[Forslag] Forbedringsforslag

DeletedUser1646

Guest
Forslag til forbedringer;
1) Kvk på mobil. Puffin er for treg.
2) Innstilling på GO (Gjentakende Oppdrag) hvor man f.eks kan stille fast på fp bruk og mynt. Og man kan legge fortløpende f.eks 1000 fp og sorterer automatisk inn 5stk GO premier hvis 200 fp pr GO.
3) Knapp på arken for å velge hvilken tidsalder den skal produsere varer til
4) Kvk for Arktisk, Marin og Virtuell/Mars
5) Visning på tid til høsting på SBer også på mobilversjon
6) Statistikk på f.eks Slottet og RT som viser sum av gevinster oppnådd, gjerne ift teoretisk snitt
7) En knapp for fellesmotivering av hver ; klan, venner, naboer
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser1646

Guest
Jeg har blitt informert om at punkt 1 og 4 har vert mye diskutert tidligere så bare se bort fra de da enten om de kommer, eller ikke.. Om dere liker de andre så settes stor pris på støtte ;-)
 

DeletedUser3149

Guest
Jeg er ikke helt enig I 2 og 3.

Vedrørende 2:
Det største problemet med Gjengtagende Oppdrag (GO), er at det gjør varer overflødig I de fleste tidsaldere. Ved introduksjon av ny tidsalder, og litt aktiv jobbing, så kan jeg hente inn over 4000 varer på en dag. Det gjør også at den nye SBen (stjernekikkert) er helt ubrukelig, da jeg har flere 100k med varer fra tidligere tidsalder. Vi trenger ikke en effektivisering av GO for ytterligere misbruk. Eneste genistreken er vel at dem har skapt en tidsalder I Mars, hvor det er overflod av varer grunnet GO, men ingen ting å bruke dem på grunnet introduksjon av helt elendige SBer.

Skulle jeg ønske meg en forbedring, så hadde det vært å si at GO kun gav varer fra en tidsalder lavere og at stjernekikkert gav varer fra gjeldende tidsalder. Da hadde introduksjon av ny tidsalder gitt etablerte spillere litt utfordring, og gjort stjenekikkerten til en attraktiv SB.

Vedrørende 3:
Spillet trenger en balanserende effekt som forhindrer at sterke klaner fullstendig kan dominere samtlige klankart. Dette spillet bør også I stor grad handle om å ta valg. Med Mars så må spillere ta et valg om dem ønsker å produsere FT-varer for å krige I FT, eller ha en mulighet til å krige I AT. Dette gjør at klaner og spillere kan ta forskjellige valg og dermed fokusere på de tidsaldere dem ønsker. Uten en slik begrensning vil enkeltklaner fort dominere alt I klankartet, som på lang sikt er den sikre drepen for KvK. Arken er dessuten alt for god som den er. Dette spillet handler alt for mye om å ha høy ark.
Som motforslag kan jeg kanskje foreslå at man gir denne funksjonen til Obs, men bare om det introduseres KvK for høyere tidsaldere.
 

DeletedUser1975

Guest
Støtter ihvertfaløl nr 7.. :D
Har vært savnet i alle år.. HeHe
 
Topp