Fjerde søndag i advent!

DeletedUser5

Guest
Fjerde søndag i advent!

4-aw.gif



Da det er fjerde søndag i advent, så vil vi igjen ha en liten konkurranse hvor vi deler ut 400 diamanter. Dette her er den siste konkurransen før jul!

Du deltar ved å sende ditt svar som privat melding til meg (TrAnxZ) her på forumet. Blir det fler med alle spørsmålene rett så vil det bli trekt en vinner blant disse.

Merk at du kun har lov til å delta en gang, og at du må inkludere brukernavn og verden du ønsker å motta diamantene om du vinner. Det holder og svare med kun bokstavene til alternativene (f.eks. "A B A B A" om du tror dette er rett svar).

Spørsmål 1: Hva kalles nyttårsaften i Skottland?
A: Hogmanay
B: Nyi yers evve
C: Last day of Dancing

Spørsmål 2: Hva er navnet til en tradisjonell italensk kake spist ved juletider?
A: Bruschetta
B: Panettone
C: Barbera'd Asti

Spørsmål 3: Hvilken farge er det på bærene til misteltein?
A: Rød
B: Hvit
C: Grønn

Spørsmål 4: Hva heter InnoGames sitt neste spill, som ikke enda er sluppet ut?
A: Kartuga
B: Grepolis
C: Seve

Spørsmål 5 : Hvor mange 1 pund kroner kan man få ned i et "pint" glass?
A: 10
B: 77
C: 45

Lykke til!
 

DeletedUser

Guest
Lurer veldig selv, da spørsmål nr:5 ikke har ett korrekt svar.

Det nærmeste er C:45
Men om en googler litt så ser en att rekorden for 1 pund kroner i en Original Pint er 47 stk.

Men men, det er jo romjul så slikt er ikke så nøye ;)
 

DeletedUser5

Guest
Hehe - å google er da vel å jukse, syntes du ikke :p ?

Denne gangen var det bare fem personer som hadde alt rett! Tror det ble lagd en passe vanskelig quiz nå - og det liker vi!
Lord Rannak, rico, AntDiablo, lathansi og purpurbrus hadde alt rett!

Og den heldige vinneren, trekt blant de fem ovenfor er...AntDiablo!
Vi gratulerer deg så masse med seieren, 400 diamanter er satt inn på din Brisgard konto.

For alle andre, den første av dere som svarer på denne tråden med hvilken tidsalder Frauenkirche i Dresden hører til i få 100 diamanter som en bonus. Bare fordi at det er juletid... ;)
 
1700-tallet. Skal en tro wikipedia har det forsåvidt stått en kirke der siden 1000-tallet, men eg går ut i fra at det er kirken fra 1700-tallet (Frauenkirche) og ikke den eldre (Unser Lieben Frauen) du vil fram til.

EDIT: For flere juksepoeng (google) kan eg legge til at den "moderne" Frauenkirche ble tegnet av George Bähr og bygget fra 1726 til 1743
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
For alle andre, den første av dere som svarer på denne tråden med hvilken tidsalder Frauenkirche i Dresden hører til i få 100 diamanter som en bonus. Bare fordi at det er juletid... ;)
Med tidsalder mener du vel hva vi kaller tidsepoken? I så fall var det barokken. :)

Psst, hva med konkurransen tredje søndag i advent?
 

DeletedUser

Guest
Så mine svar var ikke rett, de nedenfo?

Da vil jeg meget gjerne vite hva som var feil der.


Spørsmål 1: Hva kalles nyttårsaften i Skottland?
A: Hogmanay

Spørsmål 2: Hva er navnet til en tradisjonell italensk kake spist ved juletider?
B: Panettone

Spørsmål 3: Hvilken farge er det på bærene til misteltein?
B: Hvit

Spørsmål 4: Hva heter InnoGames sitt neste spill, som ikke enda er sluppet ut?
C: Seve

Spørsmål 5 : Hvor mange 1 pund kroner kan man få ned i et "pint" glass?
C: 45
(det går med 47 i følge en som har rekorden)
 

DeletedUser5

Guest
@LegendMe - Spørsmål 4 er feil, A: Kartuga er rett svar.
@Purpurbrus - Ingen hadde fem rette ved "Tredje Søndag i Advent"-quizen. Det står nederst i posten her.

Når det gjelder spørsmålet som gir 100 diamanter så snakker jeg om tidsalder i FoE =)! Ingen som har svart korrekt enda.
 
Sist redigert av en moderator:
Eg kan ikke bygge den selv enda, men ser at det er oppført en kirke under høymiddelalder. Er det den da?

Eg svarer høymiddelalder, uansett..
 
Sist redigert:

DeletedUser5

Guest
Grattis purpurbrus, du skal ha mottatt 100 diamanter nå! Det stemmer at den hører til i kolonitiden. Dette finner du blant annet ut ved å sjekke guider som denne.
 
Topp