finnes det fasit hvor stor...

DeletedUser2102

Guest
Finnes det en fasit hvor stor område byen vil bli vs antall bygninger man kan bygge i sin by ??
For jeg tenkte at hvis jeg kunne bygge 10 stk vingård så ville jeg kunne produsere 10 vin pr 4jerde time. Det å produsere 8 vin for 2 dager er utrolig trekt. Jeg fårstår at det er en del av skjermen i spillet. Men når du spiller spillet så er det naturlig å tenke hvordan man kan produsere i en slik antall at man slipper å vente utolmodig i en vis periode for å få det.

Varebygninger som produsere vin, tømmer, Ibenholt, jern så er det eneste som jeg får 1 stk pr 4jerde time. Marmor får jeg 5 pr 4 time.

Vil jeg ha en by hvor jeg kan ha 30 varebygninger ??
Det er faktigst kun varebygninger som virkelig trenger stor plass bare fordi de produsere veldig lite.


Hvis det er hemmelig så trenger du ikke å svare på denne posten.
Tross Alt jeg er veldig nysgjerrig person som ønsker mest mulig info :D
 

DeletedUser1975

Guest
Du kan ihvertfall ha 400x400 ruter i byen,
det blir 100 utvidelser eller 100 firkanter om du vil.
Da er det bare å bruke kalkulatoren til resten.. HeHe
 

DeletedUser2102

Guest
Bare 100 utvidelser ;(
Det finnes jo bygniger som er større en selve utvidelsen.

En utvidelse = 4x4 ruter (eller er det 4x5 ruter) ??
4x4 for en bygning x 10 vingård (eller marmorhugger, gråsteinsmurer, sagbruk, fargeverk) = 40x40 x 5 = 200x200 ???? (dette er jeg ikke sikker på) men hvis det er tilfelle så tror jeg dette er større en 100 utvidelser. Jeg tror neppe at jeg kan bygge så mange varebygninger. Jeg må nok bare nøye meg med få varebygninger siden det er trangt om plassen.


Takk.
 

DeletedUser1827

Guest
Har lyst til å nevnet at det er svært ulønnsomt (tid og ikke minst penger) å ha varebygninger hvor du bare får produsert 1 vare av gangen. Sats på de bygningene hvor du produserer 5 av gangen. Dette er bygninger som har varelager i provinsene du har forhandlet deg til eller erobret. De andre varene får du før eller senere byttet deg til på Markedsplassen
 

DeletedUser5

Guest
Nå har det blitt gitt mange gode tips her, men jeg har en tredjepartsside som jeg har hørt at mange er fornøyde med. Sjekk ut http://www.forgestats.net/ ;) Der er det verktøy som lar deg planlegge din by.
 

DeletedUser1838

Guest
Hei Ole,

Har du litt informasjon om hvordan planleggings verktøyet virker?

Mvh
Loney2n
 
Topp