[Diskusjonstråd] Aggressive NPCs fjernet

DeletedUser5

Guest
Har du spørsmål, kommentarer eller tilbakemeldinger vedrørende fjerningen av aggressive NPCs? Vi vil gjerne høre det!

Du finner mer informasjon om fjerningen her.
 
Kan ikke huske at det har vært et problem med aggressive NPC'er... Nå blir det jo enda mindre å finne på i GvG.

Hvor ble det av tiltakene for å gjøre GvG "more fun" som Peer lovet i en video i vinter?

Gang på gang implenterer dere sånne uforståelige endringer, mens det ALLE klager på gjør dere null og niks med, eksempelvis geriljaklaner/enmannsklaner som saboterer.

Det har aldri vært et problem å lære nye spillere at de må sette forsvar på sektorene i GvG. Selvfølgelig er det en ting mindre å tenke på nå, det er jo forsåvidt greit.

Men det er fortsatt en gåte hvorfor dere ikke kan høre på oss som spiller om alle de andre tingene som er mye viktigere enn dette.

Men dere tjener kanskje for mye på diamantspillerne som tradisjonelt sett befinner seg i sabotasjeklanene?
 

DeletedUser2677

Guest
Jeg synes dette er fantastisk! Jeg har byttet mellom 5 og 10 hærer i døgnet det siste halvåret. Tør ikke tenke tanken engang på hvor mange poeng det har kostet meg pga utgiftene til rekruttering av nye soldater. Å skulle ha 5-10 brakker fra flere tidsaldre er både plass og ressurskrevende. Nå trenger jeg ikke mer enn 2-3 brakker, og kan fornye hele militæret mitt. Jeg er kjempefornøyd, og det vil jeg tro alle som har hatt jobben med å vedlikeholde er.

Så jeg vil takke for denne endringen. Tror FoE blir mye bedre for meg fremover!
 
Fiendtlige NPC'er har vært balanserende for GvG, man måtte tenke taktisk for å minimere vedlikehold, man måtte inngå avtaler med andre klaner for å få vedlikeholdsfrie grenser...

Nå er det bare å ta en sektor, så står den til evig tid med mindre noen andre klaner tar den. Dette vil gjøre at de store klanene tar alle de gode sektorene rundt på kartet, og de små klanene, med de minste og ferskeste spillerne sitter igjen med smuler - sektorene som ikke er verdt noe. Det gjør at hele opplegget virker mot sin hensikt - det vil ikke bli enklere eller morsommere for nye spillere, det blir gørr kjedelig. Allerede har noen av de store klanene begynt å frigi verdiløse sektorer for å heller ta de som med mer makt.

Det vil også bidra til mer inaktivitet og passivitet i klanene.
 
Sist redigert:

DeletedUser1956

Guest
Så tror jeg om landingsonene hadde blitt åpnet, slik at nye klaner har muligheten til å etablere seg, da hadde det også blitt bedre. slik det er i dag må de gå gjennom store områder for å etablere seg.
De minste nye har ikke muligheter til å etablere seg, de større valser over dem. det skal også være muligheter for de nye klanene og ikke bare de godt etablerte som var med fra starten av.
 
Det lille som er av utfordring i GvG i dag er jo å komme seg til et "sikkert" sted på kartet, og bygge seg opp slik at man kan forsvare posisjonen sin. Nå som de har fjernet aggressive NPC'er - et spark i trynet på de som har brukt masse tid, ressurser og ikke minst diplomati for å bygge seg opp til lite vedlikehold - så er det faktisk nesten ingenting å gjøre i GvG lenger.

Peer annonserte i februar at de skulle gjøre GvG "more fun". Jeg har etterlyst hva den moroa var, men som vanlig er FOE-teamet tyst som i graven. Om fjerning av aggressive npc'er er "more fun", vil jeg rett og slett si: Peer, du lyver!

Men klart, for de store klanene som har gjort det til en sport å sitte på de beste sektorene spredt utover hele kartet, er jo dette en gavepakke. Hvordan i granskauen det skal hjelpe de små, har jeg vanskelig for å se.
 

DeletedUser1956

Guest
Jeg støtter deg fulllt ut i dette Kcds, de aller største klanene har allerede forsynt seg med de beste sektorene, og som du sier, en gavepakke til de godt etablerte klanene, og gjør det kjempe vanskelig for de nye og mindre klanene til å etablere seg.
Men hadde dem i tilegg åpnet opp slik at man kunne etablert seg på hele kartet, men det blir bevisst holdt igjen slik at man skal unngå at andre klaner kommer seg inn for å etablere seg, åpne opp alle landings sektorene, da er det i det minste en mulighet for de mindre.
 
Topp