Flere plagsomme ting med Androidappen

Jeg foretrekker nettleserversjonen for de fleste tingene jeg gjør i FoE, men forhandlingsspillet i KE gjør jeg helst i appen - det går raskere der. Jeg har etterhvert opplevd noen sider av appen som er litt irriterende.

1. Meldingssenteret må alltid åpnes to ganger for å fjerne utropstegnet for nye meldinger. Jeg kan gå inn i meldingssenteret, lese alle meldingstråder, og lukke det, og det utropstegnet er stadig der - og når jeg åpner meldingssenteret på ny er den ingen nye meldinger.

2. Når jeg logger inn er jeg alltid zoomet inn midt i byen. Jeg foretrekker å være zoomet ut (bl.a. fordi det da er lettere å finne en plass jeg kan klikke og dra for å flytte vinduet uten å i vanvare høste bygninger jeg ikke har tenkte å høste riktig ennå - aktuelt bl.a. hvis motiveringen har vært treg).

3. Det er en god del bugs i forhandlingsspillet. Etter å ha forhandlet endel trefninger begynner det å skje ting som at forhandlingsvinduet låser seg og jeg ikke får velge varer (må drepe appen og starte på ny, for å komme inn i forhandlingene igjen), eller det kommer opp krav om å betale for ny tur selv om jeg egentlig har gratis tur igjen, eller hele appen krasjer og kaster meg ut (skjedde i natt - og attpåtil forsvant da fire forsøk som jeg hadde vunnet, slik at jeg ikke fikk gjort ferdig nivå 3; manglet to forsøk, måtte ta det i dag og kjøpe gratis tur i vertshuset en gang til. Veldig, veldig irriterende).
 
Topp