Hvordan sette opp byen din

DeletedUser20

Guest
Før guiden starter vil jeg nevne at dette ikke er en fasit og den er ikke fullkommen. Vi er alle relativt nye på dette spillet, og det vil alltids komme nye og mer effektive måter. Gi gjerne tips så skal jeg sette de inn i guiden, så kan vi over tid lage en fullkommen guide.

Det er flere ting som er viktig når du setter opp byen din, nå skal jeg nevne noen av de med et bilde av min by på nåværende tidspunkt.

2elw2f5.png


1: Etter å ha satt opp husene mine så jeg at det stedet ble veldig trangt, å sette opp en vei der inne ville bruke veldig mye av plassen. Kort sagt, har du et litt inneklemt og trangt sted, sett heller inn litt dekorasjoner for å borgerne dine entusiastiske som igjen betaler seg i høyere inntekt.

2:Prøv å ha dine hus så nerme som mulig, grunnen til dette er at det vil da blir letter å samle de ettersom at du ikke trenger å gå gjennom hele byen din for å lete etter hus, når du har de samlet er det klart at også de 2 andre gruppene (Forsyninger og ressurser) Blir også automatisk samlet, som er av samme grunn som husene smart. Et lite pluss er at det også blir mer ryddig, oversiktlig og pent å se på.

3:Du vil merke utover i spillet at det vil komme nye forsynings bygninger som tar mindre plass, men er dyrere og produserer kanskje ikke riktig like mye, da må du se hvordan situasjonen din er, trenger du desperat plass er det nesten bedre å ta den mindre men dyrere versjonen.

4: Ikke bygg alle alt du kommer over av varebygninger, ta kun de du får bonus for. Får å nevne det også, på kartet ditt når du tar over provinser får du tilgang til å produsere ekstra mange varer i de du tar over. Feks, om du tar over en provins med vin som premie kan du produsere 5 vin hver 4 time i stedet for 1, med andre ord øker din produksjon med 500%, masseproduser heller det også bytt mot andre varer mot andre spillere. Du har ikke evig med ekstra ressuser, men det er en god del du får bonus.


Et par tips:

1:Bygg så lite som mulig vei, mindre vei mer plass.
2:Når du bygger vei, bygg om mulig veier du får lykke får.
3:Bygg ikke dekrasjoner større en 2*2 på steder langs veien.
4: putt inn 1*1 dekrasjoner i de hullene som blir når du bygger bygninger, ikke bruk plass langs veien til det.


Oli tips
Jeg har satt husene 3 hus x 3 hus i firkant med vei rundt, men istedet for huset i midten som jo ikke får vei, setter jeg en 2x2 dekorasjon som ikke trenger vei.
Man kan også spare plass ved å sette bygninger inntil rådhuset og bare bruke en prikk av vei inntil rådhuset ved siden av bygningen. En prikk vei er nok :)

Som sagt gi gjerne noen tips fra dere som jeg kan redigere inn her, tusen takk for meg :)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser39

Guest
Jeg har satt husene 3 hus x 3 hus i firkant med vei rundt, men istedet for huset i midten som jo ikke får vei, setter jeg en 2x2 dekorasjon som ikke trenger vei.
Man kan også spare plass ved å sette bygninger inntil rådhuset og bare bruke en prikk av vei inntil rådhuset ved siden av bygningen. En prikk vei er nok :)
 
Topp