Klanslagmark

rfc1459

Sysselmann
Ett problem med klanslagmarkene er at den favoriserer de største klanene. Det vil kunne komme til å slå uheldig ut i lengden. Jeg som er i en enmannsklan er nå i en gruppe med klaner som har 80 spillere. Det vil jo' da være enda vanskeligere for små klaner å hevde seg. Og belønningene vil jo' fordeles til alle i klanen og ikke fordelt på hvor mange det er i klanen så belønningene vil være med på å skape enda større forskjeller.
 

DeletedUser3194

Guest
Takk for din tilbakemelding,
hva med å slenge med et par stk. til i din klan ? ^_^
 

Slührfi

Sysselmann
Men er ikke klanslagmarkene nettopp et tiltak for å fremme fordelen med å være i en stor klan? Altså med mange medlemmer... Det har jo vært et av de viktigste problemene med GvG, at kartet hele tiden blir uroet av "enmannsklaner" som fritt kan herje rundt. Der spiller det liten rolle om man er en eller 80 i en klan. Det er jo helt ubalansert i alle fall. Så ser ikke at man skal lage noe negativt poeng utav at det er en fordel å være en klan med mange aktive medlemmer i slagmarken:)
 

rfc1459

Sysselmann
Hvis 1 person i en klan på 80 er den eneste som bidrar så vil de 79 andre få det samme som han som bidro. De får da like mye som det jeg evt. vil få på samme plass & nivå.
Det er en del forskjell på GvG og klanslagmarken. Her vil man jo' ikke kunne fritt herje rundt uansett. Det begrenser seg fort for å si det mildt. Men utbetalingen burde jo' vært tilpasset antall som er med og bidrar på klanslagmarken, men aller helst jevnt over alle som er med i klanen.
Slik det er nå så vil jeg komme til å spille ennenhver runde og heller spare opp hær i mellomtiden.
 
Vis henvendelse
Henvendelse
Forslag til hvordan klanslagmarker kan bli bedre for flere

Du2021-05-22 22:25:09
Noen klaner har kun oppstart en gang i løpet av slagmarkperioden. Andre har oppstart hver dag fordi man blir slått helt tilbake igjen til basen. Det gir et svært skjevt utgangspunkt. Spesielt når de som er sterkest også kan bygge mange beleiringsleire og klarer da lett å overgå klanen som prøver å komme seg ut. Noen klaner velger i tillegg å bytte sektor rett utenfor en klans hovedkvarter. Det gjør spillet gørr kjedelig å starte fra null hele perioden mens man ser at andre kan gjennomføre over 1000 kamper per dag! Snakker av erfaring.

Forslaget er at hovedkvarteret permanent har 4 bygningsleire i hovedkvarteret. Det betyr at alle klaner klarer å komme seg ut uten at oppstart er det eneste man får til .

Det hadde også vært en fordel om det reelle styrkeforholdet gjenspeiler hvilken liga man havner i. Vi regjerer i platina. Prøver å ha rettferdige avtaler med de vi møter for å unngå å være dlik som de vi møter i diamant. Vi går dermed fort opp og må lide oss gjennom 2 runder i diamant før vi klarer å komme oss ned igjen. Det betyr at kun en slagmarkrunde av tre er bra.

Alle de negative byggene sørger de sterkeste for at aldri blir bygget. Det slår bare tilbake på de svakere klanene Det betyr at de ikke kan brukes
 
Erfaring fra diamantligaen er at det holder med 3 klaner i hver liga. Spesielt i de øverste ligaene. Jeg foreslår flere ligaer med færre deltakere i hver, i tillegg til de forslagene jeg allerede har kommet med tidligere. Er det maks 3 klaner per brett, så er sjansen for å klare å komme seg ut av hovedkvarteret større selv om de andre to klanene er hensynsløse. Topplag kan ha de premiene de har nå. Siden platinum kun har 7 FP I premie mot 10 i Diamant, så er det plass til to ligaer mellom der med henholdsvis 8 og 9 FP I premie. Styrkeforholdet mellom klanene burde fulgt den samme fordelingen som i klanekspedisjonen. Eller en tredeling med store, middels og små klaner. De største klanene kan fremdeles ha de beste premiene. Da vil små og mellomstore klaner få en bedre opplevelsei slagmarker.

Personer i klaner som ikke deltar i slagmarker bør ikke få noe premie i det hele tatt siden de ikke har bidratt
 

Tyfus

Sysselmann
Erfaring fra diamantligaen er at det holder med 3 klaner i hver liga. Spesielt i de øverste ligaene. Jeg foreslår flere ligaer med færre deltakere i hver, i tillegg til de forslagene jeg allerede har kommet med tidligere. Er det maks 3 klaner per brett, så er sjansen for å klare å komme seg ut av hovedkvarteret større selv om de andre to klanene er hensynsløse. Topplag kan ha de premiene de har nå. Siden platinum kun har 7 FP I premie mot 10 i Diamant, så er det plass til to ligaer mellom der med henholdsvis 8 og 9 FP I premie. Styrkeforholdet mellom klanene burde fulgt den samme fordelingen som i klanekspedisjonen. Eller en tredeling med store, middels og små klaner. De største klanene kan fremdeles ha de beste premiene. Da vil små og mellomstore klaner få en bedre opplevelsei slagmarker.

Personer i klaner som ikke deltar i slagmarker bør ikke få noe premie i det hele tatt siden de ikke har bidratt
Er ikke bare kamper og forhandlinger en bidrar med som medlem av en klan i slagmarken.. Levling høsting av klan sb bidrar. Doneringer av varer til klan kasse. Æres statuer i byen. Er bidrag og. En klan med mange medlemmer som bidrar med det eg nevner over er forsyningslinjene til krigerne i en klan..

Men skulle ønske det var mulig gjøre noe med at enkelte klaner ikke kan surfe inn til 3 plass sesong etter sesong og slik holde seg i diamant ligaen hele tiden uten bry seg om skape konkurranse.. Disse bare høster fp fra slagmarken og plasserer dem i egen by.. Det dreper spenningen på slagmarken..
 

Tyfus

Sysselmann
Men er ikke klanslagmarkene nettopp et tiltak for å fremme fordelen med å være i en stor klan? Altså med mange medlemmer... Det har jo vært et av de viktigste problemene med GvG, at kartet hele tiden blir uroet av "enmannsklaner" som fritt kan herje rundt. Der spiller det liten rolle om man er en eller 80 i en klan. Det er jo helt ubalansert i alle fall. Så ser ikke at man skal lage noe negativt poeng utav at det er en fordel å være en klan med mange aktive medlemmer i slagmarken:)
Enig, men det som og er så flott med slagmarken er at det ikke er noe automatikk i at det og være mange i klanen er en fordel.. Klanen må "bygges" og settes sammen rett.. Hvert medlem kan bidra til klanen beste på flere måter. Og klanen /medlemmene tjener på og løfte hverandre opp og frem
 

Tyfus

Sysselmann
Ett problem med klanslagmarkene er at den favoriserer de største klanene. Det vil kunne komme til å slå uheldig ut i lengden. Jeg som er i en enmannsklan er nå i en gruppe med klaner som har 80 spillere. Det vil jo' da være enda vanskeligere for små klaner å hevde seg. Og belønningene vil jo' fordeles til alle i klanen og ikke fordelt på hvor mange det er i klanen så belønningene vil være med på å skape enda større forskjeller.
Først. En en manns klan er i realiteten ingen klan.. Så lurer eg på hvordan dette med at store klaner favoritiseres. Hvordan gjør de det?
Mitt inntrykk er at enkelte klaner spekulerer i og ikke være større enn de må. På denne måten får de brorparten av kampene/premiene selv.. Mens store klaner må dele kaken på flere.. Men vil gjerne lese dine synspunkter på hvordan de største klanene favoritiseres..
Mvh Tyfus
Enig, men det som og er så flott med slagmarken er at det ikke er noe automatikk i at det og være mange i klanen er en fordel.. Klanen må "bygges" og settes sammen rett.. Hvert medlem kan bidra til klanen beste på flere måter. Og klanen /medlemmene tjener på og løfte hverandre opp og frem
 
Topp