Oppløsing av klan

DeletedUser

Guest
Vi hadde en bra klan med god aktivitet. En spiller, Karoil, fikk tillit som grunnlegger. Det var en feil, for det gikk timer før hun oppløste klanen.
Det kan være verd å merke seg at en ikke bør gi grunnleggerstatus til noen, for en vet ikke hvem som er bak nicket.

En skulle tro at FoE ønsket å gjøre noe med destruktiv adferd som får folk til å slutte å spille, men tross for at det burde være i FoEs egen interesse, ønsker de ikke det.
 

DeletedUser2146

Guest
Det der medfører vel ikke helt riktighet. For ikke så lenge siden, var det en rekke aktive spillere som forlot klanen. Casa Bonita omorganiserte, men til tross for dette, valgte en rekke aktive spillere igjen å forlate klanen, meg selv inkludert.
Karoil har vært en del av Casa Bonita siden jeg begynte å spille ved påsketider 2013. Han har gjort utrolig mye for den klanen, både som spiller og leder og fortjente absolutt å få grunnlegger status. Hvorfor han oppløste klanen, kan ikke jeg svare på, men jeg kan godt tippe. "Klanen var gått i en retning som var langt fra det Casa Bonita opprinnelig stod for?" Godt nyttår.
 

DeletedUser

Guest
Jeg har vært i klanen siden dag 1 av Cigard. Jeg gjorde først Karoil til leder, og for et par dager siden til grunnlegger. Fordi jeg mente det var fortjent. Men få timer etter kvitterte han med å oppløse. Og svarer ikke.
Det var mange aktive igjen, et mindretall dro. Det spiller i grunn liten rolle.
Uansett, det er ikke poenget. Ikke stol på noen. For meg betyr det lite, for jeg ga koop og Karoil grunnleggerstatus for å trekke meg tilbake selv om kort tid. Men det var andre gode mennesker som hadde sine avtaler, spillvenner og lojalitet der. Hvorfor ødelegge for de? Ikke lett å samle alle igjen, selv om klanen er opprettet på ny av vår mest aktive.
 

DeletedUser5

Guest
Som Avi8or sier, er det viktig å stole på de som faktisk får grunnleggerstatus i en klan. Det er en grunn til at grunnleggerrettighet og lederrettighet er adskilt - slik at kun et mindretall skal ha mulighet til å for eksempel oppløse en klan.

Det som har skjedd her er selvsagt svært synd, at klanmedlemmene og de andre grunnleggerne ikke ønsker at klanen blir oppløst samtidig som at en grunnlegger oppløser den er selvsagt svært leit. Personlig må jeg si meg uenig i det jeg leser om at en ikke bør stole på noen. Jeg mener at man bør stole på noen, men at en samtidig bør være veldig, veldig forsiktig med hvem som får slike rettigheter, og heller holde litt ekstra godt på den. For finner du en god med-leder, kan det lett være at han dedikerer seg enda mer og er enda mer "lojal" ved at han blir vist tillitt. Tillitt er noe som man både gir og får. I tillegg er det jo også en stor sikkerhet i det at flere sitter på de aller høyeste rettighetene, skulle en bli syk, miste internettilkobling i lengre periode eller faktisk ikke velge å logge inn mer.

- Ole
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Det kan være verd å merke seg at en ikke bør gi grunnleggerstatus til noen, for en vet ikke hvem som er bak nicket.

En skulle tro at FoE ønsket å gjøre noe med destruktiv adferd som får folk til å slutte å spille, men tross for at det burde være i FoEs egen interesse, ønsker de ikke det.

Oh the irony....
Den nye grunnleggeren deres er tatt for juks....
 
Topp