[Diskusjonstråd] Oppdatering til versjon 1.125

DeletedUser2969

Guest
Hei,
Bruk denne for oppdateringen til versjon 1.125, som du finner her!
 
Det er vel heller oversettelsen som oppleves som litt på jordet. "Selvhjelp" er et begrep som handler om helt andre ting.
 

DeletedUser2969

Guest
Det er vel heller oversettelsen som oppleves som litt på jordet. "Selvhjelp" er et begrep som handler om helt andre ting.
Hei,
Ordet Selvhjelp er brukt i forskjellige sammensetninger, i dette formålet så går det helt fint og passer å bruke ordet Selvhjelp. Begrepet Selvhjelp handler om flere ting, og det passer inn her også til sitt formål.
 
Jeg mener "bistandssett" ville vært en mye bedre oversettelse, da det er direkte knyttet til hva som skjer når man gir bistand.

"Selvhjelp" er for meg forbundet med bøker om karismatiske livsfilosofier, røykesluttbøker og andre mer eller mindre (u)vitenskapelige behandlingsmetoder av ymse slag. Men mest av alt oppleves det ikke å ha sammenheng med funksjonen "Bistand", som er et godt etablert begrep i spillet.
 

DeletedUser2969

Guest
Jeg mener "bistandssett" ville vært en mye bedre oversettelse, da det er direkte knyttet til hva som skjer når man gir bistand.

"Selvhjelp" er for meg forbundet med bøker om karismatiske livsfilosofier, røykesluttbøker og andre mer eller mindre (u)vitenskapelige behandlingsmetoder av ymse slag. Men mest av alt oppleves det ikke å ha sammenheng med funksjonen "Bistand", som er et godt etablert begrep i spillet.

Hei,
Vi ser og forstår hva du mener, men i dette tilfellet blir bistand feil ord å bruke. Selvhjelp i den forstand du nevner er mye brukt ja. Men det er også brukt i flere andre hentydninger, til andre forklaringer. Bistandsett blir en feil beskrivelse av selve funksjonen og hva den gjør. Funksjonen er til å hjelpe seg selv og ikke gi bistand til andre. Den nye funksjonen er gjort slik at man kan hjelpe seg selv med å øke produksjon av ressurser. Dette er nå også bekreftet fra språkrådet og det er godkjent fra de.

Ha en fin dag!
 
Topp