[Konstruktiv Kritikk] og "bugs"

DeletedUser2078

Guest
Har til nå oppdaget 9 mindre feil/bugs som jeg ønsker å dele og gjøre dere oppmerksom på. Alle feil/bugs er oppdaget på server arvahall. Jeg benytter chrome nettleser hvis dette er av interesse.

1. hærledelse meny
- hvis en hær har både trommeslager og fanebærer sammen (måtte dette være angripende- eller forsvarende enheter) vil hærledelse meny ikke vise riktig tillegg-% i angrip/forsvar. Etter kamp vil man kunne se menyen "resultat av slag" , i dette tilfelle vises tillegg-% i angrip/forsvar riktig.

2. snikskytter fra progressiv tid
- med tanke på enhetens design og funskjon i spillet vil jeg forslå et navnet "skarpskytter" vil være mer korrekt i forbindelse med krigføring.

3. meny for spilleregler
- hvis jeg klikker meg til "spillregler" via "spillet"-fanen fra Forge of empires forsiden fungerer dette uproblematisk. Hvis jeg derimot klikker "spillregler" via "hjelp"-fanen vises spillereglene kun et øyeblikk og jeg blir deretter redirigert tilbake til forrige side. Dette skjer ved gjentatte forsøk.

4. Heltenes søyle
- ved å holde musepekeren over heltens søyle vises mynter, forskyninger, varer, medaljer og forge poeng som tilsynelatende høstes (gitt at heltens søyle har mottatt bistand). For all ressursene med unntak av forskyninger samstemmer det som vises med det som faktisk høstes. I mitt tilfelle med heltenes søyle - nivå 7 (marin fremtid) vises 16,700 forskyninger, men 86,000 ca blir faktisk høstet. Om dette også intreffer ved heltenes søyle på andre nivå enn nivå 7 er ukjent.

5. Meny som viser andre spillere
- ved å klikke på "bistand" hender det fra tid til annen at klikket selekterer bygg som ligger bak menyen. Ved rask klikking for å bistå andre spillere kan det skje at meny for f. eks en produskjonsbygning blir selekter og vises og overlapper menyen som viser andre spillere. I verste tilfelle kan produskjon avbrytes uten hensikt grunnet rask klikking.

6. manta fra marin fremtid
- i enkelte tilfeller skjer det at en manta som er blitt forgiftet av en annen manta mottar liv istedet for å miste liv som forgiftings-egenskapen reklamerer. Dette fenomenet har jeg kun observert skje med manta og ingen andre type enheter.

7. utbetaling av gevinst for bistand på Storslåtte bygg
- observerer at medaljer utbetales nærmest umiddelbart etter at et storslått bygg har nådd nytt nivå. Derimot vises menyen som beskriver plassering, hvilke skisser og hvor mange fp som betales ut til å komme forsinket. I enkelte tilfeller opp til 20 minutter etter at aktuelle SB har nådd nytt nivå.

8. angripe andre spillere hver 24. time
- knappen for "angrip" en annen spiller vises ikke dersom det er mindre enn 24 timer siden samme spiller ble angripet eller mottok bistand. Derimot hvis en manuelt besøker aktuelle spillers by finner man at "angrip" er tilgjengelig i meny som viser motiver/poler/angrip selv om 24 timer ikke har passert siden siste angrep. I visse tilfeller har jeg kunne angripe andre spillere som har 5 minutter igjen før jeg tilsynelatende kan angripe(med andre ord: kun 23 timer og 55 minutter har passert siden siste angrep)

9. feil i forbindelse med avspilling av lydeffekt
- i enkelte tilfeller der jeg skrur på musikkeffekter under kamp hender det at musikkeffekter går i "loop" uten avbrudd. Musikkeffekten kan høres selv om musikkeffekter skrus av. Hvis jeg så avslutter kampen og returnerer til min by vil musikkeffekten fortsatt høres. I disse tilfeller blir jeg nødt til å avslutte spillet for så å logge inn på nytt. Denne "feilen" i musikkeffekter har jeg kun observert inntreffe i kamp under klanekspedisjon, aldri under KvK-kamp eller kamp med naboer.


håper disse tipsene kan hjelpe ved neste oppdatering. Vil sist nevne at en knapp for å kunne donere 100 fp(eller mer) til andres SB hadde vært meget hjelpsomt, ser flere her i forumet etterspør en slik knapp.

mvh
meles
 
Sist redigert av en moderator:
Topp