[Konstruktiv Kritikk] AI motorens angrepsprioritering mot kjeltringsoldater

DeletedUser2632

Guest
Merkelig forskjellsbehandlig:

Måten egne styrker ( i forsvar) angriper på bør endres. De går nesten konsekvent etter kjeltringsoldater om de finnes. (det gjør at en spiller som angriper med 7 kjeltringer og kun en normal enhet, risikerer lite.) Det naturlige hadde jo vært å ta ut den ene normale enheten, så hadde kjeltringene falt som fluer etterpå. Hvorfor gjør ikke AI motoren dette?

På den annen side, når DU angriper med kjeltringsoldater mot sektorer gjør IKKE sektorens styrker dette. De skyter skjelden på kjeltringsoldater. Hvorfor gjøres det her en forskjell av AI motoren?
 

DeletedUser1827

Guest
Dette irriterer meg også, blir stadig angrepet av en spiller med 1 angrepsenhet og 7 kjeltringer. Spilleren vinner hver gang fordi systemet (som representerer meg i forsvar) alltid går etter kjeltringene først istedet for å ta ut enheten. Det må da kunne gå an å rette opp dette!
 

DeletedUser2775

Guest
Enig! Det ødelegger for å sette opp et forsvar. Kommer antagelig til å kutte ut forsvarsstyrker om ikke dette endres.
 

DeletedUser2041

Guest
Enig i dette.
Eneste måten å kunne forsvare seg på nå er jo hvis man investerer i masse vakt tårn.
Og dette er jo også problemet med alle disse vakt tårnene, eneste måten å kunne klare å trenge seg gjennom hos de som har kjøpt seg masse av disse er jo å utnytte kjeltring metoden
 

DeletedUser1956

Guest
Ikke helt enig med dere i dette, det finnes forsvar å sette oppimot 7 kjeltringer, bare å prøve ut det.
Ikke minst finnes det flotte SB bygg dere kan sette opp for å forsvare byen deres, som gir bonus til klanen i tillegg, det handler også om å prøve ut og gjøre et forsøk på å forsvare byen deres, i stedet for å noe jeg kaller det sutre her inne.
Har full forståelse av at å bli plyndret er riktig kjipt, men tror de aller fleste har vært gjennom det.
 

DeletedUser1624

Guest
Av alle dårlige AI'er i verden er denne genratorens den største. Og ikke har det blitt bedre heller. SÅ alle som frykter at en intelligent robot skal ta over verden....glem det. Selv AI'ene i forsvar/angrep er dumme som brød. Og ikke verdt loffen de er laget av. Orker ikke gå i krig og heller ikke sette opp et fornuftig forsvar. Det er alltid en nabo som kommer igjennom og raner de sårt dyrbare ressursene som er der. Og "Basar" er gudenes gave til de med allerede 10 millioner i poeng og SB og enorme mengder med diamanter og jeg gidder snart ikke sette opp flotte premier som andre bare kan forsyne seg av når de måtte ønske....FOE har tapt seg de siste månedene og det er så vidt Eventene holder liv i interessen min her nå.....
 
Topp