), men når endringen blir gjennomført vil hver spiller sin by få deres poeng rekalkulert* etter de nye poengene hver bygning gir. I de fleste tilfeller vil dette bety at byer vil få en økning i poeng etter implementeringen av poengendringene. Unntaket vil være hvis du har mange dekorasjoner i din by, i hvilket tilfelle det kan hende at du legger merke til en liten nedgang i poeng.

* For de intressert i den tekniske siden: Byens gamle poeng vil bli fjernet, så vil endringen bli gjennomført, så vil byens nye poeng bli lagt til.

Takk for deres tilbakemeldinger, og takk for din støtte til Forge of Empires. Kan også nevne at jeg nå har åpnet tråden igjen.

Med vennlig hilsen,
Forge of Empires teamet
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser1953

Guest
Jeg vil bare si, mange takk for det arbeidet dere utfører med å forbedre spillet, og som forventet vill det hele tiden være forandringer som gavner noen men ikke alle og det må vi bare leve med. Å spille i en beta-periode er omtrent som å være en prøvekanin og forandringer gjør på sikt spillet mer utfordrende og interessant. Til alle dem som klager, vær så snill bruk kun konstruktiv kritikk som igjen kan føre til et bedre spill for alle.
Mvh.
Matanda
 

DeletedUser1832

Guest
Dette er jeg meget fornøyd med. Men husk, hadde vi ikke latt høre fra oss så sterkt og entydig så ville dette aldri bli forandret og vi ville hatt en spillhverdag som ikke sto i stil med de kronene mange av oss har brukt på spillet.

Uansett er dette tilfredsstillende.
 

DeletedUser1338

Guest
Dette var en gledelig nyhet å høre ;) spill glen er økende igjenn ;) takk
 
Topp